Blagovna znamka s posluhom za ohranjanje biotske raznovrstnosti Brazilije

19. 7. 2018 | Vir: Story
Deli
Blagovna znamka s posluhom za ohranjanje biotske raznovrstnosti Brazilije (foto: Fotografije Arhiv Havaianas)
Fotografije Arhiv Havaianas

Direktorica marketinga priljubljene znamke Havaianas za Evropo Merel Werners je ena tistih, ki je uspešno združila svoje znanje s področja športa in mode. Danes to znanje s koristjo uporablja kot ena vodilnih žensk priljubljene blagovne znamke, ki velik poudarek ob zadovoljstvu kupcev daje tudi na ohranjanju biotske raznovrstnosti Brazilije.

Story: Le kdo ne pozna legendarnih japonk Havaianas, ki prihajajo iz Brazilije? Brazilska blagovna znamka vsako leto proizvede več kot 250 milijonov parov japonk. Kje se najbolj prodajajo in kako se prodajajo v Braziliji?

Blagovna znamka Havaianas je nastala v Braziliji leta 1962. Inspiracija za oblikovanje japonk iz gume pa je prišla iz Japonske in njihovih tradicionalnih sandalov zori, ki so bili narejeni iz riževih listov in stebel. Milijoni Japoncev živijo v Sao Paulu in tako so omenjene sandale prišle v Brazilijo. Riž je še vedno pomemben del japonk Havaianas, saj odtisi riževega zrna krasijo vsak podplat japonk Havaianas. V Braziliji v povprečju prodamo okoli 200 milijonov parov japonk letno, kar pomeni, da vsak Brazilec kupi vsaj en par Havaians na leto. Verjetno bo težko, da bi katerakoli druga država na svetu presegla te prodajne številke, a zdaj smo vstopili tudi na Kitajsko in v Indijo in bomo videli, kaj se bo tam dogajalo.

Story: Havaianas sledi trendom in vsako leto predstavlja nove smernice. Kaj odlikuje letošnjo kolekcijo?

Imamo močno kolekcijo, v kateri je veliko novosti in kupci so do nje zelo pozitivni. Prodaja se je v primerjavi s preteklim letom povečala v vseh državah, kjer smo prisotni. ­Kot novost smo v ponudbo vključili nežno rožnate barve v kolekciji, ki smo jo poimenovali 'ballet rose' in ima povsod izjemen uspeh. Zaznali smo izjemno priljubljenost nežno rožnatih odtenkov v milenijski generaciji in se očitno odločili za dobro potezo. Na trgu smo prisotni tudi z odlično kolekcijo sandalov s paščki, ki bo naš fokus tudi v prihodnjih sezonah. Želimo si, da Havainas postane blagovna znamka, ki jo lahko nosimo za različne priložnosti, ne samo za na plažo ali bazen. S širšo ponudbo sandalov, ki jih lahko nosimo na koktajl oblekice ali maksi obleke, so sandale Havaianas vidne v mestu in tudi ob večernih priložnostih, kar nas izjemno veseli. Ves čas stremimo k udobju in izjemni kakovosti, saj so sandale Havaianas praktično neuničljive in v njih lahko udobno preživimo ure in ure na nogah. Velik poudarek pa smo namenili tudi urbani modi za moške, ki se udobneje počutijo v japonkah s širšimi paščki in kombinacijami različnih materialov s prepoznavnim brazilskim duhom v obliki dodatka brazilske zastave in značilnih barv.

Story: Kako ste prišli na mesto direktorja marketinga za tako veliko in prepoznavno blagovno znamko in s kakšnimi izzivi se soočate pri delu?

Ves čas sem delala v športnem in modnem svetu. Med delom sem spoznala tako blagovno znamko kot potrošnike v regiji. Za uspešno delo moraš vedeti, kako karakteristike blagovne znamke spremeniti v potrebe kupcev, ki pa so v vsaki državi drugačne. Biti sposoben prilagoditi svoje karakteristike posameznim trgom in kupcem v posamezni državi je ključ do uspeha. Za konec pa je predvsem pomembno, da imaš zdrav razum in si odprt za nova znanja.

Story: Kako sami spremljate modo in kaj je vam osebno pri znamki Havaianas všeč?

Modo imam resnično rada in skozi leta sem razvila tudi lasten stil, ki pa ni vedno vezan na zadnje modne trende. Glede na naravo dela sem seveda vedno v koraku z zadnjimi trendi. Najboljše pri Havavaians je to, da skozi blagovno znamko prepletamo šport, modo in sodoben način življenja. Havaianas tako najdete v največjem nakupovalnem centru čevljev Selfrigdes kot v športni trgovini Dechatlon ali v specializirani deskarski trgovini obmorskega mediteranskega mesta.

Story: Havaianas in inštitut za ekološke raziskave IPE od leta 2004 sodelujeta pri ohranjanju biotske raznovrstnosti Brazilije. To partnerstvo je doseglo neverjetno številko 10 milijonov prodanih parov posebej narejenih japonk. Mi zaupate kaj o tem?

Z inštitutom IPE smo začeli sodelovati zaradi potrebe po ohranjanju barvite brazilske pokrajine, ki je ogrožena. Kot brazilska blagovna znamka se zavedamo pomena našega 'domačega vrta', ki se razprostira okoli Amazonke. Inštitut je izjemno uspešen v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi, ki skrbijo za ohranjanje in ponovno posaditev rastlinja. Skozi leta smo prodali več kot 10 milijonov IPE japonk Havaianas in dali nazaj v raziskovalna dela inštituta 5 milijonov brazilskih realov, kar je približno 1,5 milijona evrov.

Story: Koliko se donira s prodajo kolekcije Havaianas IPE? Oz. koliko od prodaje vsakega para japonk se donira in s kakšnim namenom?

Za vsak prodani par IPE Havaianas kolekcije doniramo 7 odstotkov od prodaje direktno v sklad, ki denar namenja posameznim projektom ohranjanja okolja Amazonije. Skozi različne projekte IPE Institute izobražuje prebivalce, kako ravnati pravilno in odgovorno, da bo njihovo okolje ostalo v dobrem stanju in kako biti samooskrbni. Kolekcija japonk IPE je posebna, saj jo krasijo printi živali in rastlinja Amazonije.

Z dobrim namenom: ohranjajo barvito brazilsko pokrajino

Story: Z ustanovitvijo projekta Portreti iz Brazilije v sodelovanju z umetnikom iz Sao Paola Ricardom Negrijem Havaianas ustvarja kolekcijo japonk Capusle, ki se ji ne da upreti, s tiski, ki prikazujejo realnost na tisoče prebivalcev različnih skupnosti, razpršeni po vsej Braziliji. Katero sodelovanje se je zdaj napletlo in kaj zaznamuje nove kolekcije?

Portreti iz Brazilije je zelo zanimiv projekt, s katerim želimo brazilsko kulturo približati svetu. Za slikarsko platno pa umetniki uporabljajo kar naše japonke. Letošnja kolekcija je tako nastala z umetnico iz Sao Paola Naio Chechino. Gre za mlado grafično oblikovalko in ilustratorko, ki je znana po svojih barvitih ilustracijah. Običajno v svojem delu združuje motive narave z različnimi geometrijskimi vzorci. Rezultat njenega dela pa so izjemne umetniške stvaritve, ki pritegnejo množice. V svoje delo vključuje veliko listja različnega rastlinja širom Brazilije. Njeno preteklo delo in značilnosti pa se odlično povežejo z našo filozofijo in tako se je rodilo sodelovanje, v katerem smo ustvarili "capsule" kolekcijo za moške in ženske. Ljudje so zgodbo izjemno dobro sprejeli in tudi zgodbe o širjenju brazilske kulture so del našega dela, to so zgodbe o veselih in pozitivnih ljudeh, ki s ponosom nosijo japonke Havaianas, saj je ta del njihovih življenj in preteklosti.

Story: Lani so se ob poznanih in patentiranih gumijastih japonkah predstavile tudi 'crossover sandale', modne espadrile, športne copate in še kaj bi se našlo. Mi zaupate kaj o tem? Kakšne trende sami nosite?

Naša misija je širiti pozitiven duh Brazilije širom sveta. Ta duh vključuje zadovoljstvo in barvitost. V skladu s svojo vizijo širitve ponudbe si želimo, da bi ljudi lahko v prihodnje oblekli od glave do peta v Havaianas. Torej, poleg obutve smo lansirali tudi celotno kolekcijo za plažo, ki vključuje kopalke, kratke hlače in majice, ki so najbolj prodajani artikli kolekcije. Za zdaj pa so oblačila na voljo samo na Portugalskem, v Španiji in Italiji. Sama pa bom to poletje hodila naokrog v sandalah iz eko usnja kolekcija You Riviera, ki jih bom kombinirala z lanenimi kratkimi hlačami in priljubljenimi kratkimi majicami s slogani čez dan, zvečer pa bom enake sandale obula v kombinaciji z maksi poletno obleko. Poletje je tukaj!

Besedilo:  MIMA // Fotografije Arhiv Havaianas

Nova Story že v prodaji

Story 15/2018

Story 15/2018, od 05. 07. 2018