Kaj lahko potrošniki sami naredimo v skrbi za okolje? Odgovor je: Veliko!

24. 7. 2021 | Vir: Story
Deli
Kaj lahko potrošniki sami naredimo v skrbi za okolje? Odgovor je: Veliko! (foto: Foto: Aleksandra Saša Prelesnik)
Foto: Aleksandra Saša Prelesnik

Skrb za okolje je ena od temeljnih vrednot sodobnega sveta. Trajnostni razvoj in zeleno poslovanje postajata gonilo naše družbe, še vedno pa se (pre)pogosto zgodi, da od zavez in visokoletečih ciljev ne preidemo k dejanjem.

O tem, kako lahko vsak od nas pripomore k varovanju narave in poskrbi za pozitivne spremembe v svojem lokalnem okolju. Pomembno je, da začnemo z majhnimi koraki v vsakdanjem življenju. Kaj to pomeni v praksi?

Vse se začne pri nakupih

Nakupovanje je postalo nekakšen sinonim sodobnega potrošništva. To pa zagotovo ne pomeni, da ne moremo postati drugačni, bolj ozaveščeni potrošniki. Tako pri nakupovanju modne garderobe kot pri izbiri kozmetike in drugih proizvodov za vsakdanjo rabo izbirajmo čim bolj okolju prijazne materiale. Pri tem so nam lahko v veliko pomoč informacije na embalaži, kjer lahko preverimo, na kakšen način so bili izdelki testirani in kakšen vpliv je imelo to na okolje.

Zatakne pa se pri plastični in kartonski embalaži, ki še vedno kraljujeta na policah večine trgovin, zato predstavljata velik ekološki problem. Vse pa vendarle ni tako črno. Veseli nas lahko, da imamo v Sloveniji na voljo vse več t. i. 'zero waste' trgovin, kjer lahko nakupujemo izdelke brez embalaže. Tudi ob obisku vseh preostalih trgovin lahko veliko naredimo že s tem, da gremo po nakupih s svojo platneno vrečko ali priročno košarico in se namesto za papirnati račun odločimo raje za digitalnega.

Digitalizirane rešitve so lahko ključ do zelene prihodnosti

Da bomo resnično postali bolj ekološko ozaveščena družba, bo moralo preteči še nekaj časa, korak v pravo smer pa je gotovo odločitev za digitalne račune, ki lahko nadomestijo goro papirnatih računov v naši denarnici. Slovensko start up podjetje noprintZ je razvilo mobilno aplikacijo za digitalne račune, kar nam omogoča, da imamo vse račune in garancije shranjene na enem mestu v digitalni obliki. Z nekaj kliki imamo tako vedno pregled nad svojo potrošnjo, hkrati pa lahko na preprost način uveljavljamo reklamacije, podaljšujemo garancije in brez težav vrnemo oz. zamenjamo oblačila. Gre za uporabniku izjemno prijazno rešitev, s katero prihranimo ogromno časa in energije za urejanje birokratskih opravkov, obenem pa pomembno prispevamo k varovanju okolja. Samo pomislite, koliko dreves lahko vsak dan rešimo Slovenci, če vsak izmed nas namesto fizičnega izbere digitalni račun.

Fotografije: Aleksandra Saša Prelesnik

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču