Skrb za kožo pri 50 in več leti: Vse, kar je dobro vedeti o pravilni negi

Skrb za kožo pri 50 in več leti: Vse, kar je dobro vedeti o pravilni negi (foto: Instagram) Instagram
5. 12. 2021

Vsaka ženska ve, da lepota prihaja od znotraj, vendar si vseeno vsaka želi tudi dobro izgledati in se v svoji koži dobro počutiti. Potrebujete pomoč, kako negovati svojo kožo v zrelih letih? Tukaj je nekaj praktičnih nasvetov. 

Če ste videli vsaj eno sliko Sarah Jessice Parker iz snemanja nove serije z naslovom "And Just Like That",  ste opazili, kako dobro njena koža pravzaprav izgleda: Sarah Jessica Parker je vedno videti sijoča, njena koža pa zdrava in napeta, torej zvezdnica nekaj že dela prav. Tudi zdaj pri svojih 50-ih ima Carrie enak sijaj, kot se je spominjamo iz prejšnjih epizod priljubljene serije.

Pa ste se vprašali, kako ji to uspeva? Znano je, da se s staranjem naša koža spreminja, od zmanjšanja ravni kolagena in elastičnosti do pojava drobnih linij in gub. Kako je torej videti popolna rutina nege kože za 50-letne dame?

1. Kaj se zgodi z žensko kožo, ko se le ta stara?

Ne glede na to, kako se počutite glede sprememb na svoji koži, je staranje neizogibno. In čeprav je zagotovo nekaj lepega v tem, da vidimo sledi preživetega življenja, ki so se vrezale na naše obraze, je pomembno, da nekaj besed namenimo tudi skrbi in negi zrelejše kože, ki je lahko zaradi napak v preteklosti videti še bolj suha in dehidrirana.  

Vpliv škodljivih sestavin na kožo se lahko kaže v obliki suhosti, pigmentacije, drobnih linij in gub, pa tudi rdečice, razvoja benignih in malignih sprememb. To je lahko posledica dveh stvari: zmanjšanja števila in aktivnosti kožnih celic ter zmanjšanja ravni estrogena – kar je seveda simptom menopavze.

Estrogen je bistvenega pomena za hidracijo kože, ker izboljšuje proizvodnjo olja, povečuje zadrževanje vode v kožnih celicah in izboljša delovanje kožne pregrade.

2. Kako naj ženske, starejše od 50 let, skrbijo za svojo kožo?

Čeprav so učinki staranja neizogibni, obstajajo izdelki, tretmaji in celostne prakse, ki jih ženske lahko sprejmejo za podporo zdravju in delovanju svoje kože.

3. Najboljši izdelki in sestavine za ženske nad 50

1. Krema za sončenje

Eden najpogostejših vzrokov staranja je poškodba kože zaradi vpliva sonca in izpostavljenost UV-žarkom. Najpomembnejša stvar v boju za zdravo in lepo kožo, je da kožo zaščitite pred soncem z ustrezno kremo z zaščitnim faktorjem.

Poiščite kremo z zaščito nad 30, najbolje kar SPF 50 pred UVA in UVB škodljivimi žarki.

2. Hidracija

S staranjem postane naša koža bolj suha, ker naša epidermalna pregrada oslabi, zato zadržuje manj vlage in je bolj dovzetna za transepidermalno izgubo vode.

Zaradi tega je ključnega pomena, da v svojo nego vključimo izdelke, ki so osredotočeni na globlje vlaženje kože. Sestavine, na katere morate biti pozorni, so ceramidi, glicerin, karitejevo maslo in maščobne kisline, ki jih nanesete  na svojo kožo, nikar ne pozabite tudi nahialuronsko kislino v serumu za dodatno vlago kože.

3. Sredstva za čiščenje kože

S staranjem postane tudi naša koža bolj občutljiva in potrebuje mehkejše sestavine.

Odločite se za nežna čistila brez vonja in s tem poskrbite, da s čistilom sredstvom ne boste sprožili alergijske reakcije. Izbirajte čistilce, ki vaše kože dodatno ne sušijo in zategujejo, ravno nasprotno, vašo kožo naj prijetno vlažijo in skrbijo za vašo kožno bariero. Poleg tega pa pravilna izbira čistilnega sredstva omogoča drugim aktivnim sestavinam, ki jih uporabljate v vsakodnevni negi kože, da delujejo brez tveganja draženja vaše kože.

Druga stvar, ki jo je treba upoštevati, je temperatura vode. Pri umivanju uporabljajte mlačno vodo, ne toplo, saj vam lahko odvzame naravno vlago iz kože.

4. Retinol

Ali ste vedeli, da se približno 30 % kolagena v dermisu izgubi v prvih petih letih po menopavzi?
Če že redno uporabljate serum z retinolom, lahko retinoidi na recept znatno povečajo proizvodnjo kolagena v koži. Če se z retinolom srečujete prvič bodite previdne pri njegovi uporabi, vsaj na začetku ga ne uporabljajte vsak dan, temveč vsak drugi ali tretji večer in opazujte, kako nanj reagira vaša koža. Na trgu je veliko proizvodov z retinolom, tudi blažjih, s katerimi lahko poskusite čiste začetnice. 

5. Peptidi

Če se vam zdi, da je retinol preveč agresiven za vašo kožo, so morda izdelki, ki vsebujejo peptide rešitev za vas. 
Peptidi spodbujajo proizvodnjo kolagena, ki lahko poveča čvrstost in elastičnost kože. So nežna, a učinkovita alternativa retinolu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joanna Czech (@joannaczechofficial)

4. Najboljše zdravljenje in tehnike za ženske, starejše od 50 let

Poleg izdelkov obstajajo številni tretmaji, ki jih lahko uporabimo za ohranjanje zdrave kože, tudi v času menopavze.

Kot ugotavljajo strokovnjaki, se je zmanjšalo število pacientov, ki se odločajo za zategovanje obraza in kirurške posege ter se odločajo za nekirurške tehnike pomlajevanja.

Glede na očitni upad je opaziti trend med 50-letniki, ki vse bolj iščejo bolj naravne načine za prikrivanje starosti na svoji koži.

1. Laserji in LED svetlobna terapija

Uporaba laserskih ali svetlobnih naprav je lahko še posebej koristna, ko gre za zmanjšanje rdečice. Uporablja se lahko tudi za regeneracijo kože, krepitev kolagena in izboljšanje videza drobnih gubic. Po zdravljenju traja razmeroma malo časa za okrevanje, super pa je, da telo spodbujajo k proizvodnji lastnega kolagena.

2. Injekcije 

Injekcije so še en odličen način za zmanjšanje videza drobnih gubic ter za povrnitev čvrstosti povešene kože. S kombinacijo strateško postavljenega botoksa in polnil lahko strokovnjaki kožo dvignejo, oblikujejo obraz in dodajo volumen tam, kjer se je naravno zmanjšal.

Če niste povsem pripravljeni na injekcije, je Profhilo odlična alternativa. Tretma Profhilo izboljša tonus, teksturo, hidratacijo in elastičnost kože. Vsebuje najvišjo koncentracijo hialuronske kisline in je odličen zaveznik proti staranju v boju proti staranju kože.

3. Kemični piling

Srednje globoki kemični pilingi se lahko uporabljajo za izboljšanje neenakomernega tona kože ter odstranjevanje madežev in temnih madežev.

4. Pogosti pregledi pri dermatologu

Dermatologi posebej poudarjajo pomen vsakoletnih kožnih pregledov pri dermatologih, da bi pregledali tako madeže kot kožne lezije.

5. Najboljše spremembe življenjskega sloga za ženske, starejše od 50 let

Čeprav se zdi očitno, ohranjanje zdravja vaše kože presega tretmaje in izdelke – nima smisla ustvarjati popolne rutine nege kože, če je vaš življenjski slog nezdrav. Enako pomembno je ohranjanje splošnega zdravja.

1. Spanje 

Najpomembnejša stvar, ki jo lahko storite za svoje zdravje, je dovolj spanja. Strokovnjaki priporočajo, da spite osem ur na dan.

2. Zmanjšajte vsakodnevni stres

Tako kot pomanjkanje spanja lahko tudi visoka raven stresa poslabša učinke staranja kože. Za obvladovanje stresa razmislite o jogi, meditaciji ali dihalnih vajah.

3. Dobra rutina

S staranjem postaja rutina, ki vključuje zdravje in vaše dobro počutje vse bolj pomembna, ne le za preprečevanje bolezni, ampak tudi za krepitev duševnega zdravja, kognitivnih funkcij in dobrega počutja.

4. Prehrana in dodatki

Ne glede na to, ali je to posledica počasnejšega metabolizma, menopavze in hormonskih sprememb, veliko žensk v zrelih letih običajno potrebuje manj kalorij, vseeno pa potrebujejo dodatna hranila za podporo splošnemu zdravju in dobremu počutju. Najpomembnejša hranila so vitamin D, beljakovine, kalcij in vitamini B, ki jih lahko dobite s kombinacijo dodatkov in živil, kot so gobe, ribe, listnata zelenjava in pomarančni sok, obogaten s kalcijem.

Druga živila, ki bi jih morali vključiti v svojo prehrano po 50. letu starosti, so: losos, ki ni bogat le z beljakovinami, ampak je tudi odličen vir omega 3 in maščobnih kislin; stročnice, ki pomagajo zaščititi telo pred boleznimi; orehi, ki ohranjajo zdravje srca; kurkuma, ki je močan antioksidant in dokazano vpliva na zdravje sklepov in možganov; in borovnice, ki pomagajo krepiti kognitivne funkcije.

Poskusite zmanjšati ali se izogibati predelani hrani in mesu, zmanjšajte vnos soli, ker je povezana z visokim krvnim tlakom in omejite vnos mlečnih izdelkov, ki v vašem telesu lahko povzročajo vnetja.

Omejite sladke dobrote, saj so lahko polne kalorij in zelo nizke hranilne vrednosti. Nenazadnje pa pametno izbirajte maščobe: trans in nasičene maščobe se pogosto skrivajo v maslu, sladicah, margarini in predelani hrani.

Prav tako je priporočljivo omejiti vnos alkohola in nikotina.

Fotografije: Instagram/@paulinaporizkov

Preberite več na Elle.si