Album Legend Boba Marleyja rekordnih 500 tednov na ameriški lestvici

27. 12. 2017 | Vir: STA
Deli
Album Legend Boba Marleyja rekordnih 500 tednov na ameriški lestvici (foto: profimedia)
profimedia

Posthumna izdaja največjih uspešnic Boba Marleyja in skupine The Wailers na plošči Legend je zabeležila rekordnih 500 tednov na ameriški lestvici albumov. Kompilacija je prvič izšla leta 1984, na Billboardovi lestvici 200 najbolje prodajanih plošč pa je bila sredi meseca po podatkih sistema Nielsen Music, ki meri prodajo glasbe, na 170. mestu.

Legend je tako postala plošča z drugim najvišjim številom prisotnosti na tej prepoznavni ameriški lestvici albumov. Še vedno pa je precej pod rekordom, ki ga drži album The Dark Side of the Moon zasedbe Pink Floyd, ki je bil od leta 1973 na Billboardu prisoten 934 tednov. Na zadnji lestvici je bil na 196. mestu, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Kompilacija, ki je izšla tri leta po Marleyjevi smrti, ki je umrl pri svojih 36 letih zaradi raka, združuje najbolj prepoznavne pesmi tega jamajškega glasbenika, kot so Get Up, Stand Up, No Woman, No Cry in Redemption Song.

Enako kot številne kompilacije največjih uspešnic pa se je tudi ta zbirka soočila s kritikami Marleyjevih oboževalcev, ki pravijo, da se plošča osredotoča le na njegove hvalnice, ne pa tudi na razvoj njegovega rastafarijanskega prepričanja in politične poglede, kot jih je mogoče slišati na njegovih albumih.

Kljub temu je plošča pripomogla k temu, da so se z Marleyjem seznanile mlajše generacije. V ameriških študentskih domovih je bila Legend tako prisotna, da se je satirični časopis The Onion leta 2002 pošalil, da univerzitetni administratorji razpravljajo o tem, da bi jo prepovedali.

V ZDA so več kot 15 milijonov izvodov plošče, med deset najbolje prodajanih pa se je na lestvici vpisala le leta 2014 po zaslugi prodaje na spletu.

V Veliki Britaniji je bila 12 tednov številka ena na lestvici Top 100. V celoti se je na njej obdržala 803 tedne, kar je precej manj od zbirk največjih hitov skupin Abba in Queen, še poroča AFP.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"