Petra Ulaga je modna oblikovalka iz Novega mesta, ustanoviteljica blagovne znamke UP Design ter ustvarjalka edinstvenih, ročno izdelanih usnjenih torbic in denarnic.
Delfina v logotipu ponazarjata ravnotežje jin in jang. Njuno razigranost, veselje in energijo je Petra ujela v torbicah, ki odsevajo UPanje in srečo.
Pot ste si nekako nepričakovano začrtali z izdelovanjem torbic. Kako ste sploh zajadrali na to področje in kako je nastal vaš prvi modni kos?
Preden sem ustanovila blagovno znamko UP Design in se posvetila ustvarjanju torbic UP, sem izdelovala oblačila po meri – ženske in moške obleke, plašče ter večerne in poročne obleke. Ob izdelovanju oblačil so se mi vedno porajale zamisli o različnih, zanimivih in predvsem drugačnih torbicah, ki sem jih sprva le skicirala. Kmalu pa so začele nastajati torbice iz najrazličnejših materialov in v neobičajnih oblikah, zdaj pa se izdelujejo iz skrbno izbranega italijanskega usnja. Ustvarjene so za vse, ki cenijo umetnost, kakovost, izvirnost in udobje.
Po tem, ko ste ustvarili prve modne kose, se je začela vaša pot vzpenjati. Kaj je bilo tisto, zaradi česar ste rekli, blagovna znamka bo zaživela?
Predvsem izredno pozitiven odziv vseh, ki so torbice videli, in tudi vseh tistih, ki torbice že nosijo. Že na prvi pogled so torbice UP izredno všečne, ob nošenju pa se izkažejo za zelo praktične in kakovostne.
Za vašo blagovno znamko UP se skriva prav posebna zgodba, ki je povezana z delfini in morjem. Mi jo zaupate?
Dokazano je, da delfini vibrirajo z izredno visoko frekvenco, in ob pogledu nanje se njihova radost ter veselje do igre in življenja prenašata na nas. Kako blagodejna je ta njihova igrivost, sem občutila na svoji koži, ko sem se z njimi potapljala in plavala, pa tudi sicer jih videvam vsepovsod. Ni naključje, da sem dva delfinčka simbolno vključila v svoj logotip, ki tako vedno spominja na to, da je življenje eno samo in da je v njem treba čim bolj uživati.
Ste velika ljubiteljica morja, med drugim se potapljate. Kaj odkrivate v morskem svetu in kakšna je zgodba delfinov, ki spremljajo vaše torbice?
Tako je. To veličastno modrino resnično občudujem in vse, kar je mogoče videti v njej, me preprosto popolnoma prevzame. Vonj po morju mi pomeni popolno svobodo. Eni od torbic sem nadela ime UP Annie, po delfinki Annie, s katero sem se potapljala.
Ko sem pogledala vašo spletno stran, sem videla zanimive torbice UPbrelle, ki so nekoliko drugačne. Kaj jih odlikuje in iz kakšnih materialov jih ustvarjate?
Zamisel za to torbico je prav tako nastala na morju. Ob vsakodnevnem plavanju sem od daleč opazovala rumene senčnike in si predstavljala torbico v podobni obliki. Zaradi zanimive mehko zaobljene oblike, kakovosti in funkcionalnosti so te torbice zelo priljubljene. Model UPbrelle bo zagotovo ostal, se bodo pa spreminjale barve materiala in detajli. Vse torbice so izdelane iz skrbno izbranega, po večini italijanskega usnja. Za model torbic UPbrella pa izbiram debelejše, kompaktnejše in vzdržljivejše usnje, da zadrži svojo obliko.
Dizajn torbic UP je poseben, drugačen, unikaten. Vsaka torbica nosi svoje ime, za katerim se skriva zgodba ...
V imenu vsake torbice in denarnice je beseda UP, ki bolj kot UPanje predstavlja besedno zvezo UPajte si. Dve torbici se imenujeta po mojih čudovitih hčerkah Zoji in Lisi, ki sta prispevali del svojega ustvarjalnega duha. Pri prej omenjeni torbici UP Annie sem vključila obliko delfinjega repa, ki je prav tako popestritev pri torbici – nahrbtniku UP Backpack. Ker pa obožujem glasbo in igram klavir, brez torbice v obliki klavirja z imenom UP Piano ni šlo. Vsi izdelki so predstavljeni na spletni strani www.up-design.eu in na strani UP Design by Petra Ulaga na Facebooku, kjer jih je mogoče tudi naročiti.
Kaj vse se znajde v vaši torbici in brez česa ne morete?
Ne glede na to, kakšno torbico nosim – čez dan večjo, ob večernih izhodih pa malo manjšo – so v njej vedno denarnica, telefon, manjša toaletna torbica z ličili, parfum, sončna očala, krema za roke, manjša beležnica, pisalo, robčki; skratka prava 'sport Billy' torbica, v kateri se skriva vse, kar v danem trenutku potrebujem. Če nosim manjšo ali večerno torbico, so v njej prav tako nekateri najnujnejši kozmetični izdelki, le da so v miniaturni izvedbi, ter denarnica in telefon.
Unikatni izdelki imajo svojo ceno, čeprav trg ponuja številne cenene produkte, ki jih uvažamo z vzhoda. Kaj menite o tem?
Ceneni izdelki z Daljnega vzhoda niti niso prava konkurenca. Kdor želi kakovostno izdelan, originalen izdelek iz kakovostnega materiala svoje priljubljene blagovne znamke, po takih dobrinah ne posega. Poleg tega živimo v Evropi, kjer ustvarjamo svoje življenjske zgodbe in plačujemo davke ter prispevke, zato je prav, da podpiramo naše delo in ideje.
Obstaja v Sloveniji kupna moč, ki si lahko privošči tudi dražje kose?
Kupna moč, ki si lahko privošči kakovostne domače izdelke, nedvomno obstaja. Slovenke cenijo in zaupajo domači ustvarjalnosti, znanju in delu.
Torej še ostajamo zveste starim načelom?
Slovenke znamo dobro nositi oblačila in smo ustvarjalne. Bolj smo zveste tradiciji kot ekstravaganci, ki tudi ni vedno modna. Kose oblačil, ki so večni, znamo spretno kombinirati s trenutnimi, hitro spreminjajočimi se trendi.
Besedilo: MIMA // Foto: Lidija Mataja, UP Design
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"