V drogerijah za izdelke za nego obraza porabimo največ denarja

31. 5. 2016
Deli

Trg kozmetičnih izdelkov je eden izmed najbolj trdoživih trgov. Tudi v kriznih časih se ljudje poslužujejo drobnih sladkosti življenja.

V GfK Slovenija so preverili navade kupovanja kozmetike v Sloveniji, kjer so se osredotočili na izdelke za nego kože obraza. Kazalci namreč kažejo, da je nega obraza ključna kategorija znotraj kozmetike, kar je opazno na vodilnih trgih Severne Amerike, azijsko-pacifiškega območja in Zahodne Evrope.

Raziskava prikazuje zanimive ugotovitve.

Prvi podatek razkriva, da 16 odstotkov vprašanih sploh ne kupuje izdelkov za nego kože na obrazu. To sicer še ne pomeni, da teh izdelkov ne uporabljajo, saj je možno, da jim izdelke kupi nekdo drug. Po pričakovanjih moški manj pogosto kupujejo izdelke za nego kože na obrazu. V zadnjih šestih mesecih četrtina moških ni kupila nobenega izdelka iz te kategorije, v primerjavi s sedmimi odstotki žensk (Slika 1).

»Naš glavni cilj je bilo ugotoviti, kje ljudje kupujejo izdelke za nego kože na obrazu. Ugotovili smo, da je »zvestoba« enemu tipu trgovine pri nakupu teh izdelkov precej nizka. Skoraj vsi vprašani so izdelke v zadnjih šestih mesecih kupovali v najmanj dveh različnih tipih trgovin (87 %), v povprečju pa so obiskali tri tipe trgovin, kjer so kupili izdelke za nego kože na obrazu,« pojasnjuje Neda Žužul Vitez, direktorica oddelka za uporabniške izkušnje v GfK Slovenija.

Podatki raziskave kažejo, da polovica vzorca tovrstne izdelke kupuje v lekarnah. Velik delež izdelke za nego kože na obrazu kupuje tudi v supermarketih, hipermarketih oz. trgovskih verigah ter v specializiranih trgovinah (parfumerije) in drogerijah (Slika 2).

Na vrhu so drogerije

Raziskava prikazuje nekoliko drugačne podatke glede porabe denarja, saj se delež glede trgovin, v kateri so posamezniki porabili največ denarja, pri tem pa so lahko izbrali le eno trgovino, spremeni. Vprašani so v namreč zadnjih šestih mesecih največ denarja za nakup izdelkov za nego kože na obrazu porabili v drogerijah (35 %), sledijo supermarketi, hipermarketi in trgovske verige (21 %). Šele na tretjem mestu so lekarne, kjer je največ denarja zapravilo le pet odstotkov vprašanih (Slika 3).

Pri tem lahko opazimo zanimivo razliko med moškimi in ženskami. Slednje večinoma izberejo drogerije kot tisti tip trgovine, kjer zapravijo največ denarja (46 %), medtem ko moški v približno enaki meri izberejo drogerije (25 %) in supermarkete (24 %).

Nasveti najbližnjih na prvem mestu

Podobno kot velja za ostale izdelke, tudi pri nakupu izdelkov za nego kože na obrazu najbolj zaupamo nasvetu bližnjih (42 %). S slabo tretjino sledijo nasveti dermatologov oz. zdravnikov. Zanimivo je, da so na tretjem mestu nasveti s strani farmacevtov oz. prodajalcev (v lekarni, drogeriji), katerim zaupa več vprašanih kot pa nasvetom kozmetičarke (Slika 5). Pri tem je potrebno upoštevati, da določen delež vprašanih ne obiskuje strokovnjakov za nego kože (npr. dermatologi, kozmetičarke ipd.).

Kot še pojasnjuje ŽuŽul Vitezova, lahko opazimo zanimivo razliko v letih, saj mlajši respondenti pogosteje zaupajo nasvetom prijateljev in družine ter se redkeje obrnejo po nasvet k strokovnjakom za nego kože kot starejši anketiranci, ki so nasvetom strokovnjakov bolj naklonjeni.