Gašper Grošelj: “Zmanjšajte stres in več spite!”

Gašper Grošelj: “Zmanjšajte stres in več spite!” (foto: Goran Antley) Goran Antley
Vir: Story
9. 12. 2017

Gašper Grošelj je transformacijski coach, ki ljudem pomaga pri bolj kakovostnem načinu življenja.

Z njim smo govorili o njegovih objavah na Facebooku, izgorelosti in o tem, ali se Slovenci dovolj gibamo.

Story: Na vaši strani na Facebooku lahko v zadnjem času opazimo veliko nasvetov o zdravi prehrani, vadbi in podobno. So to nasveti, ki ste jih preizkusili na lastni koži, ali ste to znanje pridobili v karieri?

Gre za kombinacijo obojega, ker najprej sam preizkusim vse stvari, ljudje pa potem delajo po mojem sistemu. Večina ljudi, ki trenira pri meni, je starih od 35 do 65 let, so pod večjim stresom, imajo veliko odgovornosti tako doma kot v službi. Zanje nista pomembni samo zdrava prehrana in telovadba, ampak tudi zmanjšanje stresa, več spanca in drugi dejavniki.

Story: Osredotočate se na nezdravo prehrano, preveč pitja kave in izgorelost. Se vam zdi, da Slovenci premalo skrbimo za svoje zdravje?

Menim, da večina narodov na splošno premalo skrbi za svoje zdravje. Težko je v tako stresen življenjski cikel uvrstiti še zdravo prehrano in vadbo, ki ti omogočata bolj zdravo in kakovostno življenje. Tukaj pa v igro stopim jaz.

Story: V eni od objav ste govorili o kavi in tem, da ste hitro postali 'odvisni' od nje. Se je za to objavo skrival kakšen poseben razlog?

Kava naj bi bila takoj za vodo druga največkrat užita tekočina. Pred dvema letoma in pol sploh nisem pil kave, potem pa me je punca navdušila nad njo. Kava je stimulans, in ko se je enkrat navadimo, se ji težko odpovemo. Tako da je treba na vsake toliko časa narediti malo posta, s čimer očistimo telo. Odkar sem sam imel obliko sindroma pregorelosti, sem bolj pazljiv na količino popite kave in ravni stresa na tisti dan.

Story: Imeli ste blažjo obliko pregorelosti. Kaj jo je povzročilo?

Pregorelost se pri vsakem človeku pokaže drugače in je skupek različnih simptomov, zato jo je dokaj težko klasificirati. Sam nisem zdravnik in v takih primerih svetujem najprej, da ljudje poiščejo strokovno mnenje. Tisti, ki imajo klinično izgorelost, potrebujejo pomoč zdravnika. Ta izkušnja sicer ni bila ugodna, a mi je koristila, saj tudi delam z ljudmi, ki so ves čas pod velikim stresom in na robu izgorelosti. Koristilo mi je tudi zato, ker sem se malo ustavil in umiril. Spremenil sem perspektivo, razmišljanje in predvsem postal bolj pozoren na menedžiranje stresa ter temu primerno prilagodil trening ter prehrano. V bistvu gre za optimiziranje stresa in regeneracije z namenom, da prvi ne prevlada nad drugim. Sčasoma se mi je stanje izboljšalo.

Story: Kakšne so ponavadi posledice izgorelosti?

Ves čas si pod stresom, počutiš se utrujenega, stresni hormoni so vedno visoki, utrujen si po eni uri počasne hoje in še veliko drugih dejavnikov je, tako je bilo pri meni. Pri nekaterih pride celo tako daleč, da je potrebna pomoč zdravnika in psihologa. Treba je poskrbeti, da se gibamo, zdravo jemo, dovolj spimo in se naučimo obvladovati stresne situacije, preden nastanejo prvi znaki sindroma izgorelosti.

Story: Se vam zdi, da se Slovenci kot narod dovolj gibamo?

Šport je v Sloveniji postal zelo priljubljen, kar se vidi tudi na maratonih in podobnih tekmovanjih. Ampak problem je, da se ljudje na to prijavijo, niso pa dovolj pripravljeni. Smo bolj narod vzdržljivostnih športov, premalo pozornosti posvečamo vajam za moč in kakovost gibanja. S prihodom fitnes trenda se sicer tega nekako vedno bolj zavedamo in se izboljšujemo.

Story: Glede na to, da ste transformacijski coach, kaj je ljudem pri transformaciji najtežje?

Najtežje jim je nove navade vplesti v življenjski stil. Vsem povem, da je to proces in da morajo to vplesti v življenjski sistem, pa ne samo za tri mesece, ampak za vse življenje. Trening mora postati naša navada, saj je telo narejeno za fizični napor, zavedati se je treba, da fizičnih sposobnosti ne smemo zanemariti.

Gašper Grošelj: “Zmanjšajte stres in več spite!”

Story: Kolikokrat na teden je primerno telovaditi za nekoga, ki si želi kvalitetno življenje?

Od dvakrat do trikrat na teden. Če so treningi redni, je dovolj dvakrat na teden. Poleg pa seveda še rekreacija, kot je sprehod s psom, džoging ali sprehod na Šmarno goro.

Story: Kakšen je optimalen čas, da ljudem trening postane navada?

Odvisno od človeka. Enim zelo hitro, ker uživajo v tem in se radi vračajo na treninge. Nekateri so v štirih mesecih shujšali od 15 do 20 kilogramov, nekateri pa niso izgubili toliko niti v več letih. Tri mesece je optimalna doba, če nekaj časa to obdržiš, pa to postane navada.

Story: Kaj bi svetovali nekomu, ki bi rad začel telovaditi, pa nima motivacije?

Motivacija ni trajna, večina narobe gleda na to. Spremeniti moraš vedenjske vzorce in jih vplesti v svoje življenje. Postati vam mora navada, nekaj, kar morate narediti. Dokler tega ne usvojiš, se nič ne bo spremenilo. Potem pa počasi začneš spoznavati, da ima to nate zelo pozitivne učinke, ti postane všeč in začneš to redno delati.

Story: Trenutno pripravljate kakšne nove projekte?

Te objave objavljam na Facebooku, napisal sem tudi priročnik za tiste, ki jim ne morem pomagati osebno. Nekaj videov imam tudi na YouTubu, predvsem pa se trudim doseči čim več ljudi in jim pomagati. Po novem letu pa pripravljam nov projekt za menedžerje in podjetnike.

Besedilo: Klavdija Rupar // Fotografije: Goran Antley

Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story49/2017

Naročite se na revijo Story:

04 511 64 44 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Priporočamo

Nova Story že v prodaji

Story 49/2017

Story 49/2017, od 30. 11. 2017