Modne diete - resnični učinki in posledice!

Modne diete - resnični učinki in posledice! (foto: profimedia) profimedia
23. 4. 2017

Modne diete pogosto temeljijo na teorijah, ki nimajo zadostne znanstvene podpore, denimo na prepričanju, da so ogljikovi hidrati redilni in da beljakovine pomagajo pri hujšanju. Dejansko pa uravnotežena prehrana z manj maščob, ustrezno količino ogljikovih hidratov in omejenim vnosom kalorij omogoči bolj nadzorovanjo hujšanje, predvsem če jo spremlja zadostna telesna aktivnost.

Naj naštejemo nekaj najbolj popularnih diet v zadnjih letih:

(Visoko)beljakovinske diete

Učinek: ljudje na dietah s pretežno beljakovinsko sestavo pogosto zares zelo hitro izgubijo telesno težo, vendar se po koncu diete ti kilogrami vedno znova vrnejo.

Zdravje: velik vnos maščob lahko poveča tveganje za srčno-žilne bolezni.

Mnenje nutricionistov: priporočljivo je uživanje beljakovin, kot so pusto piščančje meso in ribe ter rastlinske beljakovine (oreški in fižol), nikakor pa iz jedilnika ne gre izpuščati celotnih skupin živil, kot so škrobnati ogljikovi hidrati ali celo omejevanje uživanja sadja in zelenjave.

Ločevalne diete

Učinek: te diete temeljijo na prepričanju, da se različne vrste živil različno prebavljajo, zato jih ne bi smeli jesti skupaj (npr. ogljikovih hidratov in beljakovin).

Zdravje: ločevalne diete znajo biti neuravnotežene in zato nezdrave.

Mnenje nutricionistov: vsak od petih sestavnih delov uravnotežene prehrane prispeva k zdravju, pomembno je le, da jih zaužijemo v pravilnih razmerjih.

Diete z nadomestki obrokov

Učinek: gre za nizkokalorične diete, ki rezultirajo v naglo izgubo telesne teže, praviloma pa ljudje, ki so sledili dieto z nadomestki obrokov, po njeni opustitvi pogosto težko ohranjali nižjo telesno težo.

Zdravje: nosečnice ali doječe matere, ljudje z zdravstvenimi težavami in tisti, ki želijo izgubiti zares veliko telesne teže, bi se morali še pred začetkom takšne diete posvetovati z zdravnikom.

Mnenje nutricionistov: nekatere od teh diet so učinkovite in uravnotežene, ljudi pa pomagajo motivirati za spremembo prehrane in življenjskega sloga, žal pa te diete niso primerne za daljše obdobje.

Diete z enim živilom

Učinek: diete, ki poudarjajo določeno živilo, temeljijo na zelo nizkokaloričnih živilih, kot je zelje. Shujševalni učinki so kratkega veka.

Zdravje: izrazito majhen vnos kalorij lahko povzroči usihanje mišic, tudi srčne, in poruši raven glukoze v krvi.

Mnenje nutricionistov: v teh dietah pogosto manjka eno ali več temeljnih hranil, zato lahko povzročijo prehransko pomanjkanje.

Preberite več na Aktivni.si