Na blagajni lahko izgubite 10 ali 20 evrov – na kaj morate biti pozorni.
Mnogi kupci so na blagajni v naglici in blagajnik skenira izdelke hitreje, kot vi uspete stvari zložiti, nato vam pove skupni znesek, vi preprosto prislonite kartico na napravo – in že je konec. Redki takrat pogledajo račun, a to vas lahko stane.
Zaposleni v supermarketih se zavedajo, da so mnogi računi polni napak. Toda tudi oni, še posebej, ko hkrati strežejo dvema kupcema, ne morejo vsega nadzorovati, kaj šele posamezen izdelek in njegovo ceno. Kaj vse lahko gre narobe, je za Bild razkrila dolgoletna blagajničarka. Pravi, da tisti, ki ne preverijo računa, lahko enostavno plačajo 10 ali 20 evrov več. "Ljudje slepo verjamejo, da je vse pravilno – in to je velika napaka," pravi blagajničarka, ki je v pokoju in med vikendi dela v Edeki.
To je 5 najpogostejših napak na blagajni:
Dvojno skenirani izdelki
Klasika med napakami – isti izdelek se skenira dvakrat, ker blagajniku uide nadzor nad založenim trakom, še posebej, če ima kupec več istih izdelkov. Po besedah blagajničarke se to zgodi vsaj enkrat na izmeno.
Zamenjava pri sadju in zelenjavi
Ste kupili zlati kivi, a so vam zaračunali navadnega? Ali ste plačali dražje bio banane namesto navadnih? Takšne zamenjave se pogosto zgodijo in vas lahko stanejo nekaj evrov več – odvisno od sorte. Najpogosteje se zamenjajo paradižniki, čebula, grozdje, jagodičevje in velika pomaranča z grenivko.
Odprta pakiranja
Če iz paketa sokov vzamete samo dve steklenici in postavite celo odprto pakiranje na trak, se lahko zgodi, da blagajnik skenira črtno kodo na foliji, kar povzroči plačilo vseh šestih steklenic iz paketa.
Napačno skenirani mesni in mlečni predelani izdelki
Manjši proizvajalci in mesarji dobavljajo blago že označeno s črtno kodo. Če supermarket čez to nalepi svojo lastno kodo, se lahko zgodi, da blagajnik skenira napačno kodo, kar povzroči, da se na računu pojavi drugačen (dražji ali cenejši) izdelek. Ni pogosto, a se zgodi.
Pozabljeni bon za vračilo embalaže
Ste vrnili steklenice v avtomat na vhodu, dobili bon, a ste ga pozabili dati na blagajni? Zelo pogosta situacija. Lahko ga uporabite pri naslednjem nakupu v isti trgovini, ne pa tudi v drugi poslovalnici, četudi gre za isto trgovsko verigo.
Nasvet blagajničarke: postavite bon na trak ob razdelilnik izdelkov. Tako bo to postalo navada in ga ne boste več pozabili. Pazite tudi, da ne zdrsne pod sprednji rob blagajne – tudi to se pogosto zgodi.
Vedno preverite račun takoj po nakupu
Navadite se, da preverite račun takoj v trgovini, medtem ko ste še notri. To velja tudi za digitalne račune, ki jih dobite v aplikaciji. Ko enkrat zapustite trgovino, je reklamacija znatno težja.
- Preberite si tudi: Dr. Gail Saltz o povezavi med duševno motnjo, talentom in genialnostjo