Sodišče zdaj udarilo po upravljavcih avtocest: Če so zastoji, se ne plača polne cestnine

1. 10. 2025
Sodišče zdaj udarilo po upravljavcih avtocest: Če so zastoji, se ne plača polne cestnine (foto: Profimedia)
Profimedia

Zaradi številnih zastojev je pri mnogih veliko slabe volje.

Kdor se vozi z avtomobilom po Italiji, dobro pozna težave: gradbišča, zoženi vozni pasovi in prometni zastoji, ki so skoraj vsakodnevna realnost. Kljub temu so vozniki doslej na cestninskih postajah plačevali polno ceno – ne glede na to, za koliko časa so obtičali v prometu.

Italijansko sodišče: Polna cestnina kljub zastojem ni dovoljena

Upravno sodišče v Laciju je sprejelo odločitev, ki bi lahko spremenila potek razprave. Potrdilo je kazen, ki jo je protimonopolni urad izrekel upravljavcu avtoceste Autostrada Ligure Toscana (Salt), ki je več let kljub gradbiščem in dolgim zastojem zaračunaval polno cestnino. Sodišče je jasno sporočilo: »Kdor ne zagotavlja polne storitve, ne sme zahtevati polne cene.«

Kot poročata Suedtirol News in UnserTirol24, je zdaj pozornost usmerjena na avtocesto A22. Ta je ena najpomembnejših prometnih povezav med severom in jugom Italije – in slovi po stalnih delih ter preobremenjenosti. Potrošniške organizacije v tej sodbi vidijo možno prelomnico tudi za A22.

Sončni izbruhi so morda lahko nevarni za ženske, kaže nova raziskava

Cestninska praksa na Brennerski avtocesti: »Fevdalno izsiljevanje«

Južnotirolska organizacija Robin zahteva nujno revizijo načina obračunavanja cestnine na Brennerski avtocesti. Direktor združenja, Walther Andreaus, to imenuje »fevdalno izsiljevanje«. »Brennerska avtocesta je že leta simbol gneče, stalnih del in preobremenjenosti. Kljub temu uporabniki plačujejo polno cestnino, kot da bi šlo za hitro in nemoteno vožnjo,« kritizira Andreaus. Vozniki, potniki in prevozniki so obravnavani, kot da bi plačali za vrhunsko storitev – medtem ko dejansko stojijo v kolonah.

Organizacija zato zahteva posredovanje protimonopolnega urada v Rimu ter politični pritisk iz Južne Tirolske in Trentina.

Več kot le vprašanje cestnin

Za organizacijo Robin pa ne gre zgolj za višino nadomestil: »Avtocesta je javno dobro – zato je nesprejemljivo, da se pravice potrošnikov podrejajo dobičku upravljavca,« pravi Andreaus. Dodaja še, da se visokih prihodkov od cestnin ne bi smelo uporabljati za druge namene.

Ali se bo upravljavec A22 odzval na to sodbo, še ni znano. Zagotovo pa je prvič sodno potrjeno, da zaračunavanje polne cene ob omejeni storitvi ni zakonito. Za milijone turistov in potnikov bi to lahko pomenilo pravo olajšanje – če bo odločitev v prihodnje veljala tudi za druge prometnice.

Preberite še: Tukaj si lastno stanovanje lahko privoščite za samo 310 evrov na mesec