Zlata Zavašnik: Od ženskih plaščev do moških oblek

1. 3. 2016 | Vir: Nova
Deli

Zlata je že v srednji šoli vedela, kaj želi početi v življenju – risati, oblikovati in ustvarjati oblačila.

Seveda se ji takrat ni niti sanjalo, da bodo njeno poslovno pot namesto ženskih plaščev, ki jih je že med študijem oblikovanja oblikovala, šivala in prodajala v Filipovem dvorcu, krojile moške obleke pod lastno blagovno znamko Sens.

"Od nekdaj sem želela razviti nekaj svojega, imeti svojo blagovno znamko oblačil. Seveda nisem vedela, da bodo to moška oblačila. Največkrat moram odgovoriti ravno na vprašanje, zakaj oblačila za moške. Moj odgovor je preprost: ker sem bila vedno kombinacija oblikovalke in podjetnice, kar je redkost v slovenskem poslovnem svetu," pravi Zlata Zavašnik, direktorica in ustanoviteljica podjetja Sens, ki ima v ponubi izključno moška oblačila in seveda vse dodatke, ki dajo piko na i moški podobi za najrazličnejše priložnosti, od najbolj vsakdanjih do najbolj slovesnejših, ki jih narekujejo pravila posameznih ravni oblačenja.

Drzna poteza

Približno v tistem času je zaznala tržno nišo na področju oblačil za moške, pravi izziv so postala šele pozneje. Zgodba Sensa se je pravzaprav začela pisati na Hrvaškem, kjer je Zavašnikova šivala več kot desetletje. Leta 2003, ko so se na slovenskem trgu pojavile nizkocenovni ponudniki oblačil, je odprla trgovinico v Črnučah, ki je hitro postala uspešna, tri leta pozneje je v sodelovanju s takrat znano znamko Kroj, ki je že zdavnaj ni več, odprla trgovino Sens v poslovni stavbi Diamant v ljubljanskem BTC, kjer je še danes. "Prijatelji so me opozarjali, da gre za drzno potezo na takrat skoraj propadlem slovenskem tekstilnem trgu. A smo še vedno tukaj, s prenovljeno trgovino in novimi, modnimi, unikatnimi kroji," z velikim ponosom razlaga Zavašnikova.

Ni pa veliko manjkalo, da Sensa, kot ga poznamo, ne bi bilo več. Tik pred njegovo polnoletnostjo je namreč resno razmišljala, da bi ga prodala in se lotila česa novega. Časi so bili neprijazni, nenaklonjeni podjetnikom, predvsem pa tekstilni industriji, ki je takrat v Sloveniji umirala na obroke. "To se ni zgodilo, očitno sva s Sensom preveč povezana," se danes z nasmehom na obrazu spominja Zavašnikova, ki ji je uspelo prebroditi težke čase, tudi ob podpori hčerke Aleksandre, na katero je prenesla svojo ljubezen do ustvarjanja. Nanjo in na njeno ustvarjanje v skupini Pliš, v kateri navdušuje s petjem, pisanjem pesmi in z zabavnimi avtorskimi umetniškimi posnetki, je Zlata Zavašnik zelo ponosna. Zelo dobro se razume tudi z njenim novim in širni Sloveniji dobro poznanim partnerjem, Jurijem Zrnecem, ki prav tako poje v skupini Pliš, pod njegovo taktirko pa je potekala tudi modna predstavitev zapovedi oblačenja moških ob 22-letnici Sensa. "Jurij je že vrsto let zvest Sensovim oblačilom, na kar sem zelo ponosna. Je pa to že drugi Sensov dogodek, ki ga je vodil, prvi je bil pred enajstimi leti," pravi Zlata, ki je vesela, da je Jurij postal član njene družine.

Opazili so jo tudi tujci

Zlata Zavašnik se po vseh letih ustvarjanja pri snovanju vsake nove kolekcije sprašuje, kaj sploh še lahko naredi novega, s čim lahko preseneti in navduši moške, ki so, ko gre za oblačenje, čedalje bolj zahtevni. Rada pravi, da so tkanine tiste, v katerih najde navdih za ustvarjanje: "Ko vidim nov vzorec blaga, se v glavi začnejo rojevati ideje in skice. Kombinacija teksture, barv in vzorcev je tisto, kar je odločilno in kar naredi obleko. Vedno znova me presenetijo dobavitelji tkanin, bodisi z novimi vzorci bodisi s posebno sestavo in teksturo tkanine, modne smernice pa se tako ali tako kar naprej spreminjajo in če jim slediš, hitro pridejo tudi inovativne ideje, s katerimi zapolniš kakšno tržno nišo na področju moške mode."

V vseh teh letih se je podpisala pod več kot dva tisoč modelov moških oblačil in kakor pravi, je oblikovanje le delček njenega dela, a hkrati tisti del, ki ga ima najraje. Njene kreacije so opazili tudi v tujini. Sodelovanje ji je ponudil nemški proizvajalec klasičnih poslovnih oblek Baumler, ki slovi po izjemno kakovostnih oblačilih. Če je pred leti razmišljala, da lahko vse naredi sama, je zdaj čedalje bolj prepričana, da je sodelovanje z drugimi kakovostnimi ponudniki recept za zmagovalno kombinacijo. "To je bil glavni razlog, da sem se odločila za sodelovanje z Baumlerjem, saj njihove klasične poslovne obleke slovijo po izjemni kakovosti, izdelane so iz kakovostnih tkanin italijanskih proizvajalcev, kot sta Reda in Cerutti, poleg tega sem želela v svoji trgovini zagotoviti še večjo izbiro. Baumler ima v ponudbi tudi ročno izdelane obleke, kar je po mojem mnenju velika prednost. Tako kot pri Sensovih kolekcijah je mogoče tudi pri vseh njihovih oblekah kombinirati različne velikosti suknjiča in hlač," pravi Zlata Zavašnik, ki v prenovljeni trgovini ponuja več kot tisoč dvesto unikatnih oblek in prav toliko srajc ter modnih dodatkov, ki dajo piko na i celostni podobi moškega. Ker tudi sama prisega predvsem na domače blagovne znamke, so modni dodatki, kot so lesene kravate, metuljčki in leseni manšetni gumbi, delo slovenskih oblikovalcev.

Zoja Ahlin