Gre za žensko kravato, ki je postavila nov trend v svetu poslovne mode.
Kako ste prišli na idejo, da ustvarite tako poseben poslovni okras za ženske – je bilo to iz lastne potrebe?
Že kot študentka ekonomije sem spoznavala svet poslovne mode in že takrat sem opažala, kako je poslovna moda za ženske ohlapna, hkrati pa zelo omejujoča. Ženska se je ob kupu strogih pravil popolnoma izgubila in postala podobna moškemu. Tiste bolj drzne se pač niso držale poslovnega bontona oblačenja. Potem pa je hitro krilo prekratko, pete previsoke in dekolte preglobok. A tako izražajo svojo ženstvenost. Iz tega je potem nastal modni dodatek oziroma ženska kravata, ki ohranja žensko ženski, je posloven in eleganten hkrati.
Bi nam zaupali, koliko poskusov je bilo potrebnih, da ste bili dokončno zadovoljni z obliko tega modnega dodatka in z njegovo uporabnostjo v vsakdanjem življenju?
Zelo veliko! Toliko uničene svile … Ti je kar hudo! Ampak nastal je res le modni kos in ni mi žal. Žensko kravato sem razvila do te mere, da je lahko izreden modni kos za poslovne ženske in nekaj totalno 'odpičenega' za mlade modne navdušenke. Z igro različnih materialov in vzorcev se da veliko narediti!
Sprva ste izdelek poimenovali kravuljček – kdaj in zakaj pa je dodatek dobil ime Tiesy? In od kod to poimenovanje, ima kakšen globlji pomen?
Kravuljček je izpeljanka iz kravate in metuljčka, saj tako nekako je tudi ženska kravata videti. Ko se je začelo zanimanje iz tujine, sem ugotovila, da to ime ne bo zdržalo. Takrat se je porodila ideja o Tiesy. 'Tie' kot kravata in končnica 'sy', ki zapelje besedo na bolj mehek način.
Na trgu ste sprva ponudili nekaj različnih modelov Tiesy dodatkov in jih poimenovali po modnih prestolnicah – Ljubljana, Milano in Paris – po čem se ti modeli razlikujejo?
Tako sem jih najbolj razločila po obliki, imena pa po modnih prestolnicah. Dodala sem še Ljubljano, ki je naše glavno mesto in se izredno hitro razvija tudi v smislu mode.
Jih imate še vedno v ponudbi?
Ostala sta le dva modela, Ljubljana in Milano, ki sta različnih oblik, barve in vzorce pa nenehno spreminjam in prilagajam.
Za eno izmed kolekcij ste se povezali s slovensko ustvarjalko Mojco Baloh, ki ustvarja pod imenom Barvna krila. Kakšno kolekcijo ste ustvarili v sodelovanju z njo?
Z Mojco sva se seznanili, ko sva bili noseči, in od takrat sva tesni prijateljici. Je izredna umetnica in najino sodelovanje je bilo izjemno. Ona je oblikovala broške, ki sva jih dodali na moje kravate. Stranke so kolekcijo zelo dobro sprejele in bila je zelo hitro razprodana.
Vaša najnovejša kolekcija je poimenovana 'The Black Goddess' oziroma 'Črna boginja', kakšnim ženskam ste jo namenili?
'The Black Goddess' se je kuhala zelo dolgo. Želela sem ustvariti nekaj resnično posebnega, nekaj vpadljivega, nekaj za zelo drzne ženske, ki se spoznajo na modo. Moj navdih je bila gotika in fatalna ženska. Prelivanje črne in bele z odbitimi vzorci in kombiniranje s tilom, to je bila zmaga. Kolekcija je bila omejena in je obsegala le po tri kose vsakega modela.
Kakšna pa bo naslednja kolekcija?
Tokrat se bom lotila bolj živih in svetlih barv. Nekaj za mavrične ženske. Podrobnosti naj ostanejo skrivnost!
Ali že morda lahko napovemo, kdaj izide?
'The Black Goddess' je izšla lani decembra, tokrat pa bom novo kolekcijo predstavila spomladi 2019, saj bo bolj sovpadala z barvami in letnim časom.
Kaj pa imate v ponudbi za moške?
V ponudbi je tudi nekaj moških kravat. Naredim jih tudi čisto po meri.
Modni dodatek Tiesy je kot nakit, predstavlja pa kravato in metuljček v enem izdelku. Je sploh smiselno dodajati kakšen nakit zraven, na primer v ušesa? Vi ga odlično kombinirate k očalom …
Seveda! Zakaj pa ne? Sama obožujem kombiniranje različnih vzorcev, črtasta srajca in pikasta kravata. Tako da se odlično poda tudi k nakitom; s kakšno statusno ogrlico, masivnimi uhani ali vpadljivimi očali. To je popolnoma stvar okusa in pa seveda, kaj želimo s svojim slogom izražati. Za v službo morda izberemo kaj manj vpadljivega, za popoldansko kavo s prijateljico pa omejitev tako rekoč ni. Najpomembnejše je, kako se ženska počuti. Tako bo tudi potem videti.
Na svoji spletni strani ste zapisali, da Tiesy nosite vsak dan – tudi s pulijem ali srajco, kavbojkami ali krilom. Se vam zdi, da bi lahko z njim apelirali na modni svet in s takšnim posebnim modnim dodatkom pripomogli k zmanjševanju nakupovanja oblačil – saj le z zamenjavo enega modnega dodatka lahko dosežemo povsem nov videz?
Točno tako! Ženska kravata Tiesy je tako široko uporabna – služba ali družba –, da lahko s tem tudi precej prihranimo.
Vsak izdelek Tiesy ima v vaši spletni trgovini svoje ime – na podlagi česa modnemu dodatku izberete oziroma določite ime?
Čisto po navdihu, po prijateljicah, barvah ali po trenutku, v katerem je nastala.
Kakšna je vaša vizija za naprej, za prihodnost?
Želim si, da bi se Tiesy uvrstila na poličke in lutke butikov in manjših trgovin z oblačili. Želim si, da bi jih videlo čim več žensk, jih poskusile in se prepričale, kako udoben, eleganten, profesionalen, hkrati pa tako odbit modni dodatek je lahko ženska kravata. In da bi se dejansko začele zavedati, da obstaja ženska kravata.
Besedilo: Metka Pravst // Fotografije: osebni arhiv
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"