Jasna Grbič: "Ko sem prvič dobila naročilo, skoraj nisem mogla verjeti!"

17. 10. 2016
Deli

Da bi prvotni videz tatuja ohranili vse življenje, je prva nega izjemnega pomena, je bila pred časom prepričana Jasna Grbič. Še več. Tako zelo je bila prepričana v to, da je iz skrbno izbranih sestavin za nego in zaščito kože pripravila mazilo, ki je najprej pomagal njej, danes pa je pod imenom Tatoo Care na voljo vsem.

Jasna Grbič in njeno mazilo za tatuje sta svoje mesto našli tudi pod žarometi prve iz serije poslovnih oddaj 'Štartaj, Slovenija!' na Pro Plus, ki še pred nedeljskimi večernimi poročili predstavljala zgodbe in izdelke 12 slovenskih podjetnikov, katerih izdelke že lahko najdete na posebni polici vseh trinajstih megamarketov Interspar v Sloveniji.

O Tattoo Care iz prve roke!

Z Jasno smo pred dnevi takole poklepetali ...

Jasna GrbičKaj je bila vaš navdih za zasnovo produkta, po katerem vas bo kmalu poznala vsa Slovenija?

Idejo za produkt sem dobila kmalu zatem, ko sem ugotovila, da imam težave s sveže tetovirano kožo, ki ga takrat ni mogel rešiti nobeden drug produkt na našem trgu. Zato sem najprej zase ustvarila svojega. Ker pa so se tudi drugi ljudje srečevali s podobnimi neprijetnostmi kot jaz, je krema, ki sem jo sprva uporabljala le za lastne potrebe, prerasla v produkt. Njegov razvoj je trajal kar tri leta in ravno dobri odzivi drugih so me spodbudili, da sem svojo rešitev nadgradila v poslovno idejo. Dejstvo je, da mazila za nego tattoo-jev dotlej ni bilo na našem trgu, ljudje pa so takšno kremo potrebovali. Tattoo Care mazilo namreč zelo dobro vpliva na kožo. Osebno z njo ne mažem zgolj tatujev, ampak tudi obraz, roke, noge, skratka vsak predel telesa, ki v danem trenutku potrebuje nego in obnovo. Še posebno dobro se mazilo obnese za nego suhe kože.

Se morda spomnite trenutka, ko ste prišli na to – svojo »aha« - idejo? Je z njim povezana kakšna zanimiva anekdota?

Dobro se spomnim svojega »aha« trenutka. S prijatelji sem se ravno pogovarjala o tem, kako mi pri negi mojega tatuja nič ni zares pomagalo, ko koža po tetoviranju tam peče ter jamrala, da se mi gotovo ne bo lepo zacelil in da se bo brazgotina potem še vedno videla. In ko sem potem pohvalila svoje doma pripravljeno mazilo, ki mi je vendarle pomagalo blažiti omenjene neprijetnosti, in ga hotela priporočiti tudi drugim v rabo, sem dobila tisti »aha« moment in utihnila. Pomislila sem: 'zakaj bi delala reklamo za svoje doma izdelano mazilo, ko pa bi iz tega lahko naredila povsem nov produkt, ki bo zares pomagal tudi ostalim'. Rekla sem si: 'Bodi tiho!' in se ugriznila v jezik, da bi ne rekla preveč in tako po nepotrebnem škodila sama sebi.

Hočete povedati, da o svoji ideji niste spregovorili z nikomer? Niti svojimi bližnjimi?

Ah, ne. Seveda sem idejo najprej zaupala svojim domačim in tistim, za katere vem, da jim lahko zaupam. A kaj več o tem, kaj se mi plete po glavi in kakšne načrte morda imam, pa nisem govorila z nikomer. Sploh pa, saj me tudi doma sprva niso jemali najbolj resno. 'Pač še ena moja ideja,' so si mislili. Šele, ko sem že imela že končni produkt v rokah in ko sem jim razložila problem ter povpraševanje po takšnem izdelku na trgu, so vse skupaj začeli jemati resno, pa čeprav jim tatuji še vedno niso bili všeč.

Kaj je bila prva stvar, ki ste se je lotili potem, ko se vam je ideja zdela vredna, da ji sledite?

Še istega dne, ko sem prišla domov, sem sedla za računalnik in začela raziskovati trg. Glede na to, da so tatuji zadnja leta vse bolj moderni in v trendu ter postajajo skoraj obvezni modni dodatek, se je zdelo naravnost neverjetno, da na spletu praktično nihče ni ponujal produkta, ki bi pomagal negovati tetovirano kožo. In ko nisem našla ničesar podobnega, celo v tujini ne, sem kar takoj lotila videza svojega produkta. Takoj sem vedela, da za svoje tattoo mazilo želim črno embalažo, saj ta asociira na črnilo, ki se običajno uporablja za tatuje. S kolegom sva v naslednjih dneh nato še oblikovala logo in nadaljevala delo na imageju produkta. Sčasoma sem tako imela produkt, ki je bil natančno tak, kakršnega sem si zamislila. Naslednja težava je bila le še predstavitev produkta, kar gotovo ni enostavno. Na srečo je kvaliteta mazila govorila sama zase in bila sem presrečna, ker sem vedela, da imam v rokah nekaj zares dobrega. Še več. Da je to zares samo moje in da se mi je moja trma vendarle obrestovala!

Ko je bil izdelek narejen, ste si pa verjetno že upali povedati kaj več o svoji kremi tudi zunaj kroga svojih najbližjih ...

Dejansko ne. Najprej sem se hotela prepričati v njegovo kvaliteto, zato sem produkt več kot eno leto samo testirala. Ker pa so bili odzivi zares zelo pozitivni, sem se najprej odločila, da izdelek predstavim na facebooku. Naredila sem si stran Tattoo Care, a tudi takrat še vedno nisem kar vsem in vsakomur razlagala, kako dobre odzive dobivam od ljudi. Enostavno me je bilo strah, da bi kdo v tem ne videl priložnosti in me pričel kopirati.

S prvimi dobrimi odzivi ljudi, ki so kremo testirali, so verjetno prišla tudi prva naročila ...

Ko sem prvič dobila naročilo, skorajda nisem mogla verjeti. Bilo je nerealno. Zdelo se mi je prav neverjetno, da sem zaslužila denar z nečim, kar sem čisto sama oblikovala! Res čuden občutek.

Katera faza realizacije projekta od izvorne ideje do postavitve na trg pa se vam je zdela najbolj zahtevna?

Ko delaš sam, veliko stvari ne veš ali pa so ti tuje. Ker nimaš nikogar, ki bi ti povedal, kaj storiti v naslednjem trenutku in te vodil, se moraš nekako znajti sam. Takrat veliko googlaš, veliko bereš in se osredotočaš le na tiste stvari, ki te v povezavi s produktom zanimajo. Z vsako izkušnjo in iskanjem rešitev se dejansko šolaš sam. Osebno mi je šla najslabše od rok faza prodaje. Imela sem izdelek, imela sem trg, imela sem ciljno skupino in imela sem stranke. Še vedno pa sem imela problem, namreč: kako na pravi način prepričati stranko, da produkt dejansko tudi kupi.

In kako ste ta izziv nato le zmogli?

Velikokrat je bilo treba iti čez sebe. Premagati neprijetne misli in stopiti iz cone udobja. Vseskozi sem se gnala naprej. Le tako sem lahko postajala boljša in osebnostno rasla. Še vedno pa sem imela tako dobre kot slabe dneve. So dnevi, ko skoraj obupaš in si poln dvomom, ali je to, kar počneš, sploh vredno vsega tega truda. Ko pa potem začneš premagovati eno oviro za drugo, je občutek fantastičen in si želiš le še dlje. Pogosto sem se opogumila z mislijo: 'Pa saj nimam kaj izgubiti!' in šla do kupca ter mu povedala vse o produktu, ga predstavila ter bila pri tem povsem iskrena in realna. Takšna sem namreč tudi sama. Želim si iskrenih odgovorov. Svojim strankam sem pogosto rekla, naj ne hvalijo mene ali moje zgodbe, temveč naj mi povedo le, kako so v resnici zadovoljni z mojo kremo. Samo tako bom namreč lahko vedela, kaj prodajam in ali naj s tem nadaljujem.

Glede na to, da se vam je uspelo uvrstiti med Sparovo dvanajsterico v projektu Štartaj Slovenija, je bilo kar prav, da ste vztrajali.

To, da so me izbrali med dvanajsterico, si štejem v veliko čast in sem zares zelo ponosna na svoj produkt. Sparu pa bom za priložnost, ki mi jo ponujajo, za vedno hvaležna. Brez njih bi verjetno le težko prišla do tako široke prepoznavnosti. Za kar takšnega je običajno potreben denar. Ker, ko si majhen in deluješ sam, te javnost ne opazi, ne glede na to, kako močno se trudiš. Celotni projekt Štartaj, Slovenija! je nekaj, kar mi je polepšalo življenje in mu dalo novo širino. To priložnost bom skušala maksimalno izkoristiti ter se potruditi in graditi še naprej na svojem produktu.

Je to vaša prva izkušnja z inovativnim podjetništvom ali imate za seboj že kakšen startup projekt?

To je moja prva izkušnja z inovativnim podjetništvom.

Kaj bi svetovali nadobudnemu (mlademu ali manj mlademu) startupovcu, ki ta hip morda že ima kakšno dobro idejo za produkt, a ne ve, kako bi se izvedbe projekta tudi lotili?

Svetovala bi mu, naj ne posluša drugih, temveč naj sledi svoji ideji in želji. Nato pa naj si upa in tvega ter začne pogumno slediti svojemu cilju. Tako in tako nima česa izgubiti, razen nekaj malega denarja, vendar pa: kdor je pripravljen delati, bo delal vse in ne bo nikoli lačen, tisti, ki pa tega ni pripravljen, bo celo življenje lahko samo v nedogled jamral.

Vaš življenjski moto je ...

Nikoli ne delaj tistega, česar ne želiš, da bi nekdo delal tebi. Karma is a b****.

Kje bi vas lahko našli naši bralci?

Našli me boste na Facebook skupini Tattoo Care, pripravlja pa se tudi spletno stran.

Tattoo care

startaj slovenija

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ