Slovenska zgodovina na slovenskih unikatnih izdelkih

Kava v družbi imenitnih gospodov. (foto: Revija Jana) Revija Jana
Vir: Jana
13. 6. 2017

Kako bogata zgodovina, tradicija in simboli, na katere smo lahko upravičeno ponosni, zaživijo na unikatnih izdelkih slovenskega porekla.

Sodobna suha roba

suha roba

Blagovna znamka Leis (www.leis.si) oživlja večstoletno slovensko tradicijo suhe robe, trajnostno izkorišča bogate lesne vire Slovenije in vse to združuje s posluhom za sodobnega uporabnika. Dovršeno oblikovani izdelki iz bukovega lesa izključno lokalnega izvora so tako rezultat prepletanja dolgoletnih obrtniških spretnosti in sodobnega dizajna. Kot prvega so predstavili set lesenih kuhinjskih pripomočkov – vilice, žlice in spatule –, ki ima vgrajen magnet za preprosto shranjevanje; kuhinjskemu setu pa se je pridružil tudi set za solato in podstavek za vročo posodo, pričakujemo pa lahko še nekaj drugih zanimivih lesenih izdelkov.

Čipka na keramiki

čipka na keramiki

Slovenija se lahko pohvali z bogato čipkarsko tradicijo, rokodelka Brigita Herjavec pa je z oblikovanjem edinstvene keramične čipke to tradicijo popeljala na višjo raven. Idejo o keramični čipki je razvijala približno dve leti, saj je bila pot od ideje do končnega izdelka precej težavna zaradi izdelave posebnega orodja. Najprej je izdelala keramičen podstavek, z novimi poizkusi pa so začele nastajati tudi čudovite sklede. Unikatna keramična čipka je zaradi svoje posebnosti postala tudi protokolarno darilo Republike Slovenije.

Dota

dota

Blagovna znamka LesnaVesna (www.lesnavesna.com) brska po domačih legendah, divji naravi in babičinih skrinjah in v sodobni ritem življenja vnaša kanček tradicije. Spomin na slovenske ženske, ki so se pozimi zbirale in izdelovale čipke za okraševanje oblek za pripravo dote, se tako izraža v oblikovanju sodobnega motiva čipke na kolekciji lesenih izdelkov Dota, ki obsega podstavke s prtički, servirno posodo in rezalno desko. Poleg kolekcije Dota ustvarjalka Eva Štrukelj pod blagovno znamko LesnaVesna predstavlja tudi kolekcije Prodnik, Pisanice, Moje srčece.

Pisatelji in poeti na skodelicah

France Prešeren

Primož Trubar, Ivan Cankar in France Prešeren so navdahnili ilustratorko Polono Pačnik, ki je velike osebnosti iz slovenske zgodovine upodobila na skodelicah za kavo PolonaPolona (polonapolona.com) iz najimenitnejšega porcelana, vsakemu pa v usta položila še posebno nabrit rek in jim dopisala opise osebnosti. Tako lahko kavo pijete z Ivanom, sinom moderne, ki ima rad kavo, klance in šentflorjance; s Francetom, ta romantičnim, ki ima rad fige, vence in laške enajsterce; s Primožem, tistim z ordnungo, ki je naredil cel biznis iz ljubezni do abecede.

Mogočni Triglav

Triglav

Blagovna znamka DOMAtri (www.facebook.com/DOMAtri3) je navdih za oblikovanje našla v našem simbolu – najvišji gori Slovenije. »Triglav je visoka mogočna gora, kot je mogočna naša narodna zavest,« poudarjata avtorici Maja Orehek in Dolores Noskovič Ogrinc, ki si želita, da bi Triglav ponosno zastopal domove doma in po svetu. Vodilo pri izdelavi izdelkov je ljubezen do narave in lesa ter unikatnosti, saj so trije vrhovi v podobi obešalnikov za ključe, poličnikov, magnetov in obeskov za ključe odeti v belo barvo, v sneg, ki je zaradi ročne poslikave vsakič unikaten.

Besedilo: Metka Pravst // Fotografije: osebni arhiv, Andraž Šapec (za Gigodesign), Vesna Vogrin (za PolonaPolona)

Priporočamo