Lea Pisani: Obleka ima veliko moč!

4. 5. 2016
Deli
Lea Pisani: Obleka ima veliko moč!

Tudi na uredništvu se dekleta navdušujemo nad moderno poslovno modo. In ker je pred vrati prav poseben dogodek Maxi dan z revijo Story, na katerem bo kot gostja nastopila stilistka za kulturo oblačenja Lea Pisani, smo nekaj odgovorov o oblačenju in osebnem slogu modernih Slovenk poiskali kar pri mojstrici sami.

Lea je namreč avtorica knjižne uspešnice, prvega slovenskega priročnika o obleki, in le kdo bi nam znal bolje svetovati kot ona.

Story: Lea, kmalu vas bomo srečali na Maxi dnevu z revijo Story, na katerem boste z obiskovalkami govorile o stilu. Kaj lahko pričakujemo oziroma s kakšnim znanjem boste opremili obiskovalke?

Naše druženje bo sproščeno. Obiskovalke se bodo zabavale ob opisu oblačil in dodatkov, ki moškim niso všeč, in ob tem, ali je to sploh pomembno. Debatirale bodo o radostih in tegobah oblačenja novega tisočletja in o 'naravnih katastrofah' sodobnega oblačenja. Letos praznujem 20 let dela na področju kulture oblačenja in imam kar nekaj izkušenj, ki jih z veseljem delim.

Story: Kaj pa vas stranke sicer največkrat vprašajo? Kaj jim povzroča največ preglavic, kar se tiče osebnega stila?

Največ preglavic nam povzroča sproščeno oblačenje v poslovnem svetu. Slovenci temu oblačenju nepravilno rečejo športno elegantno, pravilen izraz pa je sproščeno elegantna podoba ali angleško 'smart casual'.

Za oblikovanje stajlinga, ki ustreza tej ravni oblačenja, potrebujemo kar nekaj znanja, občutka za barve, teksture, proporce. Sproščeno oblačenje ima veliko prednosti - dobro počutje, izraz osebnega sloga, sproščena komunikacija, hkrati pa je z njim oblikovanje celovite podobe s slogom veliko bolj zahtevno kot nekoč.

Story: Pa bi lahko izpostavili dogodek, zaradi katerega se najpogosteje obrnejo na vas? Morda za poroke, kakšna poslovna srečanja?

Dogodki so zelo raznovrstni. Od oblikovanja službenih oblačil in suhoparnega pisanja tehnične specifikacije za javni razpis do sproščujočih svetovanj pri nakupih. Individualnih svetovanj se vedno veselim, saj je vsaka stranka edinstvena, zanimiva. Pogosto moški kupijo bon za svetovanje za ženo, prijateljico. Predavanja pa so tista, ki so vedno izziv v prilagajanju in posredovanju informacij, ki so za njih najbolj uporabne in pomembne. Predavam zelo različnim skupinam: vzgojiteljicam, medicinskim sestram, dijakom, poslovnežem, farmacevtom, trgovcem. Skratka vsem, ki se vsak dan oblečejo.

Story: Kako pa bi opisali slog Slovenk? Ali bi lahko določili, kako se je spreminjal skozi leta?

Če pomislim na svoja študentska leta, nismo imeli veliko izbire, zato smo si veliko šivali sami. Vsakdo se spomni, da si sredi mesta takoj opazil tujce - bili so oblečeni drugače, bolj sodobno, nosili so blagovne znamke, ki si jih v Sloveniji večina ni mogla privoščiti. Blagovne znamke so zdaj preplavile svet in nas tudi delno uniformirale. Bilo je obdobje, ko si je vsaka ženska želela torbico določene blagovne znamke, in so hotele, da drugi opazijo logotip določene znamke. Menim, da zdaj nismo več obremenjeni s tem, prav tako ne s količino. Trgovci vedo povedati, koliko oblačil se je kupovalo pred recesijo. Šlo je za nenormalne količine. Tudi jaz sem imela kakšno tako stranko in nisem bila nikoli navdušena ob nakupih pretiranih količin oblačil in kosov z vidno blagovno znamko. Moj pristop do oblačil, nakupov je racionalen, saj učim kulturo oblačenja. V zadnjih letih pa sem imela nekaj res enkratnih strank, ki so postale premožne na podlagi svojega dela. Preden smo se srečali, niso poznali kulture oblačenja, ne blagovnih znamk, visoke mode, kašmirja, svile in brokata, če se izrazim simbolično. Tovrstna svetovanja so bila in so zame izjemna, saj jim lahko dam veliko znanja, kar je užitek, in kar je najpomembnejše: ti ljudje teorijo takoj prelijejo v prakso, naučijo se prepoznati kakovost in jo cenijo. Hitro sprejemajo odločitve, oblikujejo svoj slog, saj vedo, kaj hočejo. Predvidevam, da se tega projekta lotijo tako kot uspešnih projektov v svojih podjetjih.

Story: Verjetno vsake toliko pod drobnogled vzamete tudi kakšen družabni dogodek. Kakšno je vaše mnenje o tem, kako se znane osebe oblečejo za različne večerne priložnosti?

Kaj naj rečem, velikokrat sem že fotografirala detajle na dogodkih, pa jih potem nisem dala na Facebook. Težko kritiziram, ker ne poznam ozadja. Vsak se trudi po svoje. Nedopustno in žaljivo do dogodka in gostitelja je le, če se kdo ne potrudi. To pa je opazno.

Story: Pa je vaš nasvet v preteklosti sicer poiskala tudi kakšna znana Slovenka?

Edino znano Slovenko, ki jo lahko omenim, je Saša Einsiedler, s katero tudi poslovno sodelujeva (najini temi se lepo povezujeta in imava oblikovan skupen program za delavnice), in sem seveda zelo rada v njeni družbi. Kdo pa ni? Saša je estet in njena oblačila čudovito izražajo njeno osebnost.

Story: Kako pa ste sami osvojili znanje s tega področja?

Po izobrazbi sem univ. dipl. inž. oblikovanja tekstilij in oblačil. Specializirala sem se v Londonu in pridobila naziv CMB Image Consultant. Obiskovala sem šolo retorike. V Bruslju, na ISPD - International School for Protocol and Diplomacy, sem se izpopolnila v protokolu in bontonu. Največ pa štejejo izkušnje. Pa seveda delo, trud in vztrajnost.

MAXI DAN Z REVIJO STORY

Pridružite se nam!

Drage bralke revije Story! Vabljene v Maxi klub v Maxiju v Ljubljani, da vas pocrkljamo s tremi predavanji. Vstop je prost, število mest je omejeno, zato se čim prej prijavite, da pridete v našo družbo!

Za vas smo pripravili tri zanimiva predavanja o modi in lepoti: o negi in ličenju boste izvedeli vse od priznane kozmetične znamke Clinique, nutricionistka Mojca Cepuš vam bo zaupala, kako se ubraniti večernega ropanja hladilnika, kako preprečiti telesno in čustveno potrebo po nepravilni hrani, s svetovalko za kulturo oblačenja Leo Pisani pa boste izvedeli, kako z obleko narediti najboljši vtis, in izdelali nekaj sodobnih stajlingov.

Prijave na: story@adriamedia.si

Maxi dan z revijo Story bo 14. maja v Maxi klubu

Maxi, Trg republike 1, Ljubljana, 1. nadstropje, začetek ob 9. uri, zaključek ob 13. uri.

Vstop možen samo ob prijavi na e-poštni naslov: story@adriamedia.si.

VSTOP PROST. Število mest je omejeno.

URNIK DOGODKA

  • 9.00-10.15 NEGA IN LIČENJE (Clinique)
  • 10.15-10.25 Odmor
  • 10.25-11.40 ZDRAVA PREHRANA (Mojca Cepuš)
  • 11.40-11.50 Odmor
  • 11.50-13.05 STIL (Lea Pisani)

Napisala Kaja Milanič, fotografije Primož Predalič

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"