Petra Ulaga je lastnica blagovne znamke UP Design, pod katero oblikuje torbice nenavadnih oblik. Prek njih svetu sporoča svoje oblikovalske ideje in hkrati živi svoje modne sanje.
Ustvarjalno pot ste začeli kot modna oblikovalka oblačil, šele nato ste začeli izdelovati torbice in denarnice. Kaj je povzročilo ta preskok na drugo ustvarjalno področje?
Sprva so o na novo porojenih idejah za torbice nastajale skice, na podlagi katerih sem torbice kmalu začela ustvarjati iz najrazličnejših materialov. Predvsem sem ideje želela uresničiti oz. zamislim dati tudi materialno obliko. Škoda bi bilo, če bi skice ostale le na papirju. Veliko idej sem dobila ob izdelovanju oblačil, ker sem ob oblačilu vedno videla tudi torbico neobičajne oblike, ki bi celostno podobo dodatno popestrila.
Vsak model vaše torbice je poimenovan z besedo, ki se začne na UP – je to le kratica vašega priimka in imena ali ima ta kratica za vas kakšen drugačen pomen?
Želela sem, da bi imelo ime blagovne znamke širši pomen kot kratici imena. Me veseli, da sem lahko iz kratic svojega imena sestavila besedo UP, ki v mojem primeru pomeni predvsem UPati si in obenem prinaša sporočilo imetnikom torbic UP, da si UPajo živeti svoje življenje. Kratica UP pa ima tudi v angleškem jeziku zelo pozitiven pomen.
Če bi morali v enem stavku opisati svoje torbice, kako bi jih opisali?
Torbice UP so ročno izdelane usnjene torbice edinstvenih oblik, hkrati pa elegantne in uporabne.
Od kod ideje za vse te nenavadne oblike torbic – kvadratne, kupolaste, celo kot klavir?
Vse ideje izvirajo iz moje notranjosti. Torbica v obliki klavirja je preprosto morala nastati – za mojo dušo, za zabavo ... In ker igram klavir. Obožujem glasbo in sem z njo povezana že vse življenje tudi zato, ker je moj oče glasbenik. Pretirano prilagajanje modnim trendom in precej podobna ponudba torbic in tudi oblačil me je vedno malce motila. Ker sem za raznolikost, razgibanost in drugačnost, sem ustanovila svojo blagovno znamko UP Design, pod katero lahko združim svoje oblikovalske ideje, sanje in predam pozitivno sporočilo v svet mode.
Kako pa se soočate s hitrimi modnimi trendi, jim pri ustvarjanju vsaj kanček sledite ali se raje držite svojega ustvarjalnega sloga?
Spremljam modne trende, a se nanje kanček navežem le barvno. Ohraniti želim svojo edinstveno obliko oz. čisto svoj dizajn torbic, kar tudi pomeni, da ne želim nikogar kakorkoli posnemati.
Kateri model torbice iz vašega unikatnega nabora je vam najbolj pisan na kožo?
Vsaka torbica posebej ima svojo zgodbo in poseben pomen. Omenila bi model torbice, ki sem jo poimenovala UPbrella. Njena oblika spominja na sproščene dni ob morju, ko je ob obali videti zaobljene senčnike, ki se v različnih barvah ponujajo soncu. Te torbice so zaradi svojih mehko zaobljenih linij, prostornosti in uporabnosti zelo priljubljene. Model Upbrella bo seveda ostal, spreminjale pa se bodo barve materiala in podrobnosti.
Kakšnim ženskam so vaši izdelki pravzaprav namenjeni?
Dandanes ženske brez torbice sploh ne zapustimo doma. Torbico torej potrebujemo ob vsaki priložnosti. Namenjene pa so vsem, ki cenijo drugačnost, izvirnost, kakovost in udobje.
Ali imata delfina v vašem logotipu kakšen pomen oz. kako sta povezana z vašo ustvarjalno zgodbo?
To, da sem dva delfina simbolno vključila v svoj logotip, seveda ni naključje. Delfini so igriva in radoživa bitja in dokazano je, da njihova prisotnost blagodejno vpliva na naše počutje. Sama sem neizmerno uživala, ko sem se imela pred leti priložnost z njimi potapljati in plavati. Pozneje sem jih še večkrat srečala in v njih dobila navdih za svoj logotip. Moja delfina v logotipu ponazarjata ravnotežje, skladnost, igrivost, povezanost z naravo in veselje do življenja. To je tudi moje sporočilo, ki ga želim prenesti na imetnike teh torbic.
Tudi sicer v morskem svetu jemljete navdih ali vas za ustvarjanje navdihuje še kaj drugega poleg morskega sveta?
Navdih jemljem v naravi, igri svetlobe, predvsem pa si predstavljam, kakšno torbico bi nosil srečen, veder človek. Rada imam nasmehe in pozitivne misli. Dosežemo lahko vse, kar si znamo pričarati v mislih. Najbolj nenavadne zamisli prihajajo iz drobnih malenkosti, ko se čas za trenutek ustavi. Zamisli so kot zvezdni utrinki, zgodijo se takrat, ko jih najmanj pričakujemo.
Kakšna je vaša vizija, kakšne so želje in kakšni so konkretni načrti za razvoj vaše blagovne znamke v prihodnosti?
Odločena sem tudi v prihodnje peljati svoj oblikovalski slog in ga nadgrajevati ter na podlagi tega graditi prepoznavno blagovno znamko. Idej je še ogromno. Glede na to, da se za torbice zanimajo tudi moški, bo luč sveta zagotovo kmalu ugledala tudi linija moških torbic.
Besedilo: Metka Pravst // Fotografije: osebni arhiv, Lidija Mataja in Andrej Križ
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču