Kupil novo Škodo, ki se stalno kvari: "Rekli so mi, da ne vedo več, kaj bi še zamenjali"

8. 10. 2025
Kupil novo Škodo, ki se stalno kvari: "Rekli so mi, da ne vedo več, kaj bi še zamenjali" (foto: profimedia)
profimedia

Nova Škoda Octavia, kupljena februarja 2021, je bila uresničenje sanj za 33-letnega Zagrebčana. 

Domago Šoštarić, sicer IT-jevec, je bil več kot ponosen, ko si je po letih truda in odrekanja lahko privoščil čisto nov avtomobil. Z njim bi lahko potoval s soprogo in hčerkama, hkrati je potreboval zanesljiv avtomobil, da bi se lahko vsak dan vozil na delo v Veliko Gorico.

"Prvi mesec je bilo vse popolno"

"Prvi mesec je bilo vse popolno, potem pa so se začele pojavaljati prve težave," ve povedati Domagoj. Najprej je bil seveda prepričan, da bo dovolj en obisk na pooblaščenem servisu - še posebej, ker je bil ato v garanciji, štiri leta in 15 servisov kasneje pa je pripravljen iti celo Strasbourga. 

"Avta nisem mogel spraviti v prvo prestavo in senzorji niso delovali, kot bi morali," pravi. Domagoj je večkrat znova odpeljal vozilo na servis po pooblaščenih poteh, a z vsakim obiskom so se pojavljale nove težave.

Premierjev odvetnik zapleta z novinarko ne obžaluje, DNS pa: "Ko novinar ne more opravljati svoje naloge, gre za poseg v temeljne svoboščine"

"Infotainment se ni hotel zagnati, včasih se je sam od sebe ponastavil. Dogajalo se je, da sploh nisem mogel vstopiti v avto ali ga odkleniti in zakleniti s sistemom keyless," našteva. Na vprašanje, kolikokrat je bil doslej na servisu, odgovori: "Petnajstkrat v štirih letih."

"Čeprav vidiš, da nekaj ni logično, si misliš, da so oni strokovnjaki. Potem pa po drugi, tretji ponovitvi ugotoviš, da tudi oni ne vedo, kaj delajo," nadaljuje.

Na Domagojevem avtomobilu so od takrat zamenjali veliko tega – od menjalnika do akumulatorja –, a težava je ostala. Na neki točki so mu na servisu povedali, da ne vedo več, kaj bi sploh še lahko zamenjali.

"Tako se pač ne moremo pogovarjati," komentira Domagoj, ki je nato najel sodnega izvedenca, da opravi testno vožnjo z njegovim avtomobilom. Po tem se je, pravi, komunikacija s podjetjem Porsche Inter Auto (PIA) ohladila, zato je primer prijavil tudi državnemu inšpektoratu – a odgovora še vedno ni prejel.

"Izvedenec je vse pregledal in napisal, kaj bi bilo po njegovem mnenju treba narediti. A njegova vožnja je trajala deset minut, kar ni bilo dovolj, da bi se pokazale vse napake. Že prej sem večkrat povedal, da se včasih dva tedna nič ne zgodi, spet drugič pa se težava pojavi trikrat v štirih kilometrih," pripoveduje.

Novinarji so se prepričali na lastne oči

Za njegov primer se je zavzela ekipa novinarjev hrvaškega portala Index, ki so se nato sami prepričali o tem, da težava z avtomobilom dejansko obstaja. 

Medtem ko je Domagoj premikal svojo Škodo, da bi posneli boljši kader, je avto zatrokiral. 

Na Hrvaškem sicer velja, da se vozniki lahko sklicujejo na Zakon o obveznih razmerjih in Zakon o varstvu potrošnikov, po katerih ima prodajalec dolžnost odpraviti napake na blagu, ki je v garanciji. Če se napake ne da popraviti – kot v primeru Domagojeve Škode – ima kupec pravico zahtevati nov avtomobil ali razdrtje pogodbe, pišejo na Indexu. Da bi se to uveljavilo, mora biti avto uradno razglašen za neizpravnega. V Domagojevem primeru se to še ni zgodilo.

"Čudno mi je, da so sprva poskušali popraviti težavo, potem pa so začeli kriviti mene. Nato so trdili, da je vozilo brezhibno, na koncu pa so mi ponudili odkup vozila," pravi Domagoj. Kakor koli že, znesek, ki bi ga dobil, ne bi bil dovolj za nakup novega avtomobila s podobnimi specifikacijami.

Domagojev primer ni osamljen

Najboljša rešitev bi bila prodaja avtomobila, pa na poizvedbo Indexa meni sodni izvedenec za strojništvo in promet, ki želi ostati anonimen. Pravi, da je s hrvaškimi avtocentri težko priti do konca, sodni postopek pa bi Domagoja stal leta in živce.

"Težava je, ker se napaka pojavlja občasno. Ob prevzemu vozila po servisu je vse delovalo normalno, zato ni bilo mogoče dokazati, da je vozilo neizpravno," pojasnjuje.

Vprašanje je tudi, ali so bili sprejeti vsi potrebni ukrepi, dodaja izvedenec, kar vodi do zelo neprijetne situacije.

"Rekel bi, da gre preprosto za smolo. Včasih se zgodi, da ima določen primerek avtomobila napako, ki se občasno pojavlja. Če se v takem primeru ne izvede temeljit servis z resnimi zamenjavami, se napake vračajo," pravi ter priznava, da to ni prvi primer, s katerim se je srečal.

"Dogaja se, takšnih situacij je več. V nekaterih državah so kupci v takih primerih bolje zaščiteni kot na Hrvaškem," dodaja.

Objavil vse na LinkedInu

Ko je Domagoj v svojem obupu svojo zgodbo delil na LinkedInu, ga je presenetil izjemen odziv. Na stotine ljudi mu je pisalo s podobnimi izkušnjami.

"To je bil moj zadnji korak, saj nisem več vedel, kaj naj naredim. Servisi niso imeli več smisla, garancija pa se bo kmalu iztekla," pravi in doda: "Čeprav napake niso bile povsem enake, so vsi imeli enako izkušnjo kot jaz – vsi so potem poslušali, da so njihovi avtomobili brezhibni."

Med komentarji je bil tudi odziv Porsche Inter Auta, ki se je Domagoju opravičil in zapisal, da popolnoma razumejo njegovo zaskrbljenost in frustracijo:
"Če boste potrebovali dodatno podporo z naše strani, se oglasite v zasebna sporočila – na voljo smo vam," so odgovorili.

"Vse, kar želim, je brezhiben avtomobil," je bilo vse, kar je imel na to temo sploh še povedati Domagoj.

Vir: Index

Preberite si tudi:

Statistika okvar pokazala: Tema dvema avtomobiloma se na daleč izogibajte