Gre za prvo sodelovanje knjižne založbe in podjetja, ki sta skupaj na slovenski trg spravili že pet knjig.
O sodelovanju, ki ga povezuje knjiga, smo se pogovarjali z vodjo korporativnega komuniciranja Skupine SIJ, Denisom Mancevičem.
V čem je največja prednost osnovne ideje povezovanja podjetja s knjigami?
V znanju in novih spoznanjih, ki jih dobra knjiga lahko ponudi svojim bralcem. Da lahko napredujejo tako na osebnem kot na poslovnem področju. V Skupini SIJ imamo veliko strokovnega, metalurškega znanja. Še več pa bi si želeli znanja o mehkih veščinah, o vodenju, zavzetosti. Tako ob vsaki izdaji knjige iz 'našega programa' približno sto izvodov razdelimo sodelavcem. Nekaj jih je na voljo tudi v naših knjižnicah družb SIJ Acroni in SIJ Metal Ravne in do njih lahko dostopa skoraj 3.400 zaposlenih.
Spodbujamo branje kot tudi naknadne vodene razprave na posamezne teme. Kot zanimivost lahko povem, da je 'naša skupna' zadnja knjiga Pametnejši, hitrejši, boljši v slovenščini izšla ravno te dni in da je to eden prvih, če ne celo čisto prvi prevod te poslovne knjige na svetu. Pri nas jo samo pol leta po angleški izdaji že lahko beremo v slovenščini.
Do zdaj ste sodelovali pri izidu petih knjig založbe UMco. Kako izbirate in izberete?
»O knjigah se z založbo predhodno usklajujemo. Za nas je pomembno, da posamezna knjiga na bralcu prijazen način osvetljuje aktualna področja ali izzive, ki na prvi pogled niso neposredno povezani z našo dejavnostjo, po drugi strani pa so univerzalni za katero koli panogo ali posameznika – kakšno vlogo imajo navade v našem obnašanju in kako jih spremeniti, kako spodbujati kreativno in inovativno mišljenje, vzpostavljati učinkovito vodenje sebe in drugih ipd.«
Kako se odzivajo zaposleni, ko prejmejo knjige? Mislite, da poleg vsebine vplivate tudi na njihove bralne navade?
»Kot je to običajno pri novostih, je prva reakcija nekakšna mešanica dvoma in radovednosti (smeh). Sodelavci so projektu naklonjeni in ga pozdravljajo. Vedno se najde še kdo, ki nas pocuka za rokav za svoj izvod knjige. Ne delamo si utvar, da lahko z enim projektom spreminjamo ustaljene vzorce; je pa ta knjižna zgodba pomembna v celotnem mozaiku izobraževanj in dvigovanja kompetenc zaposlenih.
Kakšne kratkoročne in dolgoročne cilje ste si zastavili s tem knjižno-izobraževalnim projektom?
»Ravno v teh dneh smo prejeli informacijo, da Gospodarska zbornica (ZKZK) načrtuje vseslovensko akcijo Slovenija bere, v okviru katere naj bi podjetje izbralo in podprlo neko knjigo, jo podarilo svojim bralcem oz. sodelavcem, ki se bodo o njej pogovarjali. Ideja o spodbujanju branja v podjetjih se torej širi, zato smo ponosni, da to pri nas počnemo že tretje leto. In s projektom bomo tudi nadaljevali, saj imamo za prihodnje leto že potrjene tri izdaje. In tako bomo nadaljevali, v duhu vseživljenjskega učenja.«
Besedilo: Damjana Bakarič
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču