Nina Žnideršič je svobodna modna fotografinja, ki se ne boji novih izzivov. Njena ustvarjalnost namreč najbolj uživa v nenavadnih projektih, ki iz njene fotografije prikličejo najmočnejša in najbolj glasna sporočila, ki pa jih je do zdaj v največji meri predstavila onkraj naših meja ...
Svet fotografskih objektivov, filmov in bliskavic jo navdušuje že vse od malega.
"To še posebej velja za polaroide, saj so se mi zdeli skorajda magični. Objekt, ki sem ga še malo prej gledala v živo, je namreč kar skočil iz aparata. In še danes je zame pojem prave fotografije fotoaparat na film," nam je razkrila Nina, ki je svojo strast do umetnosti sicer gojila na študijski smeri umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti in med visokošolskim študijem fotografije.
"Mislim, da skozi svoj fotoaparat vidim dušo in srce vsakega posameznika. Poskušam se mu približati z neko sofisticirano distanco, v kateri ima dovolj manevrskega prostora, da mi razkrije svojo energijo," nam je povedala, ko smo jo povprašali o njenem fotografskem slogu, in dodala, da je kot ženska fotografinja sicer najbolj naklonjena stilu ter delu fotografinje Annie Leibovitz.
"Njene fotografije so na prvi pogled enostavne, čiste, a hkrati izžarevajo moč. Kot protiutež estetiki Annie Leibovitz, s katero se spogledujem tudi sama, bi izpostavila še vojnega fotografa Jamesa Nachtweya, čigar fotografije so izraz ter odraz današnjega časa na najbolj krut in realističen način. Tretji ter ključni profesionalni navdih pa je zame modni fotograf Steven Klein, ki s svojo izredno temno estetiko in mogočnimi kompozicijami vdihne vsaki svoji fotografiji več kot le modo. O mojem navdihu v zasebnem življenju pa naj govorijo le moje fotografije," je pojasnila Nina in dodala, da v Sloveniji za svoja najboljša dela žal ni našla pravega posluha.
"Po mojem mnenju se Slovenija še vedno drži klasične 'ziher' fotografije ter se boji pogledati čez planke. V nasprotju s tujimi tiskanimi in elektronskimi mediji, ki so me našli na spletu in takoj objavili moja dela v svojih revijah, saj so jih imeli za zanimiva in drugačna," še pojasnjuje. Kljub temu pa se tudi Nina strinja, da je najpomembnejše to, da v delu, ki ga opravljaš, uživaš.
"Vsak fotograf si želi, da bi njegove fotografije bile všečne kar najširšemu občinstvu. Menim pa, da je še večja zmaga, če kdo najde samega sebe v njih ter s tem podoživi to, kar sem želela z njimi povedati," pojasnjuje fotografinja, ki je naš intervju zaključila z globoko mislijo za prihodnost: "Ne želim si delati zato, da preživim, želim živeti za to, da ustvarjam."
Napisala: Kaja Milanič
Fotografije: Nina Žnideršič
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del