Le pri res starejših vozilih obstaja možnost korozije aluminijastih delov ali poškodbe tesnil, vendar gre po poročanju ADAC-a za redke izjeme.
Vsa bencinska vozila, izdelana po letu 2012, lahko brez težav uporabljajo gorivo E10, vendar to počne le četrtina voznikov. Gorivo je občutno cenejše in okolju prijaznejše, a kljub temu prevladujejo predsodki. Nemški avtomobilski klub ADAC jih skuša razbliniti in priporoča prehod na E10.
Kaj je E10?
Gorivo Super E10 je na nemških bencinskih črpalkah na voljo od leta 2011. Črka E pomeni etanol, številka 10 pa 10-odstotni delež etanola v gorivu. Za primerjavo: Super Plus in E5 vsebujeta največ 5 % etanola. Etanol je pridobljen iz ekološko pridelanih rastlin, zato bi z uporabo E10 v prometu lahko letno prihranili do 3 milijone ton ogljikovega dioksida.
E10 je cenejši – a ga uporablja le 28 % voznikov
Čeprav je E10 v povprečju 6 centov cenejši od E5 in celo 15 centov cenejši od Super Plusa, se ga številni vozniki bojijo. Po podatkih ADAC-a je leta 2024 le 28 % voznikov bencinskih avtomobilov točilo E10 – kar je glede na cene nepotrebna zadržanost.
Tudi starejši avtomobili pogosto prenesejo E10
Zakaj tak strah? Negotovost je še vedno visoka. Pa vendar je pogosto dovolj že pogled na pokrov rezervoarja. Podjetje Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) potrjuje: »Vsa bencinska vozila, ki so bila po letu 2012 ponujena v Nemčiji, prenašajo E10.« Tudi številni starodobniki lahko uporabljajo to gorivo. Le pri res starejših vozilih obstaja možnost korozije aluminijastih delov ali poškodbe tesnil, vendar gre po poročanju ADAC-a za redke izjeme.
Brez vpliva na delovanje ali obrabo motorja
ADAC poudarja, da gorivo E10 nima negativnega vpliva na varnost delovanja, življenjsko dobo ali obrabo motorja. »Ne proizvajalci ne ADAC ne poznajo primerov, kjer bi uporaba Super E10 povzročila poškodbe motorjev pri vozilih, ki so zanj primerna.« Tudi izmenična ali mešana uporaba E5 in E10 ni problematična. ADAC zavrača tudi predsodek, da E10 pomeni večjo porabo goriva. Testi so pokazali, da so razlike minimalne – okoli 1,5 %.
Uporaba bioetanola pomeni znatno manj izpustov toplogrednih plinov v primerjavi s fosilnimi gorivi. Poleg tega rastline pred tem iz zraka že absorbirajo CO₂, ki se nato ob izgorevanju sprosti. Po podatkih Zveznega združenja nemške bioetanolne industrije (Bundesverband der deutschen Bioethanolwirtschaft e.V.) se z E10 emisije dušikovih oksidov zmanjšajo za 25 %, emisije delcev pa kar za 70 %.
Nemčija še ne izkorišča v celoti okoljskega potenciala biogoriv. Za razliko od Avstrije, kjer je bil E5 s trga umaknjen že pred dvema letoma, je v Nemčiji še vedno v uporabi.
Preberite si tudi: Spomladansko obrezovanje vrtnic: Iz vsakega starega cveta bo zraslo 10 novih, če ga porežete na ta način