Branko Djoković, trgovina Krajček: Pogrešal je osebni stik

16. 5. 2017 | Vir: Story
Deli
Branko Djoković, trgovina Krajček: Pogrešal je osebni stik (foto: Jan Pirnat)
Jan Pirnat

Vsak, ki se je v preteklih dveh letih potikal po kranjskih ulicah, se je le s težavo uprl privlačni trgovinici Krajček ob vhodu v mesto, ki vabi s čudovitimi in okusnimi lokalnimi pridelki ter široko ponudbo ekoloških živil. Takoj ko odprete vrata, vas namreč veselo pozdravi lastnik Branko Djoković, ki se je poslovil od normalnega osemurnega delavnika in ga zamenjal za svoje sanje, simpatično trgovinico v osrčju gorenjske prestolnice.

Kranj se je počasi začel prebujati, po primatu velikih trgovskih centov se je življenje počasi vrnilo v staro mestno jedro, kar opaža tudi Branko, lastnik trgovinice Krajček, ki ponuja ekološke in lokalne izdelke z željo po večji ozaveščenosti in boljšem življenjskem slogu ljudi.

"Mesto živi in z veseljem srečujem ljudi na ulicah, starejše in mlajše. Ni še tako, kot je bilo, vendar napreduje," pove fant, ki se je pred letom in pol odločil odpreti trgovinico s ponudbo, kot je takrat še ni bilo: "Na živce so mi šli trgovski centri, kopičenje trgovin. Všeč mi je bil način starih trgovin, pogrešal sem osebni stik, živahno mestno jedro. Zadnjič sem moral s punco v trgovino in počutil sem se pošteno utesnjen. Usedel sem se na klop in tam sedel kot kup nesreče. Mesta so nasičena s trgovskimi centri, ti rastejo kot gobe po dežju."

Že starši so ga poučili o pomenu zdrave prehrane in kakovostnih proizvodov, zato je na začetku podjetniške poti sprva obiskoval kmetije in se pogovarjal s kmeti ter raziskoval področje. "Nekje sem že prej kupoval izdelke in najprej sem pristopil prav do teh kmetov. Dobiš cenike in vzorčke, potem ko nam je steklo, so pridelovalci začeli klicati nas. Danes jim številne naše stranke priporočajo prav Krajček, če vedo, da se njihova filozofija sklada z našo," ponosno pove Branko, ki je z veliko truda in pomoči družine in prijateljev opremil prijetno trgovinico, pozitivna energija in veselje pa še danes sevata skozi velika steklena okna, za katerimi se šibijo polne police.

V trgovino prihajajo prav vsi, od najmlajših do najstarejših, za kar je verjetno poleg prijaznega pozdrava zaslužno tudi dobro vzdušje: "Mislim, da zato, ker ima trgovina dušo. Najboljši kazalnik tega so prav najmlajši, saj se jih večina ustavi pri trgovinici, stopijo noter in se nasmejijo ... Prepričan sem, da jih privabi tudi dobra energija."

Fant za prodajnim pultom namreč vsakemu nameni besedo ali dve ter si brez težav vzame veliko časa za svetovanje in pogovor. Z željo ustvariti trgovino, v kateri bo vnovič zavladal osebni stik, prodajalno, v kateri stranke niso zgolj kupci, temveč posamezniki z imenom ter specifičnimi težavami ali zahtevami.

"Moja velika prednost je ta, da si zapomnim obraze strank. Vidim ljudi, ki so samo kukali skozi stekla in končno enkrat tudi vstopili, ker pa sem zgovoren, hitro navežemo stik. Vesel sem, ko mi ljudje zaupajo, saj jim z veseljem pomagam. Vzdušje v trgovini je povsem sproščeno," veselo pove lastnik Krajčka, ki tako pred vašimi očmi zmelje kavo, ob tem, ko vaše nosnice razvaja čudovit vonj sveže mletega kavnega zrnja.

Osebna komunikacija v današnjem svetu postaja skorajda že 'pase', a se mladi Kranjčan s tem ne strinja. V nekaj deset metrih, ki sva jih prehodila od trgovinice do kavarne, kjer sva se nato usedla za intervju, je bil deležen pozdrava številnih mimoidočih, mnogo strank, ki se zadovoljno vračajo k njemu v trgovino.

S trdim delom mu je uspelo preobraziti prehranjevalne navade že marsikaterega Kranjčana, a s tem njegovo poslanstvo še ni končano. "Sam bi najraje kupoval izdelke le pri enem kmetu, ki bi mi lahko zagotovil široko paleto pridelkov. To je seveda nemogoče, predvsem v zimskem času, ko številne kmetije ostanejo brez vsega. Sčasoma si želim prepričati ljudi, da bi se prehranjevali sezonsko, vendar razumem, da mora proces potekati postopoma, po korakih. Tega si želim, sezonskih pridelkov lokalnih kmetovalcev. Ljudi bom postopoma izobraževal in mislim, da bodo po nekaj letih tudi sami razumeli prednosti tovrstnega prehranjevanja," je prepričan Branko, ki s ponudbo na policah dokazuje, da ekološko tudi ni nujno drago.

Z leti se tako uči in izobražuje, z vsakim dnem pa je bližje cilju o sezonskem prehranjevanju: "Moram vztrajati pri filozofiji o sezonski hrani in zavedam se, da bom moral pošteno gristi. Ko je čas zelja, jejte zelje, ko zori paradižnik, si naredite paradižnikovo solato. Vsaka hrana nam v določenem letnem času zagotovi vse, kar potrebujemo. Stranke se s tem strinjajo, ko se zaklepetamo, vendar nekatere na koncu še vedno povprašajo po paradižniku sredi zime. Takrat jih opomnim na to, saj je navada vendarle železna srajca. V tem letu in pol moram priznati, da se moj trud že obrestuje, saj verjamem v svojo filozofijo."

NJEGOVA NAJLJUBŠA STRANKA

Hvali ga tudi Američan

"V mojo trgovinico pogosto zaide tudi Američan, ki se je preselil v Slovenijo, in velikokrat se pripelje kar s kolesom. 'Branko, najlepše v vaši deželi je to, da na poti do trgovine vidim vsa živila, ki jih uživam. Na poljih vidim koruzo, pšenico,' mi velikokrat pohvali našo deželico, medtem ko na drugi strani Atlantika hrana pogosto pred uporabo prepotuje več tisoč kilometrov."

Nika Arsovski

Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec

Nova Story že v prodaji

Story 19/2017

Story 19/2017, od 04. 05. 2017