9 psiholoških trikov, ki vam bodo pomagali v komunikaciji z drugimi ljudmi

10. 5. 2017
Deli
9 psiholoških trikov, ki vam bodo pomagali v komunikaciji z drugimi ljudmi (foto: Profimedia)
Profimedia

Včasih nekomu med pogovorom nehote stopimo na žulj – tako doma kot v službi - ali pa se naša energija preprosto ne ujame s sogovornikovo. Kako si lahko pomagamo, da se izvlečemo iz takih neprijetnih situacij?

Predstavljamo vam nekaj tehnik, ki vam bodo pomagale pri komuniciranju in ustvarjanju korektnega odnosa s katerokoli osebo. Preberite, kakšen je najboljši način ravnanja v določenih situacijah.

1. Kaj narediti, če vam odgovor sogovornika ne ustreza? Na primer: oseba, s katero se pogovarjate, ni povedala vsega, ni bila dovolj jasna ali je celo lagala. V tem primeru je nikar ponovno ne sprašujte. Namesto tega se ji zazrite globoko v oči. Ta tehnika bo osebo stisnila v kot in bo prisiljena nadaljevati z razlago svojih misli.

2. Če sogovornik vpije na vas, skušajte ostati mirni. Običajno je prvi odziv na to jeza, ki jo sproži vaša mirnost, a se bo glasna oseba hitro pomirila. Najverjetneje bo začutila krivdo zaradi svojega agresivnega vedenja in se vam opravičila.

3. Če veste, da vas bo sogovornik kritiziral (komentiral vaše vedenje ali vas za nekaj obtožil), zberite pogum in se mirno postavite čisto zraven te osebe. Obstaja velika verjetnost, da bo povedala manj negativnih stvari o vas, kot če bi stali nekoliko bolj stran od nje.

4. Hrano vedno povezujemo z občutkom miru in varnosti, ki nam jo dajejo trenutki, ko jo uživamo. Zato radi jemo doma, med lastnimi štirimi stenami. Če vas nekaj res skrbi (na primer službena zadeva), si pomagajte z žvečilnim gumijem. To bo ukanilo vaše možgane, imeli boste občutek, da jeste in da vam ni potrebno skrbeti. Za nekaj časa se boste počutili bolj samozavestno in sproščeno.

5. Stara in dokazana metoda, ki jo študentje pogosto uporabijo na izpitih: predstavljajo si, da je profesor njihov prijatelj, zato so na izpitu bolj sproščeni in se lažje spomnijo pravega odgovora. Ta metoda je uporabna tudi v drugih situacijah – na primer na razgovorih za službo.

6. Če se v določeni skupini vsi začnejo naenkrat smejati, se vsak instinktivno obrne k osebi, ki mu/ji je najbolj všeč ali se hočejo z njo zbližati. Zato bodite pozorni na oči ljudi v takih situacijah in izvedeli boste veliko o svojih sogovornikih.

7. Če delate z ljudmi, jih lahko tudi »prisilite«, da njihovo vedenje postane bolj vljudno in prijazno. Za svoj stol v pisarni postavite ogledalo (če le imate to možnost), tako da bo sogovornik vedno videl svoj odsev. Saj veste – pred ogledalom smo vsi radi videti dobro, tako da se bo vaš sogovornik zagotovo vsaj nasmehnil.

8. Stres je mogoče nadzorovati. Ko ste zaskrbljeni, začnete hitreje dihati, srce pa vam hitreje bije. Skušajte pomiriti dihanje, tako se bo pomirilo tudi vaše srce. Verjemite, da bo šlo in da zmorete.

9. Ljudje se zanesejo na posameznike, ki so samozavestni pri svojih dejanjih, zato skušajte tudi vi delovati tako – ko govorite o določeni temi, pokažite svoje znanje in ne bodite zadržani.

Naša mimika je tesno povezana z našimi čustvi – na primer: ko smo začudeni, dvignemo obrvi. Ko jočemo, zamižimo. Izraz našega obraza jasno priča o stanju naše notranjosti. Zato uporabite eno zelo lepo prednost – nasmehnite se. Kar tako, brez razloga. Čez nekaj trenutkov bo vaš nasmeh postal resničen in iskren, komunikacija z drugimi pa bo lažje stekla.

Povzeto po thinking-minds.com

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord