V središču Mariboru najdemo podjetnike, ki imajo zelo dober koncept, in trgovce, ki se znajo dovolj dobro boriti za svoje kupce in obstoj. Med njimi sta Katja Vidovič in Nina Beier, ki z modno trgovino Avocado razveseljujeta številne dame in rušita stereotipe navadnih prodajaln z oblačili.
Story: Katja, lani ste odprli trgovinico na Slovenski ulici v središču Maribora. Domačini povedo, da je to drzen korak glede na mestno jedro, kjer se trgovine odpirajo in zapirajo. Kako ste sprejeli to odločitev?
Katja: Želja po odprtju trgovine je bila prisotna kar dolgo. Prihajam s tega področja, tako da mi moda in svetovanje glede stila nista tuja. Sem kar velika potrošnica in v središču mesta sem vedno pogrešala tovrstno ponudbo. Strinjam se s tem, da je bilo odprtje trgovine drzen korak, ampak mi smo si jasno zastavili, kaj želimo, in k temu natančno stremimo še danes. Avocado ni le še ena trgovina z oblačili, saj lahko toliko več pokažemo in ponudimo ženskam. In ravno ta drugačnost in ljubezen do mode, estetike sta nam dajala pogum za ta drzen korak. Središče mesta hrepeni po novih, drugačnih zgodbah in lepo je biti del tega prebujanja. Po drugi strani pa menim, da se ne pride daleč brez tveganj in drznih odločitev.
Story: Odprtje je bilo v zimskem času. Nina, kako so Mariborčani sprejeli Avocado?
Nina: Odprtje trgovine je res bilo v zimskem času, ki pa se ga mi nismo ustrašili. Prav po novem letu in vseh praznovanjih so ljudje pripravljeni na nekaj novega, svežega, kar se je pokazalo tudi pri nas v Avocadu. Med našim odprtjem so bili na vrhuncu maturantski plesi, valete, začelo se je pripravljati na poroke, tako da nam je bil zimsko-pomladni čas zelo naklonjen in ženske so nas tako imele priložnost hitro spoznati.
Story: Nam zaupate svojo zgodbo in zakaj ste odprli lastno trgovinico?
Katja: V Avocado smo poslovno vpeti štirje, ampak vodenje in vso organizacijo prevzemava midve z Nino. Nina res prihaja iz povsem drugih vod, vendar pa je odlična govornica in se v prodaji odlično znajde. Rada ima estetiko in pri tem se odlično dopolnjujeva. Sama pa sem v tej branži že iz najstniških let. Za mano je uspešna kariera v eni izmed bolj znanih blagovnih znamk pri nas, zato izkušenj tukaj ne manjka. Hkrati je to tisto, kar najraje počnem. Tako da je bilo odprtje lastne trgovine samo vprašanje časa. Če imaš določeno znanje, moraš izkoristiti ta potencial in to ponuditi množici.
Story: Vemo, da je Maribor nekoč veljal za središče urbane mode. Danes se je vse z ulice preselilo v nakupovalna središča. Kako vi kot mali podjetniki sprejemate velike trgovske centre?
Nina: Velika nakupovalna središča so in bodo, tega človek ne more spremeniti. V nakupovalna središča zahaja masa ljudi in temu primerna je ponudba v trgovinah. Spremenile so se tudi nakupovalne navade ljudi, zato je obisk mestnih središč manjši. Mestna središča so svoj čas samevala, mali podjetniki so se borili iz dneva v dan, da bi v svoje trgovine privabljali ljudi in oživeli mestno jedro. Opažam, da se stanje v Mariboru izboljšuje, sploh naše stranke pravijo, da jim je v veselje priti v mesto, saj se ponudba v trgovinah z oblačili zelo razlikuje od tistih v nakupovalnih centrih. V Avocadu pa se še posebej trudimo, da bi ženskam ponudili izbrane artikle v omejenih količinah, saj je ženskam vedno bolj pomembno, da so unikatne, drugačne.
Story: Največja mesta v Evropi živijo in cvetijo. Že samo če pogledamo Gradec, Dunaj, Budimpešto ... Tudi središče Ljubljane je veliko bolj živo, kot je Maribor. Zakaj center stagnira?
Katja: Ne bi se ravno strinjala, da center nazaduje. Vsaj gostinsko se razvija in raste. Maribor je lepo mesto, ampak majhno. Središče so močno shirali nakupovalni centri, ki so mu preblizu, zato ljudje raje zahajajo tja. Ampak središče mesta ima svoj čar in sama ga imam rada. Verjamem, da bi s povečanjem kapacitet parkirnih mest ta problem nekoliko izboljšali. No, tudi estetsko bi se lahko zagotovo kaj naredilo, npr. obnove zgradb, cest ... Če bi bila ponudba dobra, bi bilo mesta zagotovo bolj obiskano. In tukaj lahko s ponosom omenim, da k nam prihajajo ljudje z namenom, samo da obiščejo našo trgovino. Torej se da.
Story: Če se ne motim, ste zgodbo Avocada v kratkem času ponesli tudi v Celje. Kako bi primerjali Maribor ter Celje in kakšna je razlika v strankah? So Mariborčanke manj ali bolj drzne kot Celjanke?
Nina: Zgodbo Avocada smo lani ponesli tudi v mestno središče Celja. Z majhno, ulično trgovinico se trudimo, da bi Celjankam, ki so vedno veljale za 'modne gurujke', ponudili kose oblačil iz naše ponudbe. S Katjo opažava, da je zgodba zelo podobna tej v Mariboru in da imamo stranke, ki si drznejo, in seveda tiste, ki pri izbiri potrebujejo več časa za razmislek. Ženske, ki pridejo v trgovine Avocado, so zdaj že vajene, da se pri nas vedno znova najdejo 'drugačni kosi', ki jih je mogoče kombinirati na nešteto načinov, in so lahko tako z istim kosom vedno videti drugače.
Story: Tudi sami redno spremljate modne trende. Kakšni kosi oblačil so vam najbolj pri srcu in kako se letos kombinirajo poletni kosi?
Katja: Seveda rada spremljam modne trende, sledim jim pa manj. Nekako sem svoj slog oblačenja že našla. Rada imam bolj posebne kose, ki jih kombiniram z enostavnimi. Obožujem obleke in letos še posebej hlače z visokim pasom. Opaznejši poletni kosi so letos maksi obleke, krila in hlače z visokim pasom ter širokimi hlačnicami v kombinaciji s kratkimi topi, majicami, h katerim lahko obujemo sandale s peto ali superge. Prevladujejo naravni materiali v zemeljskih odtenkih. Brez cvetličnega vzorca tudi to poletje ne gre ter seveda klasične belo-modre kombinacije v vzorcu črt ali kara.
Story: Kje ste se naučili vseh modnih zakonitosti in kako se odločate, kakšno ponudbo boste imeli v trgovinici?
Nina: Da ne bo pomote, modnih zakonitosti se verjetno ne bom naučila nikoli in prav to je tista sladka stran mode. Danes se namreč vse tako zelo hitro spreminja ... Kar se tiče osnovnih modnih zapovedi, so vedno bile tukaj nekje, ob meni in določene stvari so mi bile zelo jasne že od nekdaj. Za ostale, bolj specifične modne dileme pa odkrito povem, da je moja učiteljica Katja. Prihaja iz modnih vod in ima zadeve v malem prstu, zato se tudi skupaj odločava, kakšni kosi bodo na naših policah. Obe sva sicer veliki ljubiteljici estetike in lepega, zato ponudbo raziskujeva skupaj, delava po načelu kompromisov, sicer pa se vedno bolj odločava na podlagi povpraševanja naših strank, ki so najboljši 'zunanji sodelavci'. (smeh)
Story: Zelo zanimiv mi je koncept vaše trgovinice, kjer ženska ne pride samo po oblačila, ampak doživi še svojevrstno doživetje ob kozarčku penine in druženju. Daste velik pomen osebnemu stiku s strankami?
Nina: Ko smo se odločali za odprtje trgovine Avocado, je bil koncept, ki ga poznamo danes, pogoj. Osebno sem se znašla v tistem modnem obdobju življenja, ko se ti zdi, da greš lahko samo v eno ali dve trgovini z oblačili v Mariboru. Velikokrat si samo številka, zate si nihče ne vzame časa in največkrat greš iz trgovine razočaran ali pa si kupil kos oblačila samo zato, ker je bil ugoden. Za takšne in podobne izkušnje želimo ženske prikrajšati v Avocadu. Želimo si, da bi se pri nas ženske počutile dobrodošle, sproščene, da bi nam popolnoma zaupale in z nami odkrito delile svoja modna pričakovanja. Vse to ob skodelici kave ali kozarcu penine, s svojo prijateljico ali mamo. Za ženske želimo ustvariti prostor, kjer bodo lahko resnično to, kar so, ženske. Prirejamo posebne dogodke, koncerte, lepotne delavnice, večerne nakupe, vse, kar osreči še tako zahtevno srce.
Story: Pred kratkim ste imeli tudi čudovit dogodek za ženske, kjer so obiskovalke ob nakupovanju lahko ustvarjale tudi s cvetlicami in občudovale kose pohištva. Kako takšni dogodki popestrijo vsakodnevno rutino in kako so sprejeti?
Katja: Zagotovo jo popestrijo. Lepo je kdaj pogledati in delati zunaj okvirjev. Drugje po svetu so tovrstni dogodki lepo sprejeti in obiskani, pri nas pa žal malo manj. Ljudje so sramežljivi. Ampak navajamo jih na spremembe. Moda se da združiti s toliko drugimi stvarmi in zakaj ne bi popestrili naše ponudbe vsake toliko. Že res, da je Avocado v prvi vrsti trgovina z oblačili, ampak je tudi prostor za druženja, različne tematske dogodke, koncerte ... Naši dogodki so vedno lepo sprejeti, čeprav jim ponudimo nekaj novega, drugačnega, saj imamo domač, prijazen pristop. In ravno to nas razlikuje od drugih. Avocado je sprememba, ki jo želimo ponuditi ljudem, ker so je željni in ker moremo gledati naprej in slediti svetu, da bomo lahko uspešno obstali.
Besedilo: MIMA // Fotografije: Aleš Kocbek
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču