5 napačnih predstav preteklih generacij o mladih danes

9. 3. 2015
Deli
5 napačnih predstav preteklih generacij o mladih danes (foto: shutterstock, profimedia)
shutterstock, profimedia

Milenijski otroci, generacija, ki na delovno tržišče vstopa v novem tisočletju. Kaj dosti dobrega o njih (nas?) ne slišimo, ker gre za generacijo, ki je vpeta v socialno okolje na zelo drugačen način, kot ljudje kdajkoli prej v zgodovini. Zato tudi te napačne predstave.

1. To je lena generacija

Pravzaprav je to generacija, od katere se pričakuje, da dela več za občutno manj denarja, kot delavci v zgodnji industrijski dobi. Obenem je to generacija, ki ima v povprečju zelo dobro izobrazbo, pridobljeno v zelo zgodnjih letih življenja. Morda je starejšim generacijam videti, kot da ta generacija ne dela kaj dosti, a to največkrat le zato, ker znamo s pomočjo tehnologije in znanja delati hitro in učinkovito.

2. To je generacija, ki nima nobenih uporabnih znanj

Medtem, ko učimo penzioniste, kako uporabljati Gmail in kje se prižge računalnik, je to generacija, ki morda res ne zna na pamet izračunati enostavne matematične uganke - zato pa imamo kalkulator na iPhonu, kajne? Na drugi strani imamo znanja, ki se jih od nas v informacijsko-tehnološki dobi pričakuje. Znanja, ki so za naše obstoj uporabna, če ne celo nujna in ki vključujejo tudi to, kako na hitro pridobiti znanje, ki ga še nimamo (recimo, kako googlati menjavo kolesa na avtomobilu ali pa telefonsko od AMZS).

3. To je generacija, ki ne zna komunicirati

Komuniciramo hitreje in učinkoviteje. Večino stvari se znamo zmeniti s tremi črkami in dvema smehcema, torej še preden predstavnik starejše generacije dokonča prvi stavek. Če prištejemo vso komunikacijo preko socialnih medijev, raznoraznih drugih spletnih kanalov in elektronsko pošte, komuniciramo več kot kdajkoli prej. In skorajda nikoli s samo eno osebo na enkrat. Bolj kot vprašanje, če znamo komunicirati, je morda smiselno vprašati, kaj komuniciramo. Ampak to je pa že druga zgodba.

4. To je generacija, ki ne zna biti v trajnih razmerjih

Poroka se resda ne zdi več kot neka obveznost, ki se ji moramo zavezati, da lahko ustvarjamo družino. Kar je posledično pripeljalo do širšega sprejemanja dejstva, da ni vsakdo pravi človek za poroko in tri otroke. Da družinsko življenje pač ni za vsakogar. In da je to popolnoma sprejemljivo. Je pa zanimivo, da nas na tem področju kritizira generacija, ki ima največ klientov v striptiz klubih, v posteljah prostitutk (ali na tistih drugih masažnih mizah) in posledično tudi pri odvetnikih za ločitve.

5. To je generacija, ki ne zna biti zvesta delodajalcu

Ostati pri delodajalcu, ki ti ne želi (ali ne more) nuditi tako dobrih pogojev, kot neko drugo podjetje, ni zvestoba ampak neumnost. Smo generacija, ki je odrasla na predpostavki, da je prihodnost najbolj negotova stvar v našem življenju in s tem moramo živeti do konca svojih dni. Ker nam ni nič zagotovljeno - ne naslednji obrok, ne naslednja plača, ne dolgoletno delovno mesto, ne pomoč v primeru težav in prav tako ne pokojnina.

Gledali smo naše starše, ki so živeli na strogem družinskem proračunu, medtem ko so se ekipe direktorjev kopale v bogatih bonusih in se naučili predvsem to, da tudi podjetje običajno ne bo lojalno do svojih delavcev, ko bo prišlo do deljenja dobička. Zatorej - če nas želite obdržati, nam dajte enake možnosti, kot bi jih dobili drugje.

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju