7 lastnosti ljudi z močno razvito empatijo

7 lastnosti  ljudi z močno razvito empatijo (foto: profimedia) profimedia
30. 10. 2019

V poslovnem, zapletenem in stresnem svetu je empatija lepilo, ki povezuje medsebojne odnose. Najsi se želite povezati s kolegi v službi, poslovnimi strankami ali z otroki, je koristno, da obvladate umetnost empatične komunikacije.

Empatija je opredeljena kot sposobnost zaznavanja čustev drugih in razumevanje njihovih stališč. Ko se nekdo počuti sprejetega in cenjenega, gradi zaupanje. Zaupanje pa je potrebno, da lahko, denimo, ob izgubi potolažite užaloščenega sodelavca, da drugi prisluhnejo vašim zamislim, ali da razbremenite napetost med vami in nadrejenim.

Človek je socialno bitje in vsakdo ima sposobnost, da razvije empatijo. To je spretnost in kot vsako drugo spretnost se da naučiti tudi empatije. In kaj imajo skupnega ljudje z visoko stopnjo empatije?

1. Popolna prisotnost

Empatični ljudje vam vzbudijo občutek, kot da ste edini v prostoru. Ko z nekom komunicirajo, mu namenijo popolno pozornost in spoštovanje, kar je v današnjem divjem in norem svetu že zelo redko.

2. Umetnost poslušanja

Da bi nekoga resnično podprli, ga morate najprej razumeti. Čustveni ljudje si vzamejo čas, da spoznajo in razumejo sogovornikove prednostne naloge, želje in motivacijo. To terja pozorno poslušanje brez sodbe in vnaprejšnjega predvidevanja. Empati torej aktivno poslušajo, da si pridobijo pravi vpogled, k pozornemu poslušanju pa spadajo še:

  • razmišljanje: »Če prav razumem, si hotel/a povedati, da ...« ali »Zdi se mi, kot da …«;
  • potrditev: nasmeh, prikimavanje, kratka verbalna potrditev »Razumem« in »Mh, mh«;
  • spodbujanje: »In potem?«

3. Neverbalna komunikacija

Komunikacija poteka onkraj besed. Če opazite, da je nekdo napet, da se umika ali nenadoma izgine iz vidnega polja, gre za očitna znamenja, da je oseba v stiski. Z empatijo mu lahko greste nasproti. Namesto da bi ignorirali njegova čustva, ga nežno in prijazno vzpodbudite, naj vam odkrije, kaj ga muči. Tak pristop mu omogoča svobodno izbiro, da odkrito deli svoja čustva, vedoč, da ga ne boste presojali ali ga kritizirali. Sprostitev čustev je lahko izhodišče za plodno reševanje težav.

4. Molk

V prizadevanju, da bi nekomu pomagali, pogosto skušamo končati sogovornikove stavke, mu ponuditi nasvet ali vskočimo v njegove besede. Čustveni ljudje vedo, kako močna je lahko tišina, kako koristen je molk. Ne prekinjajo sogovornika in mu ne skačejo v besedo. Najprej premislijo in šele potem odprejo usta.

5. Vprašanja namesto nasvetov

Namesto da bi izražali svoje mnenje in delili nasvete, empatični ljudje sprašujejo, in sicer zato, da bi bolje razumeli, kaj tišči sogovornika. Nekaj primernih in koristnih vprašanj:

  • Kako se ob tem počutiš?
  • Mi lahko poveš kaj več o tem?
  • Kaj bi ti pomagalo?
  • Kaj sklepaš iz tega?

6. Pravi zaimki

Voditelji empatične narave se pogovarjajo, kako se bodo spopadli z izzivi v skupini in uporabljajo zaimke kot so mi, nas ali naš. Tako se vsi čutijo sprejeti in so posledično bolj samozavestni.

Raziskave kažejo, da je sprememba jezikovnega pogovora korak k sprejemanju empatičnega odnosa. Ljudje, ki uporabljajo te zaimke, bolje interpretirajo misli, občutke in vedenje drugih, kar je bistvo empatije. Ko se želite resnično povezati z drugimi, ustvarite vez tako, da govorite o skupnih ciljih (na primer: Pogovorimo se, kaj bomo storili, da bomo rešili … To težavo bomo premagali skupaj.)

7. Pogledi drugih

Čustveni ljudje vadijo spretnost, imenovano perspektivno vedenje. Povedano drugače, stopijo v čevlje drugih in si predstavljajo, s kakšnimi strahovi se soočajo. S temi vajami se učijo razumeti stališča drugih. Ko se soočajo z zahtevno, težko osebo, je pomembno, da predvidevajo njen pozitiven namen. Dvome in ugovore ne jemljejo kot zlonamerne, ampak jih obravnavajo resno in spoštljivo.

Tak premik miselnosti dela čudeže, saj močno vpliva na vaše razpoloženje in zagotavlja, da ostanete na empatični poti. Četudi ste kdaj manj sočutni, kot bi si želeli, lahko sledite naštetim empatičnim navadam, s čimer boste imeli vedno pred očmi tisto, kar je najpomembnejše – povezavo z drugimi ljudmi.

Vir: Inc.