Modna industrija, blogomanija in prekletstvo Instagrama

19. 4. 2016
Deli
Modna industrija, blogomanija in prekletstvo Instagrama (foto: Profimedia)
Profimedia

Ko je leta 2009 v prvi vrsti modne revije Dolce & Gabbana v Milanu bloger Bryanboy sedel ob Anni Wintour, slavni urednici ameriškega Voguea, in Suzy Menkes, najeminentnejši modni kritičarki na svetu, se je modna industrija smejala, kot da se pred njenimi očmi odvija cirkuški trik.

Svet modrecev modne industrije je dogajanje doživel kot napad na njihov obstoj, kot da se vse, kar poznajo, ruši pred njihovimi očmi. Istega leta je blogomanija udarila z vseh strani.

Neznani otroci so začeli pisati bloge o vsem, največ pa o modi. Seveda. Nihče se ne čudi, da je tako, saj je moda nekakšen lunapark za odrasle. Malo je takšnih, ki ne bi želeli sedeti v prvi vrsti modne revije, biti povabljeni na večerje z znanimi oblikovalci in tedensko prejemati luksuzne darove najrazličnejših oblikovalcev. Posledično je blogomanija prerasla v egomanijo.

Modne hiše vse naokoli so se odločile, da izkoristijo (ne)znanje večine blogerjev o industriji, in jim začele pošiljati darila, letalske vozovnice in vabila na svoje revije. Potencialni potrošniki v novi generaciji so pregledali desetine blogov, ki so sčasoma prerasli v digitalne platforme, močnejše od spletnih strani modnih revij. Trik je bil neposreden, živahen in iskren pristop v nasprotju z drugače zaščiteno in protokolarno usmerjeno modo.

Danes je situacija blogerjev drugačna. Ko govorimo o Bryanboyu in Chiari Ferragni, govorimo o milijonarjih. Chiara je težka osem milijonov dolarjev, v svoji 'redakciji' pa ima celo ekipo delavcev in urednikov. To so imena, ki so redno parkirana v prvih vrstah najbolj zaželenih modnih revij. Sledijo jim modni paparaci, blogerji ulične mode, ki pobožno (beri: agresivno) prežijo na modele, odhajajoče z modnih revij.

Modna industrija je nekako preživela te 'preklete blogerje', ki več niso nadobudni otroci, temveč prekaljeni podjetniki. A česar moda ni pričakovala, je čudežna aplikacija, imenovana Instagram, ki se je pojavila leta 2010, svoj radikalen pohod sprememb v modi pa začela šele pred dvema letoma.

Preberite več na Elle.si

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec