Modna oblikovalka Jelena Pirkmajer, ustvarjalka znamke Cliché, je eden izmed najprepoznavnejših obrazov slovenske modne scene, njene obleke pa navdušujejo tudi modne poznavalce na drugi strani Atlantika. "Ena obleka še ne naredi uspešnega človeka," nas je poučila Jelena, ki je pred dnevi po uspešnih predstavah vnovič odletela v Ameriko, in zdi se, da je uspeh ob modnih kosih znamke Cliché skorajda neizbežen.
"Ena obleka še ne naredi uspešnega človeka," nas je poučila Jelena, ki je pred dnevi po uspešnih predstavah vnovič odletela v Ameriko, in zdi se, da je uspeh ob modnih kosih znamke Cliché skorajda neizbežen.
Story: Kako se je začela vaša newyorška modna zgodba? Kje so organizatorji newyorškega tedna mode izvedeli za vas?
K sodelovanju na newyorški teden mode so nas povabili zaradi velikega navdušenja na mednarodnem dnevu mode (IFD) v Bratislavi aprila letos. Druga revija pa je bila posledica uspeha prve newyorške revije, saj smo bili opaženi in smo si s tem prislužili vabilo. Vse se je zgodilo v res kratkem času.
Story: Kakšen je bil vaš odziv, ko ste dobili povabilo, da se predstavite v hotelu Crowne Plaza?
Ja, bil je že čas. Zdelo se mi je super in povsem primeren čas, da se po osemletnem premoru znova pokažem v New Yorku s svojimi kreacijami in modno znamko Cliché.
Story: Je bila za vas torej letošnja jesen še nekoliko bolj kaotična? Septembra ste namreč nastopili v New Yorku, na začetku oktobra pa še v Ljubljani.
V New Yorku sem na dveh revijah predstavljala pomlad/poletje 2018, v Ljubljani pa tekočo sezono. Da sem to lahko izpeljala, sem morala biti maksimalno usmerjena, za kaos ni bilo časa. (smeh)
Story: Kakšna je ameriška modna scena v primerjavi s slovensko? Kaj pa primerjava med modnimi revijami v Ljubljani ali New Yorku?
Podobnosti je bolj malo. Ameriški trg je neprimerljiv s slovenskim po velikosti, po tradiciji ... Vsi pariški oblikovalci z začetka 20. stoletja so postali veliki šele, ko so osvojili ameriški trg. Danes je to podobno, ob tem, da je velikih trgov še več, kot jih je bilo nekoč. Slovenske modne revije so odlično izpeljane, a sta njihov duh in namen povsem drugačna. Najverjetneje gre za razliko, komu so te revije namenjene. Pri nas je to priložnost za promocijo, v Ameriki pa velik posel. Sta pa dva odmevna tedna mode vsekakor velik napredek za Slovenijo. Bil bi čas, da stopimo skupaj in združimo moči, stvari zmrežimo, kot se to dela v svetu.
Story: S čim ste po vašem mnenju najbolj navdušili ameriško modno javnost? Katera lastnost vaše znamke jih je še posebej privlačila?
Po mojem mnenju očara in prevzame prepoznaven slog, ki je konsistenten in edinstven. Moja oblačila so preprosto enkratna, imajo neko posebno vedrino in šarm, ki ju ljudje začutijo in sta jim nova ter ljuba.
Story: Kaj Američani cenijo dosti bolj kot prebivalci stare celine?
Ne bi rekla, da moje kreacije Američani cenijo bolj kot Slovenci ali Evropejci. Mnogo Slovenk in Slovencev ima prednost, da poznajo Cliché že dolgo in ga izjemno cenijo. Podobno doživljajo zdaj Američanke in Američani. Cliché govori univerzalni oblikovni jezik, ki ga razume ves svet, zato ga je treba poslušati in biti del njega.
Story: Vaša moda, tudi nova kolekcija, je navdahnjena z urbanostjo, o kateri pa bi v Sloveniji le s težavo govorili, saj je urbanih območij bolj malo. Imate torej pri ustvarjanju kolekcije v mislih dekleta iz svetovnih metropol?
Ko kreiram, imam v mislih prav vsako moderno žensko, ki razmišlja na sodoben način. Res ni pomembno, od kod prihaja. Jaz sem Ljubljančanka, na kar sem seveda zelo ponosna. Ljubljana je nadvse privlačno in edinstveno mesto. Majhno, ljubko, vse, kar New York ni.
Story: V večji množici s smislom in unikatnostjo oblečeni posamezniki ne izstopajo, temveč se zlijejo z okolico, medtem ko je v Sloveniji drugače. Kaj menite o tem?
Menim le, da so Slovenke in Slovenci v povprečju malce manj urejeni. Verjetno tudi zato, ker pri nas zaradi majhnega števila ljudi ni takega boja za obstanek, kot je v velikih mestih, kjer bivajo vsi, ki si želijo uspeti in doživeti nekaj več. Kaj tvoja oblačila govorijo o tebi? Ni nobena skrivnost, da veliko. Ena obleka še ne naredi uspešnega človeka. Pomembna je sinergija obleke in osebe, ki jo nosi, jaz temu rečem 'moja druga koža'.
Story: Bi si mislili, da v času, ko je ponudba oblačil brezmejna, na ulici srečujemo bolj ali ne podobno, če ne enako oblečene ljudi?
Lahko rečemo, da je ponudba brezmejna, a v resnici ni. So nizkocenovne modne znamke množične proizvodnje in visokocenovne znamke. Vse sledijo povsem enakim trendom, ki jih narekuje modna industrija. A vseh ti dve skrajnosti le ne prepričata. Individualnost je danes prednost, ljudje želijo tudi z izborom modnih oblačil poudariti svojo unikatnost, izstopati iz sivine povprečja. Uspešen človek bo le tisti, ki se v svojih oblačilih dobro počuti, zato iščejo nekaj več in nekaj bolj naprednega, kot so 'modne zapovedi'.
Story: Zakaj v Sloveniji primanjkuje tistih, ki bi z oblačili izstopali? Bili drugačni?
Smo zelo mlada in majhna država. Še vedno smo pretežno ruralno območje, kjer se čut za estetiko šele razvija. Navijam za mlade, ne skrbi me za našo prihodnost. Ko nam bo prišlo v zavest, da sta različnost in unikatnost prednost, smo na pravi poti, da izražamo svojo osebnost tudi s posebno izbranimi oblačili.
Story: Zdaj ste vnovič odleteli v NY, s kakšnim namenom tokrat?
Pridružila sem se kolektivu Flying Solo v NYC, ki združuje najbolj talentirane neodvisne oblikovalce z vsega sveta. Način prodaje je neposreden, inovativen, to, kar sem si ves čas želela in pogrešala. Postali smo vroča NYC modna trgovina, kjer med drugim srečaš slavne osebnosti, pomembne modne urednike ter stiliste. Pravo stičišče idej in poslovnih priložnosti.
Story: Si predstavljate, da bi nekoč ostali v Ameriki?
Kot vse kaže, bom veliko potovala med Ameriko in Slovenijo. Tukaj se počutim zelo dobro, saj sem začutila pravo energijo velemesta. Vse poteka hitreje, intenzivneje kot v Ljubljani. Ljudje so bolj odprti, pripravljeni na pogovor in sodelovanje. Tempo je res hud, kjer je prostor le za delo in vse, kar je povezano s tem. In ja, ljubezen, pogrešam družino, ki mi je veliko več kot samo v oporo, saj smo vsi tako ali drugače vpeti v zgodbo Clichéja.
Besedilo: Nika Arsovski // Foto: Gregor Fajfar
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"