Italijanski vplivneži in drugi ustvarjalci vsebin na družbenih omrežjih bi lahko bili pri objavljanju vsebin na spletu kmalu zavezani enakim pravilom kot tradicionalni mediji. Aktivnosti vplivneža bo spremljala italijanska agencija za komunikacije (AGCOM), poroča BBC.
Pravila bodo sprva veljala za vplivneže z več kot milijonom sledilcev. "Divjega zahoda vplivnežev je konec," je dejal vodja AGCOM Giacomo Lasorella. "Začenjamo z velikimi, a tudi drugi se bodo morali prilagoditi," je povedal za časnik La Repubblica. In kaj se bo tako drastično zgodilo, kar bo vplivalo na delovanje vplivnežev?
Ugledni vplivneži se bodo soočili z visokimi globami, če ne bodo jasno označili sodelovanja z blagovnimi znamkami ali razkrili svojih komercialnih interesov. Predlagane smernice so namenjene tudi zaščiti otrok z novim sklopom predpisov, vključno s strogimi kaznimi za vplivneže, ki ne oglašujejo pravilno sodelovanja svojih blagovnih znamk in lastnih komercialnih interesov, z globami do 250.000 evrov.
Ukrepi se bodo nanašali tudi na "komercialno komunikacijo in zaščito temeljnih pravic ljudi, mladoletnikov in športnih vrednot". Pri promocijskem prikazovanju izdelkov so "vplivneži dolžni vstaviti opozorilo o oglaševalski naravi vsebine", piše v sporočilu za javnost. Mnogi odločitev AGCOM-a vidijo v povezavi z nedavnim škandalom, v katerega je bila vpletena glavna italijanska vplivnica Chiara Ferragni – kar je Lasorella zanikal.
Decembra je bila Ferragni, ki ima skoraj 30 milijonov sledilcev na Instagramu, kaznovana z nekaj več kot milijonom evrov kazni, ker je trdila, da bo prodaja "dizajnerske" rožnate božične torte pomagala financirati otroško bolnišnico v Torinu. V resnici je proizvajalec tort dal denar bolnišnici nekaj mesecev pred lansiranjem izdelka.
V izjavi, ki jo je posredovala svojim sledilcem, je dejala, da je naredila "napako v dobri veri ... ko je komercialno dejavnost povezovala z dobrodelno". Prejšnji teden je italijanska policija sporočila, da bodo proti Ferragnijevi uvedli uradno preiskavo zaradi goljufije v zvezi s primerom božične torte.
Junija je tudi Francija sprejela zakon, po katerem lahko vplivnežem grozi zaporna kazen, če se ugotovi, da so kršili nove oglaševalske predpise. To je bilo prvič, da je bilo delo vplivneža v Evropi zakonsko opredeljeno.
Oktobra je Evropska komisija napovedala, da bo povečala nadzor nad poslovnimi praksami in aktivnostmi vplivnežev, pri čemer je navedla, da bodo morali ustvarjalci digitalnih vsebin »upoštevati poštene poslovne prakse, njihovi sledilci pa imajo pravico do preglednih in zanesljivih informacij«.
PREBERITE ŠE:
-
Ta pri nas znani igralec ves čas varal in se že ločil, tukaj so vse podrobnosti
-
Luka Dončić ima v Dallasu takole sanjsko vilo in to razkošje mnoge pusti brez sape!
-
To je nova članica družine princa Harryja in Meghan Markle, marsikdo ni mogel verjeti svojim očem!
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec