Nina Šušnjara: Iz sanj na ljubljanske ulice

11. 11. 2016 | Vir: Story
Deli

Skozi okna sva opazovali drevesa, ki so se odela v jesenske barve, in počasi srebali čaj, ki naj bi naju napolnil z 'vitamini' ter obvaroval pred prehladom. Kot mi je zaupala oblikovalka Nina Šušnjara, se ga uspešno izogiba že zadnja leta, odkar je njen urnik poln obveznosti, med drugim je pred nekaj dnevi novo kolekcijo pod znamko SUSNYARA predstavila tudi na Mercedes-Benz Fashion Weeku, njeno dostopnejšo sestro SNYR pa postavila na prodajne police modnih trgovin Omara.

"Tudi sama sem bila ena izmed tistih, ki so začeli z lastnim butikom, kjer so bile razstavljene moje kreacije. Vendar so stroški pri nas zelo visoki. Prav zato se cenovno dizajnerski kosi, ki so unikatni, ne morejo približati masovni modi, kupna moč pa v Sloveniji vseeno ni tako močna," pojasni Nina, ki goji veliko ljubezen do mode in oblikovanja, medtem ko ji številke niso pisane na kožo. Prav zato je potrebovala nekoga, ki bi prevzel poslovno strategijo in razmišljal tudi o financah, ne le dizajnu. "Ne gre za bajne vsote denarja, od nečesa pa vendarle moramo živeti," v smehu pove simpatična oblikovalka, ki se je želela posvetiti izključno oblikovanju. Na pomoč ji je priskočila Lucija Gubenšek, ki je postala partnerica znamke SUSNYARA in prevzela poslovni del posla, ki pa tudi zahteva kar nekaj inovativnosti, zlasti če orješ ledino na tem področju v našem prostoru z različnimi drznimi poslovnimi odločitvami. Dekleti sta takoj uvideli odlično priložnost v sodelovanju z dobro znano modno verigo Omara, saj so njene trgovine razpršene po celotni Sloveniji, zato lahko z dostopnejšo linijo SNYR modo približajo večjemu krogu ljudi. Oblikovalski kosi bodo tako postali privlačni tudi za nekoliko vitkejše denarnice. "Cene kolekcije v Omari se gibljejo med 100 in 200 evri, kar je dokaj dostopna cena za oblikovalski kos. Ne želim, da bi bila moja oblačila osredotočena le na posebno peščico ljudi. Kdo pa sem jaz, da bom določala, kdo sme nositi moja oblačila," pojasnjuje Nina, ki je že s prvimi kosi pomladanskega sodelovanja lahko tudi na ljubljanskih ulicah zasledila nekatere svoje kreacije. "Bilo je naravnost simpatično. Počutila sem se odlično. Moje kreacije, o katerih sem dobesedno sanjala, so zaživele z ljudmi," še danes navdušeno z nami deli tovrstne občutke. Prav zaradi njih se ji zdi vedno pomembnejše, da njena moda postaja dostopnejša.

Slovenija je po njenem mnenju proti Ameriki le malce večja vas, zato so povezovanja še kako pomembna. Lansiranje lastne kolekcije je namreč za oblikovalce velik finančni in časovno zahteven zalogaj. "Tako, kot bi moral glasbenik izdati dva albuma na leto. V okviru znamke SUSNYARA bi radi letno zagotovili dve sezonski kolekciji, zdaj vključno s SNYR pa jih imamo kar štiri," z nasmehom na ustnicah pove Nina, ki verjame, da se moraš v želji po rasti tudi razvijati. Vendar pa se ti nekoč vse skupaj povrne. Kanček tega je lahko okusila že letošnjo pomlad, ko je v New Yorku pomembnim modnim urednikom predstavila svojo kolekcijo Incognito. Kot oblikovalka je morala biti v New Yorku precej 'nedostopna', zato je kolekcijo predstavila Lucija. "Na voljo imaš teden časa, da kose predstaviš vidnejšim urednikom in kritikom, potem pa po nekaj dneh predstavijo svoje poglede in mnenja. Seveda sem nestrpno pričakovala njihove odgovore, med katerimi je bila le ena kritika, če se temu sploh lahko tako reče. Dejali so, da bi lahko v kolekcijo vključili več belih kosov," se spominja nadarjena oblikovalka, ki je bila sicer deležna številnih pohval. Wall Street Journal je želel njeno kolekcijo objaviti v svoji reviji, številni stilisti pa so vzeli nekaj kosov za svoje stranke. Omenjena kolekcija je navdušila tudi slovensko občinstvo, saj se je po modni pisti sprehodila na letošnjem Mercedes-Benz Fashion Weeku v Ljubljani.

"V New Yorku na tednih mode predstavljajo kolekcije za naslednjo sezono, medtem ko pri nas za to vendarle ni potrebe," pojasnjuje oblikovalka, ki je sicer navdušena nad organizacijo letošnjega MBFW. Ponavadi namreč v zaodrju vlada kaos, letos pa je po njenem mnenju vse organizacijsko delovalo, kot je treba. Le prva vrsta ni tako raznovrstna, kot je tega vajena v tujini. Tam jo namreč sestavljajo zvezdniki, kupci in uredniki modnih revij. "Pri nas seveda ni tako, saj o kupcih na območju Slovenije le težko govorimo. Pa vendar se s tem ne želim obremenjevati, ampak delam po svoje," še pove, ob tem pa doda, da se tudi na kritike ne ozira več. Veliko jih namreč izhaja iz osebnega nezadovoljstva in ljubosumja. Vse to je že izkusila na lastni koži, zato jim danes ne posveča posebne energije. "Postala sem celovita in bolj samozavestna," še odločno doda in srkne požirek zeliščnega čaja. Ne sramuje se preteklosti, saj jo je ta pripeljala do tega trenutka. Raste in se razvija, tako pa bo tudi v prihodnje. "Dovoliti si moramo, da se razvijamo, in prav tako si moramo dovoliti lasten napredek. Že letošnjo jesen bi se morali z Lucijo odpraviti v Ameriko, vendar je bil oktober enostavno preveč zaseden. Tako sva odhod prestavili na naslednjo pomlad ali jesen. V Los Angelesu se bomo predstavili stilistom zvezdnikov, saj je takšna strategija na drugi strani oceana," pojasni Nina, ki le redko najde čas, da zašije tudi kak kos za v svojo garderobno omaro.

Napisala Nika Arsovski
Fotografije Goran Antley

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"

Nova Story že v prodaji

Story 45/2016

Story 45/2016, od 03. 11. 2016