Ljudje v duševni stiski si želijo spoštljive in personalizirane podpore, ugotavlja študija

9. 5. 2025
Ljudje v duševni stiski si želijo spoštljive in personalizirane podpore, ugotavlja študija (foto: profimedia)
profimedia

Nova kvalitativna študija ugotavlja, da uporabniki storitev v psihiatrični krizi dajejo prednost spoštljivi in ​​individualizirani podpori pred standardiziranimi intervencijami.

Nova študija, objavljena v reviji Community Mental Health Journal, ugotavlja, da uporabniki storitev med krizo iščejo strokovnjake, ki z njimi ravnajo spoštljivo, jim ponujajo individualno podporo in njihovo krizo vidijo kot rešljivo situacijo.

Študija, ki jo vodi Larissa Steimle z Medicinske fakultete Brandenburg, poudarja, da je smiseln terapevtski odnos med krizo odvisen od ujemanja: med uporabnikom storitve, strokovnjakom in strukturo same storitve.

Študija je ugotovila tudi, da so se preference uporabnikov storitev glede vrste profesionalnega odnosa razlikovale glede na njihov dostop do socialnih in psiholoških virov.

Medtem ko so ljudje z dostopom do številnih virov imeli raje oddaljen odnos, osredotočen izključno na njihovo krizo, so tisti z manj dostopa do virov imeli raje tesen odnos in podporo v času krize in življenja na splošno.

"V tej študiji je bilo ugotovljeno, da ljudje, ki doživljajo akutno krizo, iščejo strokovnjake, ki so jim na voljo, krizo prepoznajo kot nujno in rešljivo situacijo, z njimi ravnajo spoštljivo in jim ponujajo individualno podporo," pišejo avtorji. "Poleg tega je za vzpostavitev podpornega odnosa ključnega pomena splošna skladnost med strokovnjaki, podpornimi službami in uporabniki storitev."

Novo na Metroplay: ""To je moja osebna zgodba, s katero se lahko poistoveti veliko žensk!" | Lenča Malec