V analizo so vključene le klasične maloprodajne trgovine, brez spletne prodaje, veleprodaje, specializiranih trgovin s pijačo in prodaje hrane za hišne ljubljenčke.
Po podatkih EHI Retail Institute je 25 največjih nemških trgovskih verig v letu 2024 povečalo promet na približno 240 milijard evrov, kar predstavlja rast za 2,8 odstotka v primerjavi s prejšnjim letom – nekoliko nad stopnjo inflacije.
Podatki se nanašajo izključno na klasične trgovine
V analizo so vključene le klasične maloprodajne trgovine, brez spletne prodaje, veleprodaje, specializiranih trgovin s pijačo in prodaje hrane za hišne ljubljenčke.
Edeka ostaja številka 1 na trgu
Na vrhu lestvice ostaja skupina Edeka s skupnim prometom 67,04 milijarde evrov in 28-odstotnim tržnim deležem. V skupino sodijo Edeka, Marktkauf, Netto Marken-Discount, Diska in drogerijska veriga Budni.
Na drugem mestu je skupina Schwarz (Lidl in Kaufland) s 51,65 milijarde evrov prometa in 21,6 % tržnim deležem.
Tretji je Rewe s 43,13 milijarde evrov, ki pa beleži največjo letno rast – kar 2,5 milijarde evrov več kot leta 2023. K rasti so največ prispevali neodvisni trgovci znotraj mreže Rewe, katerih promet se je povečal za 7 %.
Aldi Nord in Aldi Süd skupaj ustvarjata 33,7 milijarde evrov, kar predstavlja 14,1 % trga. Med prvih deset sodijo še dm, Rossmann, Norma, Globus, Müller in skupina Bünting.
Aldi Süd – najljubši diskonter med kupci
Po raziskavi Kundenmonitor Deutschland 2025, ki jo izvaja münchenski inštitut ServiceBarometer AG, ima Aldi Süd najbolj zadovoljne kupce med vsemi diskontnimi trgovci.
Kupci še posebej pohvalijo razmerje med ceno in kakovostjo, lastne blagovne znamke ter ponudbo ekoloških, vegetarijanskih in veganskih izdelkov.
Takoj za njim je Lidl, ki prejema odlične ocene za svežino izdelkov (sadje, zelenjava, meso, pekovski izdelki) ter za uspešne marketinške kampanje.
Aldi Nord zaseda tretje mesto, predvsem zaradi prijaznega osebja in kakovostnih drogerijskih izdelkov. Na dnu lestvice so Netto Marken-Discount, Norma in Penny, ki v večini kategorij zaostajajo za konkurenco.
Lastne blagovne znamke – ključ do uspeha
Raziskava je zajela 29.000 potrošnikov v treh spletnih valovih anketiranja. Ocenjevali so ponudbo, kakovost in razmerje med ceno in vrednostjo lastnih blagovnih znamk.
Najbolje ocenjeni za ponudbo lastnih blagovnih znamk so bili:
-
Globus (1,94)
-
E-Center (1,96)
-
Alnatura (1,98)
-
Kaufland (2,03)
-
Aldi Süd (2,05)
Za kakovost vodi Alnatura (1,92), pred Globusom (1,96) in E-Centrom (2,01).
Pri razmerju med ceno in kakovostjo je najboljša spet Alnatura (2,06), sledita Aldi Süd (2,08) in Lidl (2,12).
Povzetek: stabilnost in konkurenca
Nemški trg živil v letu 2024 kaže stabilno rast in močno konkurenco med glavnimi igralci. Medtem ko Edeka še naprej prevladuje po prometu, Rewe beleži najhitrejšo rast, Aldi Süd pa izstopa kot najljubši diskontni trgovec med kupci v Nemčiji.