Kostumograf Leo Kulaš: "Z leti sem vse bolj samokritičen!"

7. 1. 2017 | Vir: Jana
Deli
Kostumograf Leo Kulaš: "Z leti sem vse bolj samokritičen!" (foto: Aleksandra Saša Prelesnik)
Aleksandra Saša Prelesnik

Priznani kostumograf je za svoje delo prejel številne nagrade, ki jim je letos dodal še nagrado vesna za najboljšo kostumografijo za film Ustava Republike Hrvaške.

Ustvarili ste več kot 150 kostumografij. Kaj vas navdihuje pri ustvarjanju?

150 kostumografij je res veliko število, vendar moram poudariti, da sem se s kostumografijo začel ukvarjati že med študijem. Pri mojem delu je pomembno, da ga izjemno rad opravljam in da uživam v njem. Navdih se pojavi z vsakim novim projektom. Treba se je nekoliko potruditi in najti navdih.

Sodelovali ste z različnimi izvrstnimi režiserji. Katere lastnosti najbolj spoštujete pri režiserjih?

Zelo cenim, če ima režiser idejo in pogum, da se na nov način loti novih izzivov. Na žalost današnji sistem množične produkcije režiserjem to onemogoča.

Kostumografijo ste prispevali tudi za različne slovenske filme. Ali imate več svobode pri filmski ali gledališki kostumografiji?

Manj svobode je pri filmski kostumografiji, ker kamera zazna več kot oko gledalca v gledališču, kjer niso opazne vse podrobnosti. Bolj sproščen sem pri ustvarjanju kostumov za gledališke predstave.

Za svoje izjemno delo ste bili večkrat nagrajeni. So nagrade motivacija za nadaljnje delo?

Vsekakor sem počaščen, ko prejem nagrado, saj sem s tem na nekI način nagrajen za svoje umetniško delo v preteklih letih, hkrati pa je nagrada motivacija za nadaljnje delo.

Kostumografijo ste prispevali tudi za izvrstne predstave Edwarda Cluga (Tango, Radio and Juliet, Lacrimas in Peer Gynt). Kaj vse je treba upoštevati pri kostumografiji za baletno predstavo?

Pomembno je, da imaš zelo rad balet in ples. In jaz ju obožujem. Najbrž se moja ljubezen kaže tudi v mojih kostumih, vse drugo pa je stvar znanja in izkušenj.

Ali pri ustvarjanju upoštevate tudi to, da se igralci in plesalci dobro počutijo v oblačilih?

Sem tip kostumografa, ki ima raje prijatelje kot sovražnike, zato se vedno trudim, da se igralci, pevci in plesalci dobro počutijo v mojih kostumih in da jih nosijo z užitkom.

Na katere predstave, za katere ste prispevali kostumografijo, ste najbolj ponosni?

Težko je izbrati eno predstavo. Toda kostumografija za predstavo La divina commedia v režiji Tomaža Pandurja in produkciji Drama SNG Maribor, ki sem jo ustvaril skupaj s pokojno soprogo, kostumografko Svetlano Visintin, je bila vrhunec. Zanjo sva prejela nagrado Prešernovega sklada.

Si ogledate vse filme in predstave, v katerih ste sodelovali?

Da. Rad imam druženja po premieri z občinstvom in uživam v izmenjavi mnenj po ogledu filma ali predstave.

Ste zelo samokritični?

Da, včasih morda celo preveč in opažam, da sem z leti vse bolj samokritičen.

Verjamete, da obleka naredi človeka?

Z obleko lahko izraziš veliko stvari, vendar ne verjamem, da lahko oblikuje tvojo osebnost.

Kaj vam pomeni lepota?

Težko vprašanje, saj je o lepoti težko razglabljati. Lepota mi daje neke vrste duhovno bogastvo in me napolni s pozitivno energijo, zato uživam v njej.

Besedilo: Danaja Lorenčič
Fotografija: Aleksandra Saša Prelesnik

Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del