10 nasvetov, ki vam bodo pomagali krotiti pretirano in škodljivo jezo

10 nasvetov, ki vam bodo pomagali krotiti pretirano in škodljivo jezo (foto: profimedia) profimedia
31. 1. 2019

Vas vrže s tečajev, ko brezobzirni voznik izsiljuje prednost na cesti? Se vam krvni pritisk dvigne v nebo, ko vas otrok ne posluša in ravna po svoje? Jeza je povsem zdravo čustvo, a je vendarle pomembno, da jo obravnavate na pozitiven način. Neobvladljiva jeza namreč lahko slabo vpliva na vaše zdravje in medsebojne odnose.

Ste torej pripravljeni, da ukrotite prekomerna čustva in nadzirate svojo jezo? Poskusite upoštevati naslednjih 10 nasvetov.

1. Premislite, preden odprete usta

Razburjenje je velikokrat vzrok, da izrečete nekaj, kar pozneje obžalujete. Preden nepremišljeno odprete usta, počakajte za trenutek in zberite svoje misli. S takim ravnanjem boste tudi drugim omogočili čas za premislek.

2. Ko boste mirni, sprostite jezo

Šele takrat, ko bodo vaše misli jasne, povejte, kaj vas moti. Govorite samozavestno in izberite pomirjujoče besede, ki ne spodbujajo prepira. Jasno in neposredno naštejte, kaj se vam ne zdi prav in kakšne so vaše potrebe, pri tem pa pazite, da sogovornika ne ranite in ga ne skušajte ujeti v mreže svojega nadzora.

3. Telesna vadba

Rekreacija in gibanje zmanjšujeta stres in posledično tudi vzroke za jezo. V primeru, ko čutite, da se vaša jeza stopnjuje, si privoščite kratek sprehod, ali pa se lotite kake telesne aktivnosti, v kateri uživate.

4. Minuta odmora

Časovni premor ni namenjen zgolj otrokom, privoščite si ga tudi čez dan, še zlasti v stresnih trenutkih. Nekaj tihih minutk bo dobrodošlih za sprostitev in boljšo pripravo na tisto, kar vas čaka. Bolje se boste soočili s tistim, kar je pred vami, in to brez razdraženosti in jeze.

5. Poiščite možne rešitve

Namesto da bi se osredotočili na vir vaše jeze, se poglobite v iskanje možnih rešitev. Vam gre na živce otrokova razmetana soba? Zaprite vrata. Ali partner redno zamuja na večerjo? Prestavite obrok na poznejšo uro. Ali pa nekajkrat v tednu povečerjajte sami. Ne pozabite, da jeza ne bo rešila ničesar, ampak da lahko razmere le še poslabša.

6. Izhajajte iz sebe

Izogibajte se kritiki in ne obtožujte, saj to le še stopnjuje napetost. Uporabljajte stavke, ki izhajajo iz vaših pričakovanj. Primer: pripomba Ni mi všeč, da si vstal od mize in se nisi ponudil, da bi mi pomagal pomiti posodo, je boljša kot očitek Nikoli se ne oprimeš gospodinjskega dela.

7. Ne kuhajte mule

Odpuščanje je močno orodje. Ko si dovolite, da jeza in druga negativna čustva iztisnejo iz vas pozitivne občutke, vas bo sčasoma preplavila grenkoba, ali pa vas bo razžiral občutek nepravičnosti. Lahko pa se naučite odpuščati in ne kuhate mule na tistega, ki vas je razjezil. Ob tem se bosta oba nekaj naučila in medsebojni odnos še okrepila.

8. Sprostite se s humorjem

Dobra volja pomaga sprostiti napetost. Poglejte na nastali položaj s humorjem, tako se boste lažje soočili z jezo in tistim, ki vam je stopil na živce. Morda boste celo ugotovili, da so bila vaša pričakovanja nerealna. Izogibajte se sarkazmu, z njim lahko koga ranite in še poslabšate stvari.

9. Sprostitvene veščine

Ko se vaše vročekrvno razpoloženje stopnjuje in grozi eksplozija, si pomagajte s sprostitvenimi prijemi. Vnaprej se lahko naučite globoko dihati, prikličete si lahko kako sproščujočo sceno ali se ohladite s prigovarjanjem, da je je treba ohraniti mirno kri. Morda vas bo pomirila glasba, pisanje dnevnika ali joga. Izkoristite karkoli vam je pisano na kožo in se kolikor je mogoče, umirite.

10. Poiščite pomoč

Za vsakogar je obvladovanje jeze izziv. Naučite se prepoznati, kdaj jeze ne morete nadzorovati in vam čustva uhajajo iz rok ter poiščite pomoč. Izognili se boste obžalovanju za izrečene besede, istočasno pa ne boste prizadeli drugih ljudi.

Vir: Adult health

Priporočamo