Na katere znake torej lahko kupci vseeno pazijo, da se izognejo nehigienskim trgovinam?
Supermarketi niso ravno kraji tišine in miru. Ljudje se drenjajo, vozički se zaletavajo v naglici, police se praznijo in znova polnijo. Ob tem pa veljajo izjemno visoki higienski standardi. Ti standardi so še kako pomembni. Čeprav so kupci v supermarketih in diskontih pogosto razdraženi zaradi gneče in razprodanih priljubljenih izdelkov, je to malenkost v primerjavi z nevarnostjo, da bi domov prinesli umazano ali celo pokvarjeno hrano.
Po drugi strani pa je pričakovati, da bodo trgovine v takšnem kaosu klinično čiste, iluzorno. Na katere znake torej lahko kupci vseeno pazijo, da se izognejo nehigienskim trgovinam?
Nasveti potrošniškega centra glede higiene v supermarketih
Da bi se izognili neprijetnostim, kot je pokvarjen kos mesa ali ribe v vašem hladilniku, je koristno upoštevati nekaj nasvetov. V ospredju sta čistoča in red, veliko pa razkrije tudi stanje zamrzovalnikov. Strokovnjakinja za prehrano Judith Schryro iz Potrošniškega centra Berlin za „Buzzfeed“ pojasnjuje, da je stanje hladilnih vitrin in zamrzovalnikov zelo zgovorno glede higiene trgovine: „Kondenzacija ali ledeni kristali na izdelkih kažejo na temperaturna nihanja, kar je problematično zlasti pri hitro pokvarljivem blagu.“ Konstantna temperatura je posebej pomembna pri mesu in ribah.
Vitrine s svežim mesom in ribami so pomemben pokazatelj higienske ravni. Po besedah Schryrove bi moralo biti „vse ustrezno ohlajeno“. Površine morajo biti čiste, tudi razpored izdelkov v vitrini lahko kaže na dobre ali slabe razmere. Sivkastemu mesu ali mesu, ki spušča tekočino, se je treba izogibati. Vonj je prav tako pomemben pokazatelj: „Dober supermarket“ na oddelku za meso „ne diši po ničemer“.
V trgovini posebej opazujte tla
„Na prvi pogled lahko nehigiensko trgovino prepoznate po umazanih tleh, lepljivih površinah ali odpadkih, ki ležijo naokoli.“ Prav tako so lahko odprti ali poškodovani izdelki in embalaže opozorilni znak. Morda si mislite – vse to je v redu, ampak kako naj potrošniki, kot popolni laiki, ocenijo higieno trgovine? Za to naj bi skrbeli strokovnjaki, kot je sanitarna inšpekcija.
A stvari niso tako preproste. Tiskovni predstavnik nevladne organizacije Foodwatch je za „Buzzfeed“ pojasnil: „V Nemčiji imamo velik problem z inšpekcijami hrane.“ Šokantno: vsaka tretja inšpekcija se sploh ne izvede. Poleg tega „le redki okraji“ izpolnjujejo zakonske standarde. Rezultati higienskih pregledov so tudi redko javno objavljeni. Po mnenju Foodwatcha bi bil ravno to „pomemben korak k vzpostavljanju zaupanja“. Zato je zdrava mera osebne odgovornosti koristna za vsakogar, ki se odpravi v trgovino.
Preberite si tudi: VIDEO: Šokanten posnetek, ki zmrzne kri v žilah: Poglejte, kaj je storil ta voznik