Tale trik vam lahko pomaga podaljšati življenjsko dobo vašega avtomobila.
Dokler motor avtomobila ne doseže delovne temperature, morajo biti obrati motorja v spodnji tretjini območja obratov. Mnogi proizvajalci avtomobilov trdijo, da motor z notranjim izgorevanjem ni več treba segrevati na delovno temperaturo. To trditev upravičujejo z visokimi proizvodnimi standardi, po katerih so motorji izdelani, ter z izbiro materialov. Vendar, če želite dolgo uživati v svojem vozilu, jih ne smete poslušati, navaja nemška revija Autobild.
Vsak motor je treba segreti, pravijo, da bi bilo obrabe čim manj. Hladno motorno olje je običajno veliko gostejše in bolj viskozno kot motorno olje na delovni temperaturi. Pri hladnem zagonu traja dlje, da se olje napumpa do ležajev in mest za mazanje motorja in turbopolnilnika, poroča HAK Revija.
Če takoj po zagonu pospešujete, tvegate nezadostno mazanje pomembnih delov, kar lahko povzroči večjo obrabo, v najslabšem primeru pa celo poškodbe motorja. Seveda to velja tudi za hladen zagon poleti, a še bolj pri zimskih temperaturah.
Kaj storiti? Najprej zaženite motor, nato pa si pripnite varnostni pas. Kdor se drži tega majhnega pravila, veliko naredi za motor. Vendar, tudi če je olje doseglo vsa pomembna mesta za mazanje v motorju ali turbopolnilniku, motorja ne smete takoj gnati v visoke obrate. Motor z notranjim izgorevanjem je sestavljen iz več kot 1000 delov, ki so narejeni iz različnih materialov. To pomeni, da se komponente segrevajo z različnimi hitrostmi. Na primer, bati se zelo hitro segrejejo zaradi izgorevanja, ki poteka v cilindru, zato se hitreje razširijo.
Cilindrične stene, ki so del bloka motorja, potrebujejo več časa. Zračnost med bati in stenami cilindrov postane premajhna, kar pomeni dodatno obrabo. Glava cilindra je pogosto izdelana iz drugačnega materiala kot blok motorja. Če se komponente ne širijo enakomerno, lahko pride do puščanja blizu tesnila glave cilindra. Prav tako se lahko pojavijo razpoke zaradi napetosti v glavi motorja.
Dokler motor ne doseže delovne temperature, morajo obrati motorja ostati v spodnji tretjini območja obratov. Priporočljivo je, da ne pritisnete polnega plina. Segrevanje motorja, medtem ko avto stoji na mestu, ni priporočljivo, saj se vse komponente ne segrejejo tako hitro in učinkovito, kot bi morale. Zato začnite vožnjo, vendar ne obremenjujte motorja, dokler se ne segreje.