Zaradi očetove lesarske delavnice je Gregor že od otroštva vpet v delo z lesom. Lani je redno službo zamenjal za svojo strast, Nina pa mu je pri pisanju lesene pravljice v veliko pomoč.
Gregor je sicer obiskoval srednjo lesarsko šolo, a je diplomiral na upravni fakulteti in se šele po študiju znova vrnil k strojem in lesu. Ker se rad ukvarja z računalniki in spletno prodajo, se je sprva lotil prodaje tradicionalne suhe robe iz delavnic sorodnikov in znancev. Iz želje dodati suhi robi in tradiciji dodano vrednost in pridih sodobnosti, je pred štirimi leti zrasla blagovna znamka Loving-Wood, v kateri je svoj pečat pustila tudi Nina, ki sicer dela kot prevajalka za angleški in nemški jezik, je pa tudi lektorica, avtorica člankov in urednica. Njuna zgodba, ki jo združujejo čudoviti izdelki iz lesa, je iz hobija prerasla v posel.
Kdaj se je začela vajina zgodba ustvarjanja z lesom?
Gregor: Leta 2013 so nastale naše sodobne lesene jaslice. Sodelovali smo trije 'obvezni členi' – jaz kot vodja in izdelovalec izdelka in spletne strani, prijateljica Ana kot oblikovalka in fotografinja, Nina kot prevajalka in tista, ki komunicira s strankami. Vsak je delal tisto, kar je znal in mu je 'ležalo'. Že takoj smo naleteli na tako navdušen odziv in zanimanje, da smo leto dni pozneje izdelek zapakirali v blagovno znamko, ki jo danes poznamo kot Loving-Wood.
Nina: To so bili navdušenja polni, srčni začetki. Iskreno smo se veselili vsakega novega kompleta, ki je odhajal v svet. Od tedaj smo k jaslicam nanizali izdelke, ki jih tematsko dopolnjujejo – lesene božične okraske, leseno drevesce, lesene namizne jaslice. Pozneje smo se poigrali z modo in dodali še nekaj trendnih lesenih stojalc za pametne telefone in tablice.
S katerim izdelkom sta spoznala, da imata dobro priložnost za začetek novega posla?
Gregor: Jaslice so bile in so še vedno tiste, ki ljudi najbolj navdušujejo tako po oblikovanju kot po kakovosti in drugačnosti. Prepričajo naše stranke, njihov odziv pa je tisti, ki nas je potegnil naprej, nas zdaj vodi in usmerja.
Sta bila že prej kako povezana z lesom in ustvarjanjem z njim?
Nina: Gregor z lesom dela od malega, jaz pa se navdušujem nad gozdovi, naravo, ekologijo, krščanskim izročilom, pristnostjo in toplino lesa. Ko sva kot prostovoljca delala z otroki in mladino, sva spoznala Ano, njen talent in ljubezen do narave, gozdov, lesa kot materiala. Popolnoma spontano smo postali prijatelji, nato sodelavci.
Zakaj sta izbrala ravno les? Morda zato, ker prihajata iz Sodražice, ki je obkrožena z gozdovi ...
Gregor: Vsi trije prihajamo iz Sodražice in njene okolice, kjer je doma bogata lesna tradicija in obrt – nekatere stvari enostavno podeduješ, jih imaš v krvi in z njimi živiš, zato ni možnosti, da bi ustvarjali s kakšnim drugim materialom! Les pa pika (smeh). Po drugi strani je prav in dobro, da ravno iz naših krajev pride tudi kaj novega in sodobnega, celo vrhunskega.
Kaj je po vajinem mnenju na izdelkih tako posebnega, da prepriča potrošnika k nakupu?
Nina: Izdelki Loving-Wood so tradicionalni in hkrati sodobni. Težimo k temu, da je njihova oblika drugačna, unikatna in minimalistična, takšna, da dovoljuje lastno predstavo. Privlačen je tudi les kot naraven in topel material, ki je zdaj precej v modi, ter seveda izredno natančna in kakovostna izdelava, ki jo dosežemo z veliko ročnega dela.
Gregor: Želimo, da bi naši izdelki v ljudeh prebujali tisto čustveno navezanost, ki jim prinese dodaten čar in poudari praznično vzdušje. Hkrati želimo, da sta tako izdelek kot sama storitev na nivoju.
Na spletni strani sem zasledila, da vas je v ekipi pet, poleg vaju tudi Ana, Aleksandra in Polona. Kako se usklajujete pri delu in zadolžitvah?
Gregor: Konstantno sva vpeta in prisotna midva, preostali sodelujejo po potrebi in projektih, ki se jih lotimo. Ana je kot krajinska arhitektka zaposlena v Nemčiji, ravno te dni z njo pripravljamo nov izdelek.
Nina: Ko je gneča, vskočijo tudi najini družinski člani – kaj pobrusijo ali spakirajo, popazijo otroke ...
Spletno stran imate v treh jezikih – nemškem, angleškem in slovenskem – kako se ti različni svetovni trgi razlikujejo od slovenskega; je kakšna razlika?
Gregor: Težko posplošimo, a nekaj vtisov vseeno lahko podava. Američani se nama zdijo bolj navdušeni, pa tudi impulzivni kupci. Zlahka kupujejo po fotografijah, ne preverjajo posebej, visoka poštnina za hitro dostavo jih ne zmoti. Po nakupu se radi odzovejo s pohvalami in komentarji. Z Nemci je več komunikacije že pred nakupom, pozorni so na kakovost, za povratno informacijo se moraš nekoliko bolj potruditi. Slovenci pa smo precej zadržani do spletnih nakupov, izdelek hočemo videti in se prepričati, ali je res to 'to'.
Nina: Naši izdelki domujejo na zelo različnih koncih sveta, izpostavila bi Japonsko, Hongkong, Indonezijo, Novo Zelandijo. Je prav luštno, ko odpotujejo v novo državo – kot bi tja odšel tudi košček nas!
Vaša ponudba v večini obsega novoletno okrasje, a imate tudi namizna stojala za tablice, pametne telefone, ključe ... Imate delo skozi vse leto?
Gregor: Proti koncu leta prihaja največ naročil, tako da je takrat več dela, kljub temu pa želimo imeti izdelke na zalogi oz. vsaj v grobem pripravljene skozi vse leto.
Nina: Jaslice, recimo, so spomladi in poleti zanimive kot poročno darilo.
Imate namen širiti ponudbo?
Gregor: Sčasoma želiva z različnimi izdelki zapolniti tudi prvi del leta, ki je zdaj mirnejši. Seznam idej in želja je dolg, a seveda ima tudi najin dan 'samo' 24 ur.
K oblikovanju kakšnih novih izdelkov se nagibate?
Gregor: Najin cilj so izdelki za posebne priložnosti, ki s svojo obliko in kakovostjo še poudarijo svečanost trenutka, ki so mu namenjeni. Letos božično ponudbo dopolnjujemo z ilustriranimi božičnimi kockami za otroke, z Ano pa te dni ravno pripravljamo nekaj prav posebnega za veliko noč. Kaj točno to bo, še ne izdamo.
Kako se bo blagovna znamka razvijala v prihodnjih letih?
Nina: Imava namen širiti prodajo na različnih trgih in izdelke prodajati sama neposrednim kupcem, kar nama je v veselje.
Besedilo: Metka Pravst
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču