Mlada oblikovalka Lara Podvršič ima atelje v Grosupljem, ki pa ni zgolj delovni prostor, temveč odprta delavnica za radovedneže, druženje in pogovore o življenju
»Zakaj ste blagovno znamko, pod katero ustvarjate, imenovali Atelje DR?
Atelje DR je izpeljanka iz Zlatarstva DR, ki ga je ustvaril moj pokojni stric pred leti. Pred štirimi leti sem ga prevzela in običajno zlatarstvo preuredila v atelje umetniškega nakita. Kratici DR sem pustila kot spomin na nekoga, ki mi je postavil temelje, da lahko tudi na zunaj živim svoj notranji svet.
Kako bi kot oblikovalka opisali svoj nakit – kaj ga dela edinstvenega?
Edinstvena je njegova narava obstoja: z oblikovanjem nakita oblikujem svojo osebnost in s tem pravljičen svet, ki ga vidim ter čutim znotraj sebe, postaja hkrati tudi zunanji svet. Nikoli si nisem mislila, da je kaj takega mogoče. Ko pogledam svoje preteklo ustvarjanje, vidim, kako se mi spreminja pogled na oblikovanje, na dojemanje kreacije. Kot se spreminjam jaz, se spreminja tudi nakit. Vendar ima nakit Atelje DR že od samega začetka rdečo nit, in sicer me privlačijo barvne kombinacije zlata in srebra ter njihovo prelivanje in gubanje samega materiala.
Kdaj se je pri vas pojavila želja po ustvarjanju nakita?
Ne spomnim se, da bi sploh kdaj čutila to željo tako določeno; ustvarjanje nakita je zgolj to, kar sem vedno bila – ko sem si zaželela nakit, sem si ga izdelala s prvim materialom, ki mi je prišel pod roke. Zame je bila to najbolj naravna pot. Nisem si mislila, da bo to moja življenjska pot.
Vas je kdo navdušil nad plemenitimi kovinami?
Plemenite kovine in s tem tudi dragi kamni so me poiskali z odprtjem Ateljeja. Učila sem se sama, vendar so mi veliko pomagali zlatarji in umetniki, ki so bili vedno odprti za moja vprašanja. Se pa učim obdelovanja kovin tudi danes in verjetno se bom učila, dokler jih bom obdelovala. Vsakič, ko jih prelivam in med seboj gubam, izvem kaj novega.
Kaj pa je tisto, kar vas najbolj privlači pri ustvarjanju s plemenitimi kovinami?
To, kar čutim, ne bi poimenovala privlačnost, temveč namembnost. Vsakič znova sem presenečena nad spoznavanjem lastnih globin in razsežnosti, medtem ko spoznavam plemenite kovine. Ko transformiram njih, transformiram svoj jaz. Z nobenim umetniškim udejstvovanjem se nisem počutila tako izpopolnjeno, kot se pri obdelovanju plemenitih kovin. Vendar ne gre zgolj za plemenite kovine – uživam v vsem, kar je v povezavi z njimi: obiski sejmov umetniškega nakita v družbi zlatarjev, kreiranje spletne strani, učenje poslovnosti, ki vsebuje tako vzpone in padce, pogovori o umetnosti, ki mi osvetljujejo še neraziskana področja.
Kako se lotite izdelave nakita – na osnovi česa?
Najprej čutim, potem naredim, nato razmišljam, zakaj sem točno to naredila. Celoten skupek nekega obdobja – ljudje, dogodki, veselja, žalosti, razmišljanj, čustvovanj, hrepenenj – je kreacija, zajeta v mojem nakitu. Moja inspiracija je življenje in s tem vse, kar zajema. Najprej se mi ustvari slika ideje v glavi; ko jo do podrobnosti ustvarim v mislih, jo izrišem na papir. Nato po določenem času začnem ustvarjati s kovino. Več ko delam, bolj je prvotna imaginarna slika podobna fizičnemu produktu.
Pravite, da nakit zaznamujejo zgodbe, ki se skrivajo v njem. So ti vaši občutki in strast ujeti v fizično obliko posameznega kosa nakita ali so to tudi zgodbe ljudi, ki pri vas naročijo nakit za posebne priložnosti?
Moji občutki so ujeti in izraženi v kolekcijah; ko ustvarjam po naročilu, se čutenje in s tem želje in vizija nakita naročnika preplete z mojim. Naročnik sam je inspiracija za mojo kreacijo. Ni večjega zadovoljstva, kot videti nasmeh naročnika ob končnem izdelku. Posebne priložnosti so pa tako ali tako vse.
Do zdaj ste predstavili tri kolekcije – Alumnus, Perception, Theia Mania – imajo imena kolekcij kakšen poseben pomen, po čem se te tri kolekcije razlikujejo, imajo tudi kaj skupnega?
Skupna jim je zgoraj omenjena vizija mojega nakita, razlikujejo pa se po subjektu izražanja. Alumnus, kar latinsko pomeni učenec, predstavlja obdobje, v katerem sem spoznavala, da sem večni učenec edine šole, šole življenja. Perception – slovensko zaznavanje – ponazarja zavedanje številnih med seboj različnih pogledov določene situacije, ki pa so vsi del ogromne iluzije. Theia Mania je Platonov izraz, ki pomeni božanska norost: s tem je opisoval stanje ljubezni na prvi pogled, videti sočloveka v podobi boga. Sladko.
V ponudbi imate tudi zaročne in poročne prstane – po katerih je več povpraševanja?
Povpraševanje po vseh vrstah nakita se iz leta v leto povečuje, vendar bi lahko rekla, da je povpraševanje po poročnih prstanih največje. Očitno je vse več ljudem všeč, da lahko skupaj z mano ustvarijo prstane, ki v sebi nosijo njim lastno edinstvenost, njihov značaj.
Po objavah na spletni strani sodeč izdelate največ prstanov, a ustvarjate tudi drug nakit ...
Do pred kratkim sem res najbolj čutila prstane in sem jih tudi največ izdelala. Vedno bolj se nagibam k raznovrstnosti nakita, trenutno imam v izdelovanju kolekcijo uhanov, zapestnic, obeskov in brošk v dizajnu blagovne znamke Atelje DR.
Kakšen nakit pa sami najraje nosite?
Nimam več najljubšega kosa. Niti ne nosim nakita, da me polepša. Nosim ga, ker se z njim preprosto počutim boljše. Obzorje postane svetlejše in možnosti neskončne.
Besedilo: Metka Pravst
Fotografije: Nostalgia
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"