Zanimivosti Promocijsko sporočilo

50 let znanega kozmetičnega podjetja Oriflame

14. 5. 2017 | Vir: Lady
Deli
50 let znanega kozmetičnega podjetja Oriflame (foto: osebni arhiv)
osebni arhiv

Švedsko kozmetično podjetje Oriflame letos praznuje 50 let. Leta 1967 sta ga ustanovila brata Jonas in Robert af Jochnick s prijateljem Bengtom Hallstenom. Vsi so pustili svoje službe, saj so imeli zelo močno vizijo – ustvariti podjetje z direktno prodajo naravne švedske kozmetike, ki bo uporabnice zadovoljilo s fantastičnimi izdelki, poleg tega pa tudi s poslovno priložnostjo.

Ime Oriflame je bilo izbrano premišljeno, izhaja iz francoske besede oriflamme, ki simbolično pomeni 'podati se v boj'. Originalen pomen, Auriflamma, izhaja iz latinščine in se prevaja kot 'zlati plamen'.

V prvih letih podjetje seveda ni imelo nobene prevzemne točke, saj bi bil to kar velik finančni zalogaj. Izdelke so za prevzem pripravljali v kleti hotela Scandinavia, kjer jim je miza za namizni tenis služila kot del skladišča in prostor za pakiranje, ob redkih prostih trenutkih pa so odigrali tudi kakšno partijo. Univerzalni balzam je prišel na trg v zgodnjih 70. letih kot krema za predel okoli oči, a ker je bil tako učinkovit tudi za druge predele, je kmalu postal vsesplošno priljubljen.

Tender Care je Oriflamov najbolje prodajan izdelek vseh časov – prodanih je bilo že približno 40 milijonov kosov. Oriflame je bliskovito rasel in da bi ohranili nadzor nad kakovostjo ter omilili odvisnost od dobaviteljev, sta Jonas in Robert ustanovila svojo prvo tovarno v Dublinu na Irskem. Tako je bilo lažje osredotočiti se na razvoj formul z dokazano učinkovitostjo ter nadaljevati zapuščino podjetja z uporabo naravnih in varnih sestavin.

Švedski način direktne prodaje

Na začetku 80. let so švedski način direktne prodaje predstavili tudi na tujih trgih. Metoda je temeljila na širšem portfelju izdelkov in katalogu kot ključnem prodajnem orodju.

Kolaps komunizma po padcu Berlinskega zidu v osrednji in vzhodni Evropi je odprl povsem nov trg. Jonas in Robert sta videla velik potencial v trgih, kjer je bilo na voljo malo kozmetičnih izdelkov, a kljub temu veliko nadarjenih, dobro izobraženih ljudi, ki so morali najti nov način za zaslužek in grajenje prihodnosti.

Leta 2007 je Oriflame združil nekaj regijskih pisarn v skupno pisarno v Stockholmu in dosegel rekorden obseg prodaje bilijon evrov, in leta 2017, kot že rečeno, Oriflame praznuje 50 let. Ob tej čudoviti obletnici se svetovalci družijo na jubilejni konferenci in jubilejnem križarjenju, pred kratkim pa so predstavili tudi novo ambasadorko znamke za zahodni Balkan, Nino Badrić.

Svetovna otroška fundacija

Njeno veličanstvo, švedska kraljica Silvija, je skupaj z Oriflamom ustanovila World Childhood Foundation. Cilj je delo z marginaliziranimi in pozabljeanimi otroci, zlasti deklicami. Ciljne skupine so otroci ceste, otroci, ki živijo v institucijah, mlade matere in spolno zlorabljeni otroci.