Skrivna modna znamka zvezdnikov: Obstaja že več kot dve stoletji

16. 9. 2023
Deli
Skrivna modna znamka zvezdnikov: Obstaja že več kot dve stoletji (foto: Vir: Instagram/Posnetek zaslona)
Vir: Instagram/Posnetek zaslona

Ko niti denar ni zagotovilo, da se boste dokopali do prestižne torbe. Si mislite, da imate na računu milijarde, pa vseeno ne morete do želene torbice ali potovalke … Tudi to se lahko zgodi. 

Modrček je za marsikatero damo nepogrešljiv kos, veste, kako pogosto bi ga morale oprati?

Tisti nesramno bogati nemalokrat niso najbolj navdušeni nad vpadljivimi blagovnimi znamkami in vpadljivimi logotipi. Kar želijo, je ekskluzivnost, vrhunska izdelava in omejena razpoložljivost. In prav to ponuja prestižna znamka Goyard, francoska modna hiša, v svet katere lahko vstopijo le izbranci.  

Vir: Instagram/Posnetek zaslona

Obisk vodilne pariške trgovine Goyard na ulici Saint Honoré, nasproti trgovin Louis Vuitton in Moynat, je potovanje v preteklost s kovčki, ki spominjajo na preteklo dobo. V trgovini je na voljo tudi ponudba kovčkov in torb v cenovnem razredu od skoraj tri tisoč evrov do skoraj šest tisoč evrov ter velike torbe po 1500 evrov. Kolekcijo dopolnjujejo brisače za plažo, denarnice, denarnice, obešalniki, pasovi, pasje ovratnice, copati, dežniki, pisala in etuiji.

Ekskluzivni proizvajalec luksuzne potovalne opreme je postal simbol bogastva in klasičnega francoskega dizajna, ne da bi svoje izdelke še pred nekaj leti prikazoval na internetu. Samo ime ne zagotavlja takojšnje prepoznavnosti kot sorodne blagovne znamke. Goyard ne oglašuje. Ni naprodaj na spletu. Zvezdniki in oblikovalci trendov ne plačajo, da bi jih fotografirali z njihovimi izdelki, vodje blagovnih znamk pa le redko dajejo intervjuje.

Profimedia

Kljub temu je modna hiša utrdila svoj status glavnega igralca na področju luksuzne mode, poleg oblikovalcev, kot sta Louis Vuitton in Hermès – in to z navidezno minimalnim naporom. Zato se postavlja zelo logično vprašanje - kako je Goyardu v več kot dveh stoletjih obstoja uspelo ostati na vrhu francoskega luksuza in obrti ter hkrati ohraniti zaželenost?  

Profimedia

Poslovanje podjetja je dobesedno cvetelo že od samega začetka, znanje o njem pa se je tako rekoč prenašalo od ust do ust med vplivnimi strankami. Danes te stranke segajo od kuharja z Michelinovo zvezdico Alaina Ducassea (ki ima kovček po meri za svoj jedilni pribor) do reperja A$AP Rockyja, ki je nosil torbo Goyard na rdeči preprogi Grammyjev. Torbe in kovčki so v omarah zvezdnikov od Brooke Shields, Kendall Jenner, vojvodinje Meghan ... Torbico ima celo hčerka Davida Beckhama, Harper.

Profimedia

"Vsako posebno naročilo je rezultat zelo tesnega kreativnega sodelovanja med kupcem in ekipo Goyard", so nekoč pojasnili predstavniki podjetja. "Začnemo s poglobljenim intervjujem s stranko, da bi v celoti razumeli njeno vizijo in pričakovanja, čemur sledi zelo natančna akvarelna skica prihodnjega dela." Z neskončnimi ravnmi personalizacije v smislu materialov, barv, oblik, velikosti in funkcij je edina prava meja naročnikova domišljija.

  Leta 1925 je Sir Arthur Conan Doyle, avtor slavnega Sherlocka Holmesa, naročil svoj znameniti »pisalni prtljažnik«. Zamisel je bila ustvariti kovček, ki bi velikemu popotniku omogočil udobno pisanje, kot da bi bil v knjižnici svojega škotskega doma, tudi v najbolj oddaljenih in eksotičnih krajih, je pojasnil Goyard. V njihovih arhivih je končala potem, ko jim jo je uspelo dobiti od dedinje princese Nine Midwani, vdove po sinu sira Doyla. Namreč Denis Conan Doyle, ki je skrinjico podedoval po očetovi smrti, jo je sam uporabljal vse do svoje smrti leta 1955.  

Vir: Instagram/Posnetek zaslona

Goyard ima res bogato zgodovino, čeprav so bili njeni začetki precej neopazni. Podjetje se je začelo kot pariška trgovina za pakiranje kovčkov, imenovana Maison Martin, kamor je francoska aristokracija hodila pakirati in pošiljati svoje dragocenosti v tujino. Na koncu je našla stilsko nišo po zaslugi Françoisa Goyarda, ki je bil tam vajenec osem let, po letu 1853 pa je prevzel krmilo in se preimenoval. Pet generacij družine Goyard je še naprej vodilo podjetje, dokler ga leta 1998 ni kupil Signoles, poslovnež, ki je bil dve desetletji popolnoma obseden s podjetjem in prepričal družino Goyard, da ga proda.

Odkar je prevzel krmilo, mu je uspelo ohraniti integriteto znamke in jo popeljati v 21. stoletje.   Hiša Goyard je bila uradno ustanovljena celo leto preden je Louis Vuitton odprl svojo prvo trgovino. Ustvarjanje goyardine platna je bilo revolucionarno v industriji izdelave kovčkov. Prepoznavno platno je bila tkanina iz mešanice lanu in bombaža, po videzu podobna usnju. Vzdržljivost in mehkoba se je skupaj z vodoodpornimi lastnostmi izkazala za pravo tehnično novost v času, ko so drugi proizvajalci uporabljali le navadno laneno blago. Takoj prepoznaven monogram je bil zasnovan z mislijo na družinsko dediščino.  

Vir: Instagram/Posnetek zaslona

Tisk 'Y' na izdelkih Goyard ni le srednja črka imena blagovne znamke, ampak simbolizira njen izvor, obdobje, v katerem so moški v družini delali kot vozniki hlodov in vodili les po rečnih vodah. Kot vsaka družinska skrivnost tudi proizvodni proces izdelkov Goyard ostaja skrbno varovana skrivnost. Na začetku so bile vrečke ročno poslikane, kar je vključevalo nanos temeljnega premaza, zdaj pa je ta postopek posodobljen.

Profimedia

"Danes je Goyard še vedno v družinski lasti," je dejal Signoles, čigar dva sinova sta prav tako del podjetja. 'Smo popolnoma neodvisni. Ne stojimo za bankami, investicijskimi skladi ali velikimi luksuznimi skupinami. Da bi blagovni znamki vdihnili novo življenje, ne da bi spremenili njen tradicionalni videz in kakovost izdelave, je Signoles odprl novo delavnico v rodnem Carcassonnu.

Klasičnemu usnju in prevlečeni tkanini je vnesel nove oblike in žive barve z značilnim Goyardovim dizajnom, ročno vtisnjenim vzorcem ševronov ter posodobil linijo kovčkov z lesenim okvirjem ter aktovk z detajli iz niklja in medenine. Kupcem, ki želijo Goyard, ni treba brskati po internetu. Na spletni strani Goyard ni možnosti nakupa, saj izdelkov ni mogoče naročiti prek spleta.

Profimedia

Podjetje popolnoma ignorira trženje in množično proizvodnjo, prav tako se ne ukvarja z nobeno obliko e-trgovine. V današnjem času je takšna politika ali premetena ali nora. Za razliko od Guccija ali Louisa Vuittona več kot 200 let star pariški izdelovalec luksuzne prtljage in torb – eden od njegovih prtljažnikov v slogu modela iz 19. stoletja stane 52.380 evrov – ohranja premišljen molk. Ne oglašuje v sijajnih revijah in je med zadnjimi te vrste, ki jih ni 'pogoltnilo' večje podjetje.

Avtonomen Goyard lahko igra svojo igro, ki vključuje zavračanje množičnega trženja in produkcije, izogibanje intervjujem in ignoriranje trendov. Znamka je še vedno globoko zakoreninjena v eleganci, ki sega v sam začetek luksuznih potovanj, ki temeljijo na prefinjenosti, kakovosti in ekskluzivnosti. Kot vrhunska blagovna znamka, ki ostaja nepovezana z e-trgovino, Goyard še naprej ohranja ogrinjalo izmuzljivosti z izdelki, ki so na voljo le v nekaj desetih ateljejih in izbranih trgovinah po vsem svetu.

Profimedia

Za vsakogar, ki dvomi o njegovih metodah in njegovi načrtno počasni strategiji rasti, ima preprost odgovor. "Vzamem si čas, ki ga potrebujem, in se zabavam," je dejal Signoles. Čeprav je blagovna znamka do nedavnega zavračala objavo izdelkov na spletni strani in družbenih omrežjih ter neposredno vabila kupce v ekskluzivne trgovine, je v zadnjih letih naredila izjemo in po vsem sodeč popustila v smeri sodobnosti. Na njihovi strani si lahko ogledate nekaj izdelkov, profil na Instagramu pa predstavlja nekatere bolj priljubljene modele in vzorce.  

Zaradi zanimive identitete je ta hiša postala ena najbolj zaželenih med najbogatejšimi ljudmi na svetu. Danes je Goyard ena vodilnih luksuznih blagovnih znamk v Franciji, morda bolj znana po elegantnih platnenih torbah St Louis kot po elegantnih potovalnih torbah in kovčkih. Vsako naročilo po želji kupca je skrbno ročno izdelano in evidentirano ter pogosto okrašeno z monogramom po želji lastnika.

Vir: Instagram/Posnetek zaslona

Goyard ne prekaša drugih vrhunskih luksuznih blagovnih znamk, kot sta Louis Vuitton ali Gucci, v smislu umeščanja izdelkov ali trženja, vendar bo zaradi brezčasne privlačnosti te hiše – ki temelji na kakovosti, dediščini in ekskluzivnosti – verjetno najboljša med luksuznimi potovanji še leta. pridi Kot je sam Goyard izjavil v redkem intervjuju za Hypebeast: 'Razkošje so sanje in razkrivanje preveč tega, kar se dogaja v zakulisju, bi pokvarilo čarovnijo ... verjamemo, da tiho šepetanje ni le bolj elegantno, ampak tudi veliko bolj učinkovito kot kričanje na vso moč. 

BONUS VIDEO

Jani Brajkovič je nekdanji vrhunski kolesar. Leta 2004 je postal prvi slovenski svetovni prvak v kolesarstvu. Njegovi največji uspehi so bili zmaga na veliki enotedenski etapni dirki Po Dofineji, dobil je dirko po Sloveniji (2012), bil je dvakratni državni prvak v kronometru ... Spregovoril je iskreno o zlorabi športa in bulimiji.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del