Jelena Prikmajer: Vse, kar si ženske to jesen želimo!

22. 5. 2016 | Vir: Story
Deli
Jelena Prikmajer: Vse, kar si ženske to jesen želimo! (foto: Gregor Pajfer)
Gregor Pajfer

Cankarjev dom bodo prihodnji teden vnovič preplavili modni navdušenci, hrepeneči po najnovejših modnih trendih in umetninah, ki jih bodo na modnih brveh predstavili oblikovalci na Mercedes-Benz Fashion Weeku Ljubljana, ki bo potekal od 22. do 24. maja. Kolekcijo bo predstavila tudi Jelena Prikmajer, ki stoji za znamko Cliché, katere oblikovanje sega v leto slovenske osamosvojitve, njena oblačila pa so vse prej kot modni kliše.

Story: Letos modna znamka Cliché praznuje 25 let. Kakšna je podoba v primerjavi s tisto iz leta 1991?

Moje oblikovanje že od začetka temelji na isti ideji in principu, ki smo ga pozneje utemeljili na marketinškem sloganu 'Cliché ima FQ' (Fashion Intelligence Quotient). Clichéjeva moda temelji na kvaliteti, inovativnem dizajnu in uporabnosti, znamka pa odseva socialno in okoljsko zavedanje. Namenjena je samozavestni, kultivirani in aktivni ženski, stari med 22 in 65 let, ki želi biti hkrati modna in sofisticirana, in prav zato so oblačila primerna za glamurozne priložnosti. Znamka ostaja zvesta svoji filozofiji in se skladno z njo neprestano razvija ter prilagaja ritmu novih izzivov.

Story: Zagotovo ste ena izmed prvih modnih oblikovalk, po kateri so se zgledovali številni poznejši ustvarjalci. Kako je bilo v času osamosvojitve orati ledino slovenskega modnega prostora?

Čas je bil inspirativen in nabit z energijo. Nič ni delovalo težko, vsi na ustvarjalnem področju smo verjeli v svoj uspeh. Upam, da se ta duh ne bo nikoli razblinil, in upam, da bomo vse svoje napake vedno sposobni izkoristiti za napredek. Ni pa mode v tistih letih nihče jemal resno, nihče ni imel predznanja, moda je obstajala le na nivoju mnogim nekoliko eksotičnega 'butikarstva'.

Story: Ali Slovenci danes dovolj cenimo domače modne oblikovalce?

Jaz jih vsekakor izjemno cenim. Menim, da svoje občutke do slovenske mode delim z mnogo Slovenkami in Slovenci. Menim tudi, da je tistih, ki se zavedajo pomena slovenske mode, danes več kot v obdobju mojega začetka.

Story: Pred časom ste kolekcije predstavljali tudi v New Yorku, Milanu in Parizu. Kako je svetovna prepoznavnost vplivala na promet v Sloveniji?

Med predstavitvijo v tujini sem večino energije usmerjala v tujino, tempo je bil izjemno intenziven, poleg New Yorka, Pariza in Milana sem kolekcije predstavljala tudi v Tokiu. V tistem času nismo prav veliko energije usmerjali v promocijo na domačih tleh, a smo k sreči že od samega začetka imeli dovolj širok krog 'fenic'. Upam si trditi, da smo, čeprav so v tistem obdobju nekatere slovenske znamke in avtorji vodili zelo profesionalen piar na domačem trgu, bili uspešnejši v smislu, koliko ljudi je 'clichejčke' kupovalo.

Story: Kakšna je mentaliteta ljudi v svetovnih modnih prestolnicah v primerjavi s Slovenijo?

No, zagotovo so bolj pozorni na zunanji videz. V modnih prestolnicah je ljudem pomembno, kako urejeni so, vendar pa se to zgodi povsem spontano, občutek je enostavno v zraku. Tudi v krogih, kjer sploh ne vedo, da si iz sveta mode, te lahko tudi neznanci ogovorijo v zvezi s kakšnim kosom, ki ga nosiš, ali pa s tvojim stajlingom. Ljudje so pozorni tudi na detajle in delijo občutke ter navdih dne, prav tako pa ne skoparijo s komplimenti. To v omenjenih modnih prestolnicah vedno predstavlja prav posebno ugodje, enostavno si želiš biti del teh organizmov in se temu primerno bolj posvetiš svojemu videzu. Občutiš jih in v njih uživaš.

Story: V vaši trgovini kupujejo tudi številne tujke. Kaj menite, zakaj jim je všeč moda izpod vaših rok?

Trgovina Clichè temelji na lastnem konceptu. Poleg oblačil naše znamke ponuja še raznovrstne kompatibilne modne dodatke različnih svetovnih ustvarjalcev. Trenutno sta med dodatki največja hita londonski Escentric Molecules in newyorška Eugenia Kim. Izpostavila bi še Mayo Magal, vzhajajočo zvezdo londonske modne scene. Tujce moj dizajn in koncept naše trgovine navdušita in tisti, ki imajo možnost, z veseljem kupujejo. Všeč jim je, da v Ljubljani lahko kupujejo lokalno. Saj veste, kakšne smo ženske! Ne glede na to, od kod prihajamo, se raje kot po spominke podamo v šoping po obleke in dodatke. (smeh)

Story: Dejali ste, da so oblačila namenjena samozavestnim in aktivnim ženskam v najboljših letih. Kaj pa, če bi svoje stranke bolj specifično morali popredalčkati?

Uf, ni nikakršnih specifičnih skupin. Cliché je namenjen vsem ženskam, ki cenijo, da ne ponujamo sezonskih modnih kosov, narejenih v smislu nekih splošnih tendenc, z vnaprej določenimi barvnimi lestvicami in temami. Prav vsi kosi so dizajnerski, avtorski. Našim strankam je všeč tudi, da se oblačila pretekle, sedanje in prihodnje sezone med seboj ujemajo in se z lahkoto z malimi 'posodobitvami' vedno uvrščajo v, kot so v tujini večkrat poudarili, futuristična, po mojem mnenju pa le sodobna, za danes narejena oblačila, ki pripomorejo, da vedno zasijemo v najsvetlejši luči. Ko kreiram svoje kolekcije, ne razmišljam o poklicu ali starosti, v mislih imam le sodobno žensko.

Story: No, pa vseeno ... Koga ste imeli v mislih pri oblikovanju zadnje kolekcije za Mercedes-Benz Fashion Week?

Na MBFWLJ bom predstavila kapsulno jesensko kolekcijo 16 v želji, da oblikujem kose, ki se bodo med seboj kombinirali tako, da bo že eden ali par kosov te kolekcije omogočilo, da z njimi doživimo vse, kar si ženske to jesen želimo.

Story: V katere barvne tone, vzorce je obarvana najnovejša kolekcija?

Naša poletna kolekcija, ki je trenutno na voljo v trgovini, je obarvana v žive tone, vzorce in navdih. Kolekcija, ki pa jo bomo predstavili na MBFWLJ za prihajajočo jesen, pa je barvno črna, šampanjec, rdeča, modra, antracit. Kolekcija je povsem enobarvna in bo odlična podlaga za vse naše tipične vzorčke, ki sledijo.

Story: V katere barve, materiale pa se sami najraje odenete?

Sem zelo na črni in že 25 let se oblačim v Cliché. (smeh) Obožujem, in zato uporabljam mehke, lahke, do kože prijazne materiale. Pa tudi 'pametne', v katerih se vedno počutimo najbolje v svoji koži, saj uravnavajo našo telesno toploto, se enostavno vzdržujejo, imajo želen padec in elastičnost ter še kup posebnih sposobnosti. Za vse izbrane materiale je zame vedno pomembno, da so narejeni, tiskani in barvani na do narave in človeka najprijaznejši možni način. Ponavadi ta merila stanejo, a razlika je neprecenljiva.

Story: Kaj najprej opazite pri nakupovanju garderobe?

Po vrstnem redu: dizajn, material, cena. Drugo brez drugega se ne izide, le redko kak dejavnik prevlada ... (smeh) Tudi ko kreiram svoje kolekcije, vedno upoštevam vse te zame pomembne parametre.

Story: Vaša zmagovalna kombinacija, v kateri se vedno dobro počutite?

Cliché! (smeh)

Story: Kaj običajno oblečete v poletnih mesecih?

Poleti sem bolj svobodna glede barvnih akcentov, v kombinaciji s črno, seveda. Veliko nosim pokrivala. Najraje oblačim kose, narejene iz 'pametnih' materialov, ki omogočajo, da mi ni vroče zunaj in me ne zebe znotraj ... Veliko sem v dolgih hlačah, tudi poleti imam rada dolge rokave, ki so za mojo polt tudi najboljša UV-zaščita.

Napisala Nika Arnovski

Fotografije Gregor Pajfer

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"

Nova Story že v prodaji

Story 21/2016

Story 21/2016, od 19. 05. 2016