Martina in Sebastjan Kalinšek: Ko ti sekirica pade v lonec s čokolado!

14. 11. 2016 | Promocijsko sporočilo

Kako združiti željo po potovanju z družino in zdravem načinu prehranjevanja s samostojno poklicno potjo? Martina in Sebastjan Kalinšek sta ta odgovor našla v čokoladi. Natančneje, tradicionalni pridelavi iz skrbno izbranih zrn kakava, ki sta jo spoznala med potovanji in izobraževanji vse od Evrope do Nikaragve.

O zgodbi edine čokolade v Sloveniji, ki je od zrna do tablice izdelana na tradicionalen način, smo govorili z Martino in Sebastjanom Kalinšek.

Iz prve roke o 20 Chocolate!

Očitno imata močno podjetniško žilico! Se tega od nekdaj zavedata?

Martina: Starši so mi privzgojili tradicionalne vrednote, kjer sta na prvem mestu delavnost in poštenost. Doma smo imeli podjetje in že kmalu sem spoznala, kakšno garanje je lahko podjetnišvo.Tudi zato je bila velika želja mojega očeta ta, da bi mi bilo v življenju lažje kot njemu. Vztrajal je, da se najprej dobro izšolam, nato pa zaposlim v kakšnem velikem podjetju. Po študiju sem se nato zares zaposlila v financah, vendar me monotono delo v pisarni nikakor ni prepričalo.

Sebastjan: V življenju nisem nikoli delal le ene stvari. Med študijem sem se preživljal z vrtenjem glasbe in delom na radiu. Sem redno zaposlen v oddelku razvoja, a sem v zadnjih nekaj letih poleg službe izpeljal še nekaj večjih projektov, ki uspešno delujejo še danes. 20CHOCOLATE je tako le eden od teh projektov, ki sem se ga lotil z mislijo na svojo družino in našo skupno prihodnost. Prepričan sem, da bo pisal zgodovino.

Koliko časa je trajalo, da ste produkt 20 Chocolate razvili do te mere, da je danes že lahko dostopen na trgovskih policah?

Martina in Sebastjan: Od ideje do trenutka, ko je produkt bil postavljen na trgovske police, so minila dobra tri leta. V razvoj produkta sva vložila veliko svojega časa in energije, pa tudi lastnih finančnih sredstev, saj je bilo poleg nakupa opreme in preureditve prostorov potrebno veliko vložiti tudi v izobraževanje. Glede na to, da sva edina v Sloveniji, ki izdelujeva čokolado od kakavovega zrna do tablice, sva se tega naučila večinoma v tujini. Med drugim sva se šolala pri svetovno znani presni čokolatierki Amy Levin v Londonu, obiskala sva Academio de cacao na plantaži v Nicaragui s Clay Gordonom, gurujem v svetu čokolade, se šolala v Italiji pri enem od najbolj perspektivnih čokolatierjev v svetu, Marcu Colzaniju, sodelujeva pa tudi s slovenskimi strokovnjaki na področju praženja, to je s Tinetom Čoklom.

Nam lahko zaupata kakšno zanimivo anekdoto, ki je pestrila to vajino poslovno pot?

Martina in Sebastjan: Dejstvo je, da včasih ni dovolj le dobra ideja in volja, ampak mora biti človek tudi malce drzen in drugačen. Da to sva, se je pokazalo, ko sva svojo idejo predstavila kar na čokoladnem sejmu v Radovljici. Morate vedeti, da podjetje šteje le enega zaposlenega in enega družinskega pomočnika, midva pa sva za sejem pripravila projekt, ki bi bil velik zalogoj tudi za zares velika podjetja. Najela sva 100m2 velik šotor in kupila 150 palet, iz katerih sva naredila kuliso, nato pa naročila kamion, da je prepeljal vso opremo iz najine delavnice v Radovljico. V dveh dneh sva vsega skupaj kar 5.000 slušateljem predstavila proces nastajanja čokolade od zrna do tablice. Po koncu sejma sva se večkrat spraševala, zakaj sva se sejma sploh udeležila na tak način, saj so naju ljudje vseskozi spraševali le, kje lahko kupijo najin izdelek. Problem je, da v tistem trenutk izdelkov sploh še nisva imela na trgovskih policah. In ko sva prejela klic iz POP TV za sodelovanje v oddaji Štartaj, Slovenija! sva ugotovila, zakaj sva se sejma udeležila. Gnal naju je entuziazem.

Kaj je bilo tisto ključno, da sta se odločila zavihati rokave in idejo tudi realizirati?

Martina in Sebastjan: Skupaj sva že več kot dvajset let. Imava tri prekrasne otroke. Imela pa sva tudi produkt, ki ga v Sloveniji ni še nihče izdeloval, v katerega verjameva in je tudi sicer pravi trend v svetu. Ker sva bila že dolgo prepričana, da bova enkrat v življenju dobila svojo veliko priložnost, sva pred tem dolgo namensko varčevala. Prepričana sva, da imava dovolj znanja za lastno podjetniško pot, pa tudi stara sva ravno dovolj, da bova lahko - v kolikor morebiti zavoziva celotno premoženje, ki sva ga ustvarila do tega trenutka - lahko vse to ponovno navarčevala do takrat, ko ga bodo potrebovali najini otroci.

Pa je težko biti inovator?

Martina in Sebastjan: Do neke mere zagotovo. Tisti, ki ponuja inovativen izdelek, vedno prvi orje ledino. Potrebuje več časa, več energije in na koncu tudi več finančnih sredstev, da prepriča kupce, zakaj je njihov izdelek drugačen in boljši od ostalih na trgu.

So vajini bližnji in prijatelji vseskozi vedeli, s čim se ukvarjata in kako visokoleteči so vajini načrti?

Martina: V treh letih, od kar se je rodila ideja za izdelek, so le redki prijatelji poizkusili najino čokolado. Večinoma so jo degustirali čokolatierji, ki so se mudili v Sloveniji, ali pa takrat, ko sva midva potovala po svetu. Sebastjan je po naravi perfekcionist in želel je razviti izdelek, ki je edinstven v Sloveniji in svetu. Čokolade 20 CHOCOLATE so sestavljene samo iz dveh sestavin, redkih sort kakavovih zrn in ekološko pridelanega kokosovega zrna. Čokoladi ne dodajava maščob in olj ali lecitina, zato jih je nemogoče strojno vlivati. Druga sestavina je ekološko pridelan kokosov sladkor, ki vsebuje več vlage kot bel sladkor, kar še dodatno zaplete proces predelave. Čokolade so vse prej kot enostavne, zato tudi nihče v svetu ne ponuja takšne čokolade. Najine čokolade so drugačne in so zagotovo najboljši približek temu, kar kakavova zrna v osnovi ponujajo. Čokolada je primerna tudi za vse alergike, vegane in gurmane, saj poleg tega, da je zdrava, ponuja tudi gurmanski užitek. Čokolade niso grenke, zahvaljujoč najbolj aromatičnim kakavovim zrnom na svetu, pa ponujajo naravnost božansko igro okusov v vaših ustih.

Katera faza realizacije vajinega projekta pa vama je delala največ preglavic?

Martina: Razvoj izdelka je izredno zahteven in dolgotrajen proces. Ko pa enkrat potem končno imaš izdelek, se pravo delo šele začne. Pred projektom Štartaj Slovenija najinih izdelkov še nisva ponujala v prodajo. Takrat sva ga ravno razvila. Tudi zato z vašimi bralci težko deliva kakšne nasvete o vstopu na trg, saj sva v tem oziru imela zares veliko sreče, da nama je bila dana tako velika podpora s strani velikega trgovca ter medijske in oglaševalske hiše. Je pa treba vedeti, da podjetništvo ni zgolj izdelava izdelka. Podjetnik je v resnici veliko tega: od nabavnika, prodajnika, kadrovnika, pravnika, finančnika, računovodje, tehnologa, delavca, informatika do nenazadnje logistika in kar je še takšnega. Vse v enem.

20 chocolate

Več o 20 Chocolate!

Čokolado 20 Chocolate sestavljata le dve sestavini: redke sorte kakavovih zrn in minimalne količine kokosovega sladkorja. Vse so izdelane v Sloveniji, in sicer vse od začetne faze mletja praženja in obdelave zrn pa do končne izdelave. Čokolada se v ustih topi počasneje, ker vsebuje v povprečju 30 % manj maščob, pravi gurmani pa lahko izbirate med štirimi aromatičnimi okusi: Nicaragua, Cuba, Ecuador in Santo Domingo.

Več o 20 Chocolate si lahko preberete tudi na:

Štartaj Slovenija

Zgodbo Martine in Sebastjana ste že lahko spoznali v eni od oddaj Štartaj, Slovenija!, ki se predvaja na POP TV, izdelki vseh 12 sodelujočih pa so že v prodaji na posebnih policah v megamarketih Interspar.

štartaj slovenija

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri