Čutite tesnobo? Obstajajo živila, ki vam jo bodo pomagala pregnati!

Čutite tesnobo? Obstajajo živila, ki vam jo bodo pomagala pregnati! (foto: Profimedia) Profimedia
4. 2. 2020

Pri tesnobi oziroma anksioznosti gre za čustveno motnjo, za katero sta značilni nenehna zaskrbljenost in živčnost, pogosto pa jo je potrebno blažiti tudi z zdravili.

Poleg tega pa obstajajo strategije, s pomočjo katerih si ljudje, ki se borijo s tesnobo, skušajo lajšati simptome. Sem spadajo tako telesne vaje kot tehnike dihanja.

Pomembno pa je tudi, kaj oseba uživa oziroma katera živila se pogosto znajdejo na njenem jedilniku. Hrana lahko pomaga pri zmanjševanju moči simptomov in večinoma gre za živila, ki blagodejno vplivajo na možgane. V nadaljevanju preverite, za katera živila gre.

Losos

Ta riba se je izkazala za odlično pri blažitvi simptomov tesnobe, saj vsebuje hranljive s novi, ki blagodejno vplivajo na zdravje možganov. To so vitamin D in omega 3 maščobne kisline ter eikozapentaenske (EPA) in dokozaheksaenske (DHA) maščobne kisline. Slednji lahko pomagata pri uravnavanju dopamina in serotonina, nevrotransmiterjev, ki delujejo pomirjujoče. Lahko tudi zmanjšata vnetje in preprečita disfunkcijo možganskih celic.

Kurkuma

Gre za začimbo, ki vsebuje kurkumin, spojino, ki izkazuje antioksidativne in protivnetne lastnosti, zaradi katerih ima pomembno vlogo pri vzdrževanju zdravja možganov in blaženju simptomov tesnobe.

Kamilica

Ta znana rastlina vsebuje precejšnje količine antioksidantov, ki delujejo protivnetno, zato bi lahko vplivala na zmanjšanje tveganja za tesnobo. V nekaj raziskavah so že preučevali povezavo med vnosom kamilice in zmanjšanjem tesnobe. Rezultati so pokazali, da so osebe s tesnobo po zaužitju izvlečka kamilice začutile bistven upad simptomov.

Temna čokolada

Vsebuje flavanole, vrsto antioksidantov, ki vplivajo na izboljšanje pretoka krvi skozi možgane in jim pomagajo pri prilagajanju na stresne situacije. Uživanje temne čokolade vpliva na zvišanje ravni serotonina, hormona, ki je znan pod imenom hormon sreče.

Jogurt

Za ljudi, ki trpijo za tesnobo, je priporočljivo, da v svojo prehrano vključijo jogurt. Raziskave kažejo, da živilo, ki vsebuje dobre bakterije (kot je na primer jogurt), lahko pomagajo pri ohranjanju duševnega zdravja.

Zeleni čaj

Ta vsebuje L-teanin, aminokislino, ki jo raziskujejo že dlje časa, in sicer zaradi njenega pozitivnega delovanja na zdravje možganov in zmanjšanje tesnobe. To je povezano z začilnostjo L-teanina, da vpliva na raven dopamina in serotonina, nevrotransmiterjev, ki pozitivno vplivata na simptome tesnobe.

Priporočamo