"Do pacienta se morate vedno obnašati, kot da gre za vašega najbližjega," poudarja dr. Nikica Gabrić, zdravnik, menedžer in direktor Klinike Svjetlost v Zagrebu, ene največjih in najmodernejših oftalmoloških klinik v tem delu Evrope. Kakovost in znanje 42 zdravnikov specialistov, ki delajo zanj, prepoznavajo številni pacienti iz različnih držav, klinika pa je dobro znana tudi Slovencem.
Prijetnemu in neposrednemu sogovorniku, ki nerad uporablja zapletene latinske besede, kljub spoznanju, da zna večina ljudi danes samo množiti in seštevati, najpomembnejša formula v življenju ostaja – deljenje.
► Skozi vrata vaših štirih klinik v Zagrebu, Splitu, Banjaluki in Sarajevu je v 19 letih vstopilo 300.000 pacientov iz različnih držav. Za vami je več kot 100.000 uspešno izvedenih očesnih posegov. Kakšen je torej vaš recept za uspeh?
Naš recept za uspeh je v zagotavljanju visokokakovostnih storitev. Od vseh naših pacientov je kar tretjina tujcev. Še posebej smo veseli, da največ tujih pacientov prihaja prav iz Slovenije, dobro prepoznavni smo v Avstriji, Italiji in Nemčiji. Zaradi kakovosti dela in organizacije na najvišji ravni, ki sta primerljivi s standardi najboljših svetovnih klinik, se na nas obračajo tudi pacienti iz Norveške in Danske. Ravno pred nekaj časa je nekaj Dancev prišlo v Zagreb reševat svoje stomatološke težave na eno od tukajšnjih zobozdravstvenih klinik. Spraševali so, ali je v mestu tudi zasebna očesna klinika, na kateri bi jim lasersko zmanjšali dioptrijo. Napotili so jih k nam, kjer so se naročili na pregled. Z našimi specialisti so bili tako zadovoljni, da so se odločili tudi za operacijo. Izredno zadovoljni so bili tudi s končnim rezultatom in ceno.
► Vedno znova radi poudarite, da je pri vas bog pacient, ne zdravnik ...
Tako je. Zavedamo se, da smo tu zaradi pacientov. Želimo si in delujemo tako, da se pri nas dobro počutijo, ker se le tako z veseljem vračajo. Svoje zdravnike sem vedno vprašal, kako bi se obnašali do pacienta, če bi šlo za njihovo mamo, fanta, dekle, ženo, otroka? Pravi odgovor je, da se morate do pacienta vedno obnašati, kot da gre za vašega najbližjega. Če želite, da vas ljudje poiščejo, hkrati pa ni nihče primoran priti, morate biti za njih dostopni, potrpežljivi, jih poslušati in se z njimi pogovarjati. Skozi pogovor jih lahko usmerite na težavo, jih z njo soočite in jim daste priložnost, da preverijo in slišijo vaše mnenje. Danes je zelo pomembno, da lahko vsako zdravniško izjavo preverite na spletu. Če tega pred dvajsetimi in več leti niste mogli narediti, lahko danes vpišete kateri koli pojem v spletni iskalnik in v 99 odstotkih primerov dobite pregled informacij, ki je navadnemu človeku razumljiv. Zdravniki nimamo več monopola nad resnico, zato se od nas zahteva, da se borimo za vsakega pacienta.
► V vseh teh letih vam je na vaši kliniki uspelo vzpostaviti izredno pozitivno delovno klimo. Znani ste kot vodja, ki zna motivirati svoje zaposlene. Je to ključ do izjemnih rezultatov?
Pomembno je, da so ljudje, ki delajo zate, resnično predani svojemu delu. Ni pomembno samo to, koliko znajo, ampak koliko sebe dajo v delo. Predstavljajte si, da ste moje dekle in jaz kar naprej gledam na uro. Takoj bi me morali pustiti! Tako je tudi z zdravnikom, ki pogosto gleda na uro ali je na spletu oziroma na Facebooku – takšen posameznik ni za mojo kliniko. Zdravnik, ki pride v ambulanto, spremlja paciente, se zanima zanje – takega zdravnika želim v svoji ekipi. Moji standardi dela so zelo visoki, dosegam jih lahko le s popolno predanostjo, nič manj ne pričakujem od zaposlenih. V zameno jih naučim vsega, kar znam, omogočim jim najboljša izobraževanja doma in v tujini. Prav tako želim, da v delu uživajo. Če so pri svojem delu ljubeznivi in profesionalni, pomeni, da so na svojem delovnem mestu zadovoljni.
► Pravite, da so vam starši dali zelo lepo popotnico za življenje, in sicer da je v življenju najpomembnejša formula deljenja, in ne množenja. Kako ste jo prenesli v posel?
Verjetno v otroštvu še nisem razumel, kako je to pomembno, pri več kot petdesetih letih pa mi je še kako jasno, da zna večina ljudi samo množiti in seštevati, ne pa tudi deliti. Deljenje je zame najpomembnejša operacija v življenju, je dajanje energije, ki se oplaja. To delam s svojimi mladimi ljudmi – dam jim energijo, ki v njih raste, potem pa je moja naloga, da jo zberem v obliki znanja, projekta, nekega dogodka in jo peljem v isti smeri. Deljenje je isto kot investiranje. Več kot delite, več imate. Na koncu dneva imam več kot tisti, ki samo množijo in seštevajo.
► Z naložbami v vrhunsko tehnologijo in razvoj zdravnikov danes opravljate tudi najzapletenejše posege na očeh. Med najpogostejšimi so lasersko odpravljanje dioptrije, operacija katarakte in vstavitev leč. Kako vaši pacienti doživljajo tovrstne operacije? Mnogo ljudi ima namreč še vedno strah pred operacijami na očeh.
Strahu je vedno manj, še posebej pri mladih ljudeh, ki so vedno bolj ozaveščeni o tem, kaj se dogaja okoli nas, in o zmanjševanju dioptrije z laserjem berejo na spletu, Facebooku. Če je bilo še pred 30 leti težko predvideti visok odstotek uspeha operacij, so od takrat fizika, kemija in tudi elektrotehnika, torej discipline, ki so ustvarile zanesljivejše naprave, napredovale do te mere, da lahko z veliko natančnostjo operiramo ljudi brez zapletov. Možnost, da se nekaj zaplete, je v promilih. Dejstvo je, da je bilo do zdaj na svetu operiranih 50 milijonov ljudi, torej sto milijonov oči. Če bi bil neuspešen samo en odstotek, bi to predstavljalo milijon tožb na svetu. Kdo bi lahko skril milijon tožb? Nihče. Če bi obstajale, pa verjemite, da bi zagotovo slišali za njih.
► V vseh teh letih ste operirali tudi veliko slavnih ljudi ...
Tako je. Operirali smo veliko ministrov, športnikov, nogometašev, pevcev. Med njimi so Oliver Dragojević, Neda Ukraden, Jasmin Stavros, trije nogometaši Hajduka, dva nogometaša Dinama ... V zadnjem času so nam med drugim zaupanje izkazali tudi slovenski režiser, producent in igralec Franci Kek, pevca Lado Leskovar in Špela Grošelj, voditeljica in igralka Zvezdana Mlakar ter številni drugi. Zelo sem vesel in upam, da nam bodo dragi sosedje iz Slovenije še naprej izkazovali tako veliko zaupanje.
► V družbi Slovencev ne uživate samo na kliniki, ampak tudi na počitnicah, kajne?
Veliko časa preživim pri vas v Bohinju, na Bledu in v gorah. Te imam raje kot morje. Takrat se tudi naspim, berem knjige in gledam filme, ki si jih še nisem ogledal. Vendar nimam ravno veliko prostega časa, ker resnično uživam v svojem delu. Delo mora biti enako igri, pri tem pa je pomembno ohranjati pozitiven odnos do dela in življenja ter verjeti v svoj cilj.
A. J.