Naročila bodo možna prek spletne strani DM ali mobilne aplikacije, dostava pa na domače naslove.
Največja veriga drogerij v Nemčiji, DM, namerava v drugi polovici leta 2025 zagnati napovedano spletno storitev za prodajo zdravil brez recepta (OTC).
V intervjuju za DAZ je predsednik uprave Christoph Werner dejal, da se s tem ne želijo pozicionirati kot konkurenca lekarnam. A če se bodo spremenili zakonodajni okvirji, se bo morala industrija pripraviti na velike spremembe.
Christoph Werner vodi poslovanje DM-a od leta 2019 iz sedeža »Dialogicum« v Karlsruhe-Durlachu. Podjetje ima v Nemčiji več kot 2.100 poslovalnic, zaposluje več kot 60.000 ljudi in je v preteklem poslovnem letu ustvarilo 12,47 milijarde evrov prihodkov – 17,7 milijarde na ravni Evrope.
V prihodnosti želi podjetje poleg izdelkov za nego telesa, kozmetike in ekološke hrane v ponudbo vključiti tudi OTC zdravila. Priprave še vedno potekajo, pravi Werner, a v drugi polovici leta naj bi bila zagnana digitalna platforma z novim poslovnim segmentom. Iz logističnega centra v Boru (Češka) bo DM zagnal spletno lekarno s približno 2.500 izdelki.
»Najprej bomo videli, kakšen bo odziv kupcev, kaj deluje in kaj ne. Na tej osnovi bomo razvijali ponudbo,« pravi Werner. Za zdaj ni predvidena prodaja zdravil na recept. Naročila bodo možna prek spletne strani DM ali mobilne aplikacije, dostava pa na domače naslove, paketomate ali Hermesove trgovine. Naročeno bo mogoče prevzeti tudi v DM poslovalnicah.
Na začetku se bo DM osredotočil na Nemčijo kot svoje največje tržišče. »Zdaj to delamo za Nemčijo in bomo videli, kaj se bo zgodilo,« pojasnjuje Werner.
Znotraj DM skupine pozorno spremljajo, kaj deluje v drugih državah. Uspešne prakse se prevzemajo, druge ne. Eden od razlogov za novo spletno ponudbo so spremenjene potrebe kupcev, zlasti na področju zdravja.
»Zdravje je postalo pomembnejše. Ljudje želijo vedeti več o svojem telesu, nosljive tehnologije jim omogočajo večjo ozaveščenost o lastnem stanju in vplivu prehranskih dopolnil na zdravje.« Poleg tega staranje prebivalstva in trend dolgoživosti ljudi spodbuja k razmišljanju, kako kakovostno ostati aktiven in samostojen.
»Včasih so obstajale samo fizične trgovine, vključno z lekarnami in drogerijami. Zdaj je vse drugače.« Mlade generacije ne kupujejo več iz tradicije, temveč glede na dostopnost kanalov. Spletna lekarna in DM-ova spletna stran nista ločena kanala, temveč le klik stran. Zato se tudi pričakovanja kupcev glede ponudbe spreminjajo. Reakcije na napovedano spletno prodajo zdravil brez recepta so ga nekoliko presenetile.
»Saj že zdaj obstaja veliko spletnih ponudnikov teh izdelkov. Naša strategija ni usmerjena proti lekarnam, niti jim ne želimo jemati posla. Še vedno želimo biti prva izbira za naše kupce – tudi na področju zdravja, kot to že zdaj velja za lepoto. Ne trdimo, da želimo prevladovati na trgu, a želimo biti uspešni,« dodaja Werner.
»To je trg v razvoju, ki lahko prenese več igralcev. To koristi kupcem, saj se bodo ponudniki morali truditi za boljšo in inovativnejšo ponudbo.« Werner meni, da se bo zanimanje za OTC izdelke razširilo tudi zaradi pretoka ljudi na DM platformi. Ali bo to prineslo več strank lekarnam, ne ve – a proizvajalci bodo imeli več možnosti za prodajo.
Zaradi starajočega se prebivalstva in manjšega števila delovno aktivnih, ki vstopajo v sistem prispevkov, meni, da bo treba zdravstveni sistem prilagoditi, da bodo enaki standardi ostali dostopni – po nižjih stroških. »V drugačnih pogojih je mogoče prebivalstvo oskrbeti enako kakovostno ali celo bolje – po dostopnih stroških.«
Werner meni, da bi deregulacija spodbudila inovacije, podobno kot se je to zgodilo pred 50 leti, ko so odpravili fiksne cene za rabljeno blago, kar je omogočilo razvoj drogerij. Po njegovem mnenju bi se nekaj podobnega lahko zgodilo tudi v lekarniškem sektorju.
»Dežurstva bi lahko prevzele bolnišnice«
V dereguliranem sistemu bi lahko nočno dežurstvo lekarn prevzele bolnišnice, saj imajo svoje interne lekarne. Werner verjame tudi, da ocene interakcij med zdravili ni nujno, da opravlja izključno farmacevt. Čeprav razume odpor nekaterih farmacevtov do sprememb, poudarja: »Če se pojavijo boljše rešitve, ki kupcem prinesejo več koristi, je to naravni razvoj trga. Trgovina – in sem spadajo tudi lekarne – mora kupcem prinašati vrednost, če želi preživeti.«