Anej Sirk je podjetnik, ki sodeluje v oddaji Štartaj, Slovenija! s prav posebnim izdelkom. Gre za oblikovalsko dovršen vertikalni vrtiček, namenjen vzgoji dišavnic in svežih zelišč na dosegu roke.
Zakaj bi bilo življenje v urbanem stanovanju ovira za uresničitev želje po kreativnem vrtičkanju? Anej Sirk je s pomočjo ekipe za to vprašanje razvil konkretno rešitev – sistem inovativnih jutinih lončkov, postavljenih v koncept vertikalnega vrta.
Pomanjkanje časa, prostora, znanja ali estetsko zanimive vrtičkarske ponudbe zdaj niso več izgovor. Set Urban Planty sestavljajo lončki iz jute, ki vašim zeliščem, rožam, izbrani zelenjavi omogočajo boljše pogoje za rast, ter teleskopsko nastavljivo stojalo, ki ga lahko brez vrtanja umestite praktično kamorkoli – na balkon, teraso, v dnevno sobo ali na okensko polico. Kot pri kuhanju in opremljanju stanovanja je odslej tudi urbano vrtičkanje omejeno le z vašo kreativnostjo. Svoj vrtiček lahko kupite na policah megamarketov Interspar.
Od bančnika do inovatorja vrtičkarja
Anej je pred zagonom podjetja štiri leta deloval kot bančnik, saj je magistriral na Ekonomski fakulteti. Potem se je lotil svojega projekta: "Urban Planty velja za enega najbolj zahtevnih projektov v mojem življenju. Skupaj s poslovnim partnerjem in prijatelji smo vanj vložili dobri dve leti truda. Ko sem še delal v banki, sem projektu namenjal skorajda vse popoldneve, z odhodom iz banke pa delu ni in ni videti konca. Zadnje leto projektu posvečam 10–12 ur dnevno. Še med spanjem sem z glavo pri njem," pravi Anej. Kako se je odločil zavihati rokave in realizirati projekt?
"Ideja je zgolj en odstotek celotnega projekta. Ko prehodiš prvih 50 ovir in misliš, da bo po tem vendarle manj stresno, se ti pojavi novih 50. Mislim, da je edina motivacija ljubezen do tega, kar ti posamezen projekt nudi, občutki, ki jih ob njem doživljaš, ter upanje, da ti bo uspelo. Če projekt čutiš, je pojem preobrata brezpredmeten. Je pa to velik preizkus za vsakega posameznika ali ekipo. V ospredju se pojavlja predvsem to, ali je nekdo sposoben premagovati in sprejemati napake, ki jih počne tekom projekta, ter do katere meje vztrajnosti je pripravljen iti. Sam vsake tri mesece mislim, da sem že na polovici svoje poti (npr. razvoj), potem se pa vedno izkaže, da sem prehodil komaj deset odstotkov celotne zgodbe. To me sicer zelo jezi, ampak tako pač je. Naučiš se živeti s tem in vsako dogodivščino, pozitivno ali negativno, jemati predvsem kot poučno in del življenja."
Anekdota iz New Yorka
Med nastajanjem izdelka je Anej doživel marsikaj, najbolj zabavna pa se mu zdi anekdota iz New Yorka: "Če dobro pomislim, me najbolj nasmeji to, da sem z jutinim lončkom februarja 2015 odšel v New York prepričan, da bom svojo prvo prodajo zagnal kar sredi Manhattna. Prepričan sem bil, da sem imel v rokah produkt, ki ga svet še ni videl in da je ni cvetličarne ali vrtnarije, ki ga ne bi želela prodajati. V to verjamem še danes. No, namesto kontejnerja prednaročil sem spoznal, da vse 'gardening centre' v NY vodijo Azijci, predvsem iz Vietnama in Tajske. Še danes ne morem pozabiti na nasmeh, ki sem si ga namenil sam sebi, po prehojenih 10 kilometrih Manhattna sredi februarja, ko je bila zunanja temperatura –20, divjal je snežni metež, sam pa čisto po balkansko od vrat do vrat iskat primerno prodajno mesto za moj Urban Planty. Seveda ga nisem našel, me pa vedno nasmeji misel, kdo na tem svetu je tako nor ali naiven, da bi šel z jutinim lončkom tavat po mrzli Ameriki v upanju, da bo zbral za en kontejner prednaročil. Totalno balkanska različica lansiranja produkta na trg."
Tekst: Eva Jandl
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji