Odzivi so deljeni, ena strokovnjakinja za varstvo okolja pa kritizira ta ukrep.
Spremembe v supermarketih in diskontnih trgovinah pogosto povzročajo nezadovoljstvo potrošnikov. Zdaj so nekateri kupci nezadovoljni z dodatno postavko na računu. Lidl je namreč začel zaračunavati storitev, ki je bila doslej brezplačna. Znesek, ki se zaračunava, je minimalen – samo 1 cent, cilj pa je varstvo okolja.
Na TikToku je uporabnik "Der Filialleiter", ki dela kot vodja ene od Lidlovih poslovalnic, objavil video, v katerem pravi: "Zgodilo se je – zdaj tudi v Lidlu plastične vrečke za sadje in zelenjavo stanejo 1 cent." To pomeni, da bodo vsi, ki v Lidlu kupujejo sadje in zelenjavo ter ga pakirajo v plastične vrečke, od sedaj naprej morali za vsako vrečko plačati dodaten cent.
Trgovska veriga Kaufland je že prej uvedel ta ukrep, nekateri kupci pa so burno reagirali. Podobno so se uprli tudi kupci Aldija, ko je ta veriga uvedla isto prakso v nekaterih trgovinah. Nekateri kupci so takoj našli način, kako se izogniti plačilu. En uporabnik TikToka je napisal: "Sam bom vzel vrečke iz oddelka kruha."
Podobne komentarje so pustili tudi drugi uporabniki: "1 cent za malo plastike? Brez mene!" "Upam, da se šalite." "Kmalu bomo morali plačati vstopnico za trgovino." Aldi že izvaja to politiko v nekaterih poslovalnicah.
Vendar pa nekateri podpirajo ta ukrep
"Super ideja!" pravi ena uporabnica. "Prava odločitev – preveč ljudi vzame vrečke brez premisleka in vanje zloži celoten nakup." "Morali bi jih zaračunati več kot 1 cent!" Ena uporabnica predlaga kompromis: "Če kupujem češnje, bi morala biti vrečka brezplačna. Toda za stvari, ki jih lahko dam neposredno v voziček, kot so jabolka in banane, naj bo vrečka plačljiva."
Ekološki strokovnjaki: "Obstajajo večji problemi od plastičnih vrečk"
Organizacija za varstvo okolja NABU (Nemško združenje za ohranjanje narave) to pristojbino šteje za simbolično in nezadostno učinkovito. Strokovnjakinja NABU Katharina Istel je za medije izjavila: "Mala plastična ali papirnata vrečka je veliko boljša od vnaprej zapakirane embalaže, ker porabi manj materiala." Glavni problem niso tanke enkratne vrečke, ampak prevelika embalaža, v kateri prihajata sadje in zelenjava. Plastična embalaža je sedem do osemkrat materialno intenzivnejša od enkratnih vrečk.
- Preberite si tudi: Ali je več vadbe vedno bolje? Finska študija dvojčkov izpodbija mite o dolgoživosti