Ko je Janja Štrumbelj želela povabiti kolegico iz tujine na znamenito slovensko potico, je kaj hitro ugotovila, da jo je v kavarnah in slaščičarnah praktično ni mogoče dobiti. Takrt se ji je porodila ideja o mini potičkah, ki danes slišijo na ime LePotica!
O zanimivi poslovni plati te zares čudovite zgodbe o uspehu smo se pogovorjali z Janjo Štrumbelj, ki je po izobrazbi ekonomistka in je kar 17 let delala kot računovodkinja, še pet let pa se je mudila tudi v novinarskih vodah, preden je naposled le začela slediti svojim pravim sanjam ...
O LePotički iz prve roke!
In te sanje so?
"Že od nekdaj uživam v vsem, kar je povezano s kulinariko. In ko sem po petih letih dela v novinarstvu, kamor sem zašla bolj po naključju, začutila, da je čas za nove izzive. Ideja o mini potičkah je začela tleti poleti 2012, ko sem potico zaman iskala po ljubljanskih kavarnah, kamor sem želela prijateljico iz tujine povabiti na kavo in kos potice. Ugotovila sem, da turisti sploh ne morejo poskusiti slovenske potice, čeprav jo sicer tako ponosno predstavljamo kot eno najbolj reprezentativnih tradicionalnih slovenskih jedi. Opazila sem tudi, da so na pogostitvah velike kose potice rezali na majhne koščke, ki so razpadali, in še tako lepo zavita potica je s tem izgubila svoj sijaj. Mislila sem si, da bi bilo prav fino, če bi bila potica tako majhna, da je ne bi bilo treba rezati in še ob kavi bi jo lahko stregli kot recimo rogljičke. Po naključju sem nato v trgovini zagledala primerne modelčke in ideja je bila kot na dlani."
Veliko ljudi ima na stotine dobrih idej. Kakos te vedeli, da je to vredno realizirati?
"Najprej sem jih nekaj skušala speči in ugotovila, da je mini potičke možno izdelovati, potem pa sem idejo kar takoj predtavila prof. dr. Janezu Bogataju. Potica je namreč slovenska kulinarična posebnost in tradicionalna jed, ki jo Slovenci dojemamo dokaj čustveno, saj jo povezujemo s prazniki, družino, domom ... Prav zato me je zanimalo mnenje etnologa o 'modernizaciji' potice. In gospod profesor je bil nad mojo idejo naravnost navdušen. Prav njegovo navdušenje mi je dalo dovolj motivacije, da sem idejo pričela tudi razvijati.
Sliši se enostavno! Skratka, dobili ste odlično idejo, potrditev in jo nato izpeljali. Pa je tudi zares bilo tako?
"Kje pa! Nekaj mesecev sem nato doma vsak prosti čas valjala testo, mešala nadeve in pekla mini potičke. Iskala sem kombinacijo testa in nadeva, ki je najbolj okusna in ki najdlje ostane sveža. Udeležila sem se vseh možnih tečajev peke potice in preizkusila na desetine receptov."
Na desetine?
"Ja! Spekla sem nešteto potičk. Vedno mi je uspelo, da so bile lepo zvite in v prerezu je bil viden značilen 'polžek', a to ni dovolj. Ko sem za prvo predstavitev pri podjetju Jezeršek potičke spekla še posebej skrbno in s seboj vzela samo najlepše, se mi je zgodilo, da je na sestanku Luka Jezeršek vzel eno od teh potičk in jo prerezal. Zgroženo sem opazovala, kako se je v prerezu pokazal samo nadev in niti enega zavoja testa. Taisto se je zgodilo nato še pri vseh ostalih potičkah. Bila sem vidno v zadregi, Luka pa je hudomušno pripomnil: Saj drugače so pa zvite, a ne?"
Kdo bi si mislil, da je peka mini potičk lahko tako zapletena ...
"Zares veliko sem se ukvarjala s postopkom izdelave. Zavedala sem se še, da moram razmišljati tudi o množični proizvodnji. Tako mi je hitro postalo jasno, da bom za resen posel potrebovala partnerja iz prehrambene stroke. V začetku leta 2014 sem se povezala s podjetjem Jezeršek, kjer so mojo idejo takoj razumeli in mi ponudili pomoč pri razvoju izdelka. Ko smo v Jezerškovi slaščičarski delavnici preizkušali moje recepture, se je med testno peko izluščila še ideja o zamrznjenih potičkah za dopeko. Po nekaj poskusih se je izkazalo, da so te celo veliko boljše kot že pečene. Recepture in postopek izdelave smo izpopolnili do te mere, da je bilo mogoče izdelovati večje količine potičk in to povsem ročno. Ker izdelava potičk danes poteka pri Jezerškovih, sem se sama preusmerila v razvoj blagovne znamke LePotica, ki je na trg prišla jeseni 2014."
Katera faza realizacije projekta od izvorne ideje do postavitve na trg se vam je zdela najbolj zahtevna?
"Še vedno se mi zdi, da je bil najtežji začetek. Počutila sem se prav izgubljeno. Nisem vedela, kako naj se sploh lotim uresničevanja ideje, kje naj začnem ... Zato sem se vključila v več podjetniških tečajev in delavnic, nekaj njih je bilo celo brezplačnih. Tam sem dobila dobra napotila za to, kako pravilno začeti z uresničevanjem podjetniške ideje in se ob tem ogniti tveganjem, ki prežijo na neizkušenega podjetnika. Gradnjo podjetja bi lahko primerjala kar z gradnjo hiše. Najprej moraš narediti trdne temelje, to pomeni idejo dobro preveriti in analizirati vse njene potenciale, šele nato gre z njo stopiti tudi na trg."
Kako je biti inovator v Sloveniji?
"Osebno se nimam ravno za izumiteljico ali inovatorko. Prepričana sem, da nisem prva, ki je kdaj koli spekla mini potičko. Sem pa ena tistih, ki je prepoznala problem, našla rešitev in oboje združila v podjetniško priložnost, ki jo vidim predvsem v drugačnem načinu prodaje. Kulinarika je že nekaj časa globalni trend, še posebej na področju modernizacije tradicionalne kulinarike, ideja o mini potičkah pa zgolj sledi temu trendu."
Kaj vam pomeni uvrstitev med Sparovo dvanajsterico v Štartaj Slovenija?
"V prvi vrsti mi pomeni veliko potrditev. Potrditev, da je moja ideja dovolj zanimiva in da ima potencial. Da sem torej na pravi poti in da je smiselno vztrajati pri njenem razvoju. Sodelovanje v tem projektu vidim tudi kot izredno priložnost za medijsko promocijo, o kakršni bi sicer lahko le sanjala. Izjemna je tudi priložnost, da lahko preizkusim potencial svojega izdelka na zelo zahtevnem področju maloprodaje in hkrati uresničim eno od prodajnih poti, za katero bi se mi sicer lahko odprla možnost šele v daljni prihodnosti."
Več o LePotici!
Obiščite:
- spletno stran www.le-potica.si
- facebook stran LePoticaShop
- instagram le_potica
- Twitter profil le_potica
Štartaj Slovenija!
Ročno delane LePotičke s tremi okusnimi nadevi (čokolada, oreh in sliva) najdete na Sparovem oddelku zamrznjenih živil in jih doma preprosto spečete v pečici. S svojim videzom in okusom je ravno pravšnja za praznični ali nedeljski posladek, izvirno pogostitev ali nepozabno darilo.
Janjino zgodbo ste lahko spoznali tudi v oddaji Štartaj, Slovenija!. Serijo oddaj že predvajajo na POP TV, izdelki vseh 12 sodelujočih pa so prav tako že v prodaji na posebnih policah v megamarketih Interspar.