Matematične naloge, enačbe in operacije so odličen stimulans za delovanje možganov, a jih pogosto ne cenimo dovolj.
Mnogi ljudje, ko vidijo številke, takoj občutijo stres. Drugi pa bi najraje zbežali, kolikor daleč je mogoče, da bi se izognili izzivu. Takšen pristop redko pripelje do pravilnega odgovora, ki je pravzaprav bližje, kot si mislite. Samo začnite računati, in videli boste.
Preberite še:
Ta kovanec se prodaja za 35.000 evrov. Ali ga imate doma?
Najprej pustite tesnobo ob strani; v matematiki zanjo ni prostora. Pritisk na sebe vam ne bo pomagal doseči pravilnega rezultata. Zdaj je čas, da vzamete svinčnik in papir, prepišete operacijo in jo pregledate. Če niste prepričani, kje začeti, preglejte osnovna matematična pravila in formalni vrstni red operacij. Poznavanje teh osnov zelo olajša reševanje enačbe.
Vsi smo se učili matematiko, zato bi morali poznati osnovna načela. Pa vendar, je to res? Sčasoma pozabljeno znanje uide iz spomina, zaradi česar nismo sposobni rešiti matematičnih nalog in ugank, ki zahtevajo to znanje. Posledično mnogi delajo resne napake in večkrat pridejo do napačnih zaključkov. Zaskrbljujoče veliko ljudi trdi, da je rešitev tega matematičnega problema številka 4, kar je očitno napačen odgovor, ki ga ne bi smeli upoštevati.
Kako rešiti nalogo?
Kje začeti izračun? Po matematičnih pravilih je treba najprej obdelati vse oklepaje, in v tem primeru enačba vsebuje seštevanje znotraj oklepajev.
Ko se operacija spremeni v »10 : 5(2)«, postane lažja za obdelavo, kar spodbuja nadaljnje izračune. Zdaj morate premisliti, katero operacijo najprej izvesti, saj je rezultat odvisen od tega koraka. Najprej obravnavate izraz 5(2), ki vključuje množenje. Tako dobite 10:10, kar prinese rezultat 1.
Nerazumevanje vrstnega reda operacij vas lahko pripelje v slepo ulico, kar vodi do napačnega rezultata 4. Tisti, ki so prišli do tega odgovora, so pravilno začeli z obravnavo številk v oklepajih, nato pa so storili napako, ko so enačbo reševali od leve proti desni, začenši z deljenjem.
Na žalost jih je ta metoda pripeljala na napačno pot. Enačba 10:5(2) ni enaka 10:5×2. Število pet in vsebina oklepajev, ko nista ločena z znakom množenja, tvorita eno nerazdružljivo celoto. Šele po množenju števila pet z vsebino oklepajev nadaljujete z deljenjem.