Zanimivosti Promocijsko sporočilo

Aleksander Starovojtov: Ideja za odličen produkt se lahko porodi vsepovsod - tudi na plaži!

7. 11. 2016
Deli

Na odlično poslovno idejo lahko pride človek tudi na družinskih počitnicah! Prav to se je namreč zgodilo Aleksandru Starovojtovu, ki se je v iskanju nove kratkočasne igre za svoje otroke domislil nečesa čisto novega. Za svojo igro je izvorno uporabil kar navadne kamenčke z obale in podstavke za pijačo.

Igrica je bila tako zanimiva, da jo je nato doma razvijal dalje do te mere, da je postala poslovna priložnost. Po uspehu na Kickstarter je taista inovativna družabna igra postala tudi del projekta Štartaj Slovenija.

Z Aleksandrom Starovojtovom smo se pogovorili o poslovni plati tega vse bolj priljubljenega produkta, ki se zaradi preprostih pravil imenuje Less ...

O LESS iz prve roke!

Nam zaupate, kdaj natančno se je v vas zbudil izumitelj - podjetnik?

Že od otroštva dalje me veseli poglabljanje v tehnične zadeve, zanima pa me tudi umetnosti, še posebno glasba. Vse, kar sem v življenju počel, je bilo tako ali drugače povezano z enim ali drugim. Kasneje sem v življenju našel še aikido, ki mi je pomagal najti zdravo ravnotežje med družino, umetnostjo in podjetništvom.

Pa ste v podjetniške vode nato zajadrali postopoma ali ste vanje kar takoj padli?

Težko bi rekel. Morda vzporedna. Moja čisto prva služba je bila služba tehnika v ukrajinskem Telekomu. Takrat sem bil star šele 17 let. Potem sem delal kot grafični oblikovalec in v prostem času igral v bendu. Ko sem se preselil v Prago, sem nadaljeval kot vodja projektov in delal v hčerinski družbi norveškega Telenora. Nato smo s prijatelji razvili programsko platformo za telekome. To podjetje ima sedaj sedež v Kanadi in je zelo uspešno. Naslednja postaja pa je bila že Slovenija, kjer sem začel z aikido klubom. Povezal sem se še z nekaj klubi po Sloveniji in zrasli smo v Aikikai zvezo Slovenije, ki deluje enajsto leto in je postala članica večih mednarodnih organizacij, med drugim tudi Olimpijskega komiteja Slovenije. Zadnji uspešni projekt pred igro Less je bil Prulček. Tam lahko poslušam dobro glasbo v živo in dobim navdih.

Pa ste kar takoj vedeli, da bo Less tako uspešen projekt?

Če sem iskren, najprej sploh nisem razmišljal o poslovnem uspehu. Želel sem iznajti igro, ki bi navdušila moje otroke. Šele, ko sem koncept igre predstavil podjetju Invented4, smo v njej nato skupaj iskali in našli poslovno priložnost. Cenejšo različico igre Less zdaj namreč prodajamo tudi pivovarnam v tujini, saj je igralno polje lahko sestavljeno tudi iz podstavkov za pivo.

Zdi se, kot da je šlo v vašem primeru vse tako zelo gladko ... 

No, skoraj. Potem, ko sem si igro izmislil in jo delil, da bi jo igrali tudi drugi, se je večkrat zgodilo, da sogovorniki niso razumeli, kako se ime igre - torej Less- črkuje, pa sem rekel: Like Chess, but Less. V mislih nisem imel le, da je igra podobna šahu, temveč le, da se izgovori podobno. In ko smo s partnerskim podjetjem Invented4 pričeli s Kickstarter kampanjo, kritiki sicer niso bili ravno navdušeni nad mojim sloganom, a ker jim je bil koncept igre zelo všeč, so kmalu pozabili na slogan.

Igro ste torej najprej igrali s svojimi otroci. Kaj pa kasneje?

Kar nekaj mojih prijateljev in znancev igralo Less, ko je bila ta še v obliki zelo surove različice. Takrat sem naenkrat pričel dobivati slike iz celega sveta, kjer se je Less že igral. Pričele so prihajati fotografije nasmejanih igralcev iz puščave, s smuščišč, iz Bohinja, pri Stonehengu, z morja, pa letališča ... Verjamem, da so bile prav te prve zgodbe tista najbolj pozitivna vzpodbuda in morda tudi prvi znak, da delam nekaj pravega.

Ali morda veste, če se je z vašo igro igrala tudi že kakšna slavna oseba?

Less sem že igral s svetovno znano osebo. Igral sem ga s pravnukom ustanovitelja aikida - Mitsuterom Ueshibo. Ali povedano drugače: Less sem igral s princem aikida. Če pa vendarle lahko sanjam še dalje, jih imam v mislih še nekaj, s katerimi bi to z veseljem počel. To so Stephen Hawking, Bruce Willis, Scarlett Johansson in še kdo.

Veliko ljudi ima veliko dobrih idej, a le redki so tisti, ki te ideje nato tudi realizirati. Kaj je vas spodbudilo k akciji?

Imam zares veliko idej, pa tudi počnem zares veliko stvari. Pa vendar ne verjamem, da bi lahko prav vse izpeljal čisto sam. Tudi zato sodelujem s slovenskim startup podjetjem inventedfor.com, ki so specializirani za realizacijo in globalno trženje dobrih idej.

Vas je bilo skratka v katerikoli fazi projekta strah, da bi vam kdo idejo izmaknil ali vas prehitel?

Na začetku nisem imel strahu, želel sem si samo, da bi Less igral cel svet. Potem pa sem vseeno zaščitil intelektualno lastnino v EU, ZDA in Kanadi.

Je Slovenija ugodno okolje za podjetništvo?

Biti podjetnik v Sloveniji ni enostavno. Slovenija je najprej zelo majhen, predvsem pa je preveč reguliran trg.

Več o podjetniških izzivih!

Na nekaj vprašanj o posebnih izzivih trženja igre Less nam je odgovoril tudi Grega Piškur iz podjetja Inventedfor.com ...

Katera faza realizacije projekta od izvorne ideje do postavitve na trg je bila v tem primeru najtežja?

Najtežji izziv je bilo vprašanje, kako igro prodati na globalnem trgu. Po večih poizkusih smo ugotovili, da je nemogoče prodreti na trg namiznih iger brez 'publisherja'. Trgovci namreč niso bili pripravljeni sprejeti novega dobavitelja, ki ima na zalogi zgolj ena sam artikel, pa čeprav je ta svojo potrditev že dobil na Kickstarterju. Ko smo nato na sejmih namiznih iger v tujini iskali ta manjkajoči vezni člen, so nam vsi prijazno razložili, da abstraktnih iger (brez risanih junakov) ne vključujejo več v svojo ponudbo. Vseeno nismo obupali in sčasoma nam je vendarle uspelo skleniti pogodbo z velikim južnokorejskim dobaviteljem, ki bo prihodnje leto pričel prodajati igro po Evropi in v azijske države.

Vam je pri premagovanju te ovire kaj pomagala uvrstitev med Sparovo dvanajsterico?

Uvrstitev v projekt je vsekakor še ena velika potrditev za produkt in hkrati odlična priložnost, da igro že predstavimo tudi slovenskemu občinstvu. Spar je s svojim projektom postavil zares svetel zgled slovenskim trgovcem in upam, da si bodo ti pogosteje upali tvegati in podpreti mlada podjetja. Naj povem še, da me je Sparov tim navdušil s prijaznostjo in veliko potrpežljivosti.

Imate za seboj že več takšnih startup projektov?

Smo mlado, 'start-up' podjetje, ki je s svojim konceptom na globalni trg pomagalo že kar nekaj slovenskim proizvodom, razvili in vnočili pa smo tudi že kar nekaj lastnih proizvodov.

Kaj bi svetovali nadobudnemu startupovcu, ki morda že ima dobro idejo za produkt, a ne ve, kako bi se izvedbe projekta tudi lotil?

Vsem, ki imajo idejo, sredstva in voljo, da bi jo uresničili, bi svetoval, da najprej preverijo tržni potencial in konkurenco na globalnem trgu ter šele nato začnejo vlagati sredstva v razvoj. V kolikor nimajo sredstev, znanja in tržnih poti, pa svetujem, da idejo prijavijo na inventedfor.com platfomo, ki je namnjena prav temu.

Vaš življenjski moto?

"Harmonize instead of fight."

Več o igri LESS!

Less je strateška igra s figuricami iz slovenskega lesa, ki je v osnovi preprosta kot štiri v vrsto ali sudoku, ponuja pa več kot 100.000 kombinacij.

Kot pravi Aleksandr Starovojtov lahko Less igrate praktično kjerkoli – doma, na počitnicah, med vožnjo z vlakom, v lokalu, kjerkoli, kjer si v družbi želite krajšati čas in razgibati misli. Postavitev igralne površine vzame nekaj sekund, pravil se naučite v minuti, zasvoji pa vas za vedno.

Več o tem tudi na spletnih povezavah:

Aleksandrovo zgodbo ste že spoznali v eni od oddaj Štartaj, Slovenija!, njegova igra pa je skupaj z izdelki vseh 12 sodelujočih že v prodaji na posebnih policah v megamarketih Interspar.

štartaj slovenija