Aplikacije za zdravje in rekreacijo kršijo zasebnost uporabnikov?!

24. 2. 2016
Deli
Aplikacije za zdravje in rekreacijo kršijo zasebnost uporabnikov?! (foto: profimedia)
profimedia

Raziskava, ki jo je opravila norveška potrošniška organizacija Forbrukerrĺdet, je pokazala večje kršitve zasebnosti uporabnikov aplikacij, namenjenih zdravju in rekreaciji, sporočajo iz ZPS. Izmenjava osebnih podatkov s potrošniku neznanimi partnerji in oglaševalci, sledenje uporabniku tudi, ko aplikacije ne uporablja in ohranjanje podatkov, ko potrošnik izbriše svoj račun, so le najbolj očitne kršitve.

Zveza potrošnikov Slovenije zato nagovarja širšo javnost k naslednji akciji (kliknite na spodnji link):

Aplikacije za zdravje in rekreacijo so lahko učinkovito orodje za zagotavljanje boljše kondicije in boljšega nadzora nad prehranjevanjem. Na žalost pa se mora potrošnik za njihovo uporabo odreči najbolj osnovnim pravicam. "Splošni pogoji aplikacij kršijo uporabnikovo zasebnost in osnovne potrošnikove pravice. Bojimo se, da bi te informacije lahko tudi škodovale potrošniku, odprle pot neposrednemu trženju ali do diskriminacije cen," je poudaril Finn Myrstad iz norveške potrošniške organizacije, kjer so natančno preverili splošne pogoje pri aplikacijah Endomondo, Runkeeper, Strava, Lifesum in MyFitnessPal.

Najslabše pri MyFitnessPal

Nobena od preverjenih aplikacij ne ponuja ustrezne zaščite za potrošnika, negativno pa izstopa MyFitnessPal, tudi zaradi dolgih in zapletenih splošnih pogojev. Med drugim ta aplikacija od uporabnika zahteva, da se odreče zasebnosti nad vnešeno vsebino, v katero sodita tudi profilna fotografija in uporabniško ime. Uporabnik nima nobene možnosti, da bi to določilo izničil. "Takšne informacije so zelo občutljive in potrošnik bi moral dobiti zagotovilo, da jih ponudnik ne bo zlorabil," razlaga Finn Myrstad.

Podatki letijo po svetu

Da možnost zlorabe ni iz trte zvita, dokazuje dodatno preverjanje, ki ga je za Forbrukerrĺdet opravila raziskovalna organizacija SINTEF. Izkazalo se je, da informacije, ki jih vnađajo uporabniki, kroţijo med različnimi podjetji po vsem svetu. O tem potrođnik ni obveđčen in potovanja svojih informacij ne more ustaviti.

Na testu se je izkazalo, da Runkeeper in MyFitnessPal uporabnikovo lokacijo zajemata tudi, ko aplikaciji nista v uporabi. Endomondo v iPhonu pa dostopa do lokacije celo v primeru, ko je aplikacija popolnoma izključena. "Nerazumljivo je, zakaj aplikacije zahtevajo lokacijske podatke tudi, ko uporabnik ne trenira. Stalno sledenje uporabniku je zelo ekstremen ukrep, razen če je to nujno za zagotavljanje storitve in ni uporabljeno za noben drug namen," pravi Finn Myrstad.

Aplikacije bi morale biti prijaznejše do uporabnika

Do konca marca bo norveška potrošniška organizacija preverila varovanje zasebnosti uporabnikov še pri dodatnih aplikacijah, tudi s področja družbenih omrežij. Na ta način želijo izpostaviti, na kaj pristanemo, ko se strinjamo s splošnimi pogoji za uporabo aplikacij. "S tem ne želimo prestrašiti potrošnikov, ampak jih opozoriti na možne kršitve zasebnosti, obenem pa s tem izvajamo pritisk na razvijalce aplikacij, da bi njihovi izdelki postali prijazni potrošnikom," zaključuje Finn Myrstad.

Akciji se pridružuje tudi Zveza potrošnikov Slovenije

Norveška potrošniška organizacija Forbrukerrĺdet je k sodelovanju pri akciji To ni prav! (Not OK!) povabila ostale potrošniške organizacije, odzvali smo se tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju